• Duitse Parken
  • Bevestigd: 2 nieuwe achtbanen voor Tripsdrill in 2020

scagen Denk niet dat dit perse met het type te maken heeft maar meer met het feit dat dit een custom layout is. De standaard layout is volgens mij stuk compacter naar wat ik me herinner van de concept art.

Ik weet welke concept art je bedoeld, maar zelfs die baan was voor mijn gevoel minder compact de een SLC als de Condor.

ppc-anoniem-1 Jammer dat hier op het forum steeds vaker ‘pret’ in het woord pretparken lijkt te ontbreken.

Dat valt wel mee. Kritiek is gratis advies. Jullie 360 graden video’s zijn een mooie gimmick, maar ik snap de kritiek ook dat een normale onride een beter beeld geeft. Als je alleen de loftrompet verwacht dan zou ik m’n content niet op internet delen. Niet iedereen is fan van hetzelfde product.

Wel mooi dat jullie de baan hebben kunnen doen! Ik had er graag aankomend weekend ingezeten, maar dat zit er nu nog even niet in. Ik heb wel een gevoel dat de baan echt aan het park zit geplakt. Hoe hebben jullie dat ervaren?

Michael je staat momenteel echt nog praktisch op de parkeerplaats als je naast de baan staat. Maar als de begroeiing zn werk heeft gedaan merk je daar niks meer van. De toegang vanuit t park is heel duidelijk.

Niek OK. Maar maar wat vindt je van de baan? Want daar ben ik nog steeds niet achter 😉

Michael Ik bedoel meer de algehele negativiteit die op het forum heerst, maar dat is een andere discussie. Wat me inderdaad wel stoort is nadat Niels heeft aangegeven dat het met een 360 camera niet anders kan er toch op een erg onaardige manier wordt doorgezaagd. En voor zagen kunnen we in Tripsdrill beter bij Mammut terecht (wat overigens na al die jaren toch best wel een degelijke Woody geworden is, maar dat terzijde) 😃 Op de vraag die gesteld wordt om de discussie over de baan op gang te houden wordt vervolgens niet gereageerd.

In mijn aard zit om het positieve te benadrukken, maar dat kan ik uiteraard niet automatisch van anderen verwachten 😄

Antwoord op je vraag: De banen liggen wat mij betreft perfect aan de rechter kant van het park. Dit was eerder, met alleen de vrije val daar, een nogal dode hoek. Alle andere achtbanen staan rechts geclusterd en voelen er meer ‘aangeplakt’ dan deze 2. Heel bijzonder om te zien dat er best veel grote bomen zijn blijven staat, dat heeft het ook wellicht een minder ‘aangeplakt’ gevoel.

Cornelius Niet mijn favoriete manier van onrides kijken, maar hij geeft wel een erg mooi beeld van de attractie! Als eerste onride had ik liever een "normale" onride gezien, maar dit is zeker tof gedaan! Bedankt dat jullie de moeite nemen het vanaf locatie te uploaden!

Ik ben enorm tevreden met wat ik zie, enorm tof dat Vekoma nu dit type baan heeft weten weg te zetten en zie echt wel meer van deze banen verschijnen. Ze bieden een perfecte balans voor familieparken die een nieuw soort baan zoeken.

ppc-anoniem-1 OK. Maar maar wat vindt je van de baan? Want daar ben ik nog steeds niet achter

Niet?

Niek Wauw, die foto had ik even gemist. Wat ziet dat er steengoed uit! En die kleur leek me eerst verschrikkelijk, maar dit oogt echt HEUL mooi 😍

Niek Gaaf!! Mooie details, leuk hoe de stoel een backpack wordt. En dat ze daadwerkelijk rekening houden met materiaal dat niet glanst, niet oogt als glad plastic. Erg mooi gedaan!

Niek Nice! Een stuk sneller dan de testritten die we zagen. Mooie beelden 😎

ppc-anoniem-1 Je bent niet de enige die dat gevoel soms heeft de laatste tijd. Maar even, de baan zelf ziet er erg mooi uit. Alleen jammer dat de theming nog niet af is. Ik vond vooral de treinen ook van de boomerang erg gaaf met dat schaap achterop.

Niek Hoe kan dat nou..je hebt de hele baan niet eens gedaan 😛

Verder prima warm dagje gehad, met wel heel veel zogenaamde vloggers en of fansites uit Duitsland.

Niek Maar dit was voordat er onrides e.d. online stonden. Als pretparkfan kun je daar meer je mening op baseren dan op offsides en foto’s volgens mij. Maar ach laat ook maar. Een forum om leuk en op een positieve manier over achtbanen te praten is blijkbaar niet aan ieder besteed.

Lijkt me een leuke baan om naar toe te reizen, de lang gerekte zero g rol ziet er ook mooi uit, over de discussie van de onride... Daar hou ik mij buiten.

Niek dat jij die soort video niet fijn vindt daar zal ik vannacht niet van wakker liggen. Maar de toon die je zet (nadat er al wat van is gezegd en ik ook reageer dat 't "helaas" aan de camera ligt) door er nog eens negatief over te reageren, dat schiet bij mij wel een beetje in het verkeerde keelgaat. Je reageert immers niet inhoudelijk op de nieuwigheid, er is immers nog geen onride te vinden op dit forum, maar enkel negatief.

Als dat de houding is die je wil aannemen als mensen hun best doen snel wat te delen over de baan met derest van de community, zeker met eentje waar je zelf modereert, dan vindt ik 't jammer dat je zo zuur door je forumleven moet gaan 😇

Wat trouwens ook nog gezegd mag worden, is dat de treinen het thema hebben een volksverhaal van 'Der Sieben Schwaben' die met één lange speer op pad gaan. Het maakt voor een avontuurlijk ogend resultaat! Ik ben heel benieuwd hoe dat uit de verf komt als alles klaar is, want de concepts waren veelbelovend!

Voor iedereen die nog niet gezien heeft hoe de theming rond deze coasters er uit zal komen te zien.

Cornelius wat een onzin, ik ben tot op heden alleen maar positief geweest over deze baan. Het enige wat ik heb gezegd is dat ik de video niet mooi vind, ondanks dat ik zelfs heb gezegd in mijn allereerste reactie dat het wél mooi materiaal is! Klaarblijkelijk kunnen jullie dat als makers niet waarderen, maar wees dan wel even niet zo onvolwassen om mij als “zuur” af te schilderen. Het enige wat ik heb gezegd is dat ik de video niet mooi vind. Mijn mening, maar ik ben verder niet zuur. De echte zure reacties komen van jullie kant, omdat een beetje normale kritiek opeens niet meer kan. Positieve reacties mogen wel, maar dat ik mij herken in de mening van Bullgod, dát mag niet? Grow up.

Cornelius Vind het super tof dat jullie je zo enthousiast inzetten om een zo snel mogelijk een on ride hier met ons te kunnen delen zodat we daar van kunnen genieten. Daar alle complimenten voor.

Maar als ik eerlijk mag zijn, vind ik persoonlijk de toon vanuit jouw en ongelofelars op de reacties ook niet echt uitnodigend tot positiviteit.

Cornelius Maar de toon die je zet (nadat er al wat van is gezegd en ik ook reageer dat 't "helaas" aan de camera ligt)

Hier bijvoorbeeld zet je zelf al een enigszins negatieve toon voordat Niek 'De toon zet' in mijn ogen :

Cornelius je moet een gegeven paard niet in de bek kijken. Leuk dat je zo enthousiast bent 😅

De reactie van Niek die volgt vind ik persoonlijk niet echt heel negatief, hij geeft aan wat hij persoonlijk minder vind maar complimenteert wel dat het mooi materiaal is.

Vervolgens komt deze reactie:

ppc-anoniem-1 Zullen we ontopic blijven en het hebben over de achtbaan?

Wat ook niet echt bijdraagt aan een positieve sfeer naar mijn mening.
          Niek reageert hier vervolgens wat feller op, dat is zeker waar maar dan volgt deze reactie

ppc-anoniem-1 ik dacht dat dit topic ging over de achtbanen zelf zoals de titel al doet vermoeden. Maar dan heb ik het vast verkeerd. Jammer dat hier op het forum steeds vaker ‘pret’ in het woord pretparken lijkt te ontbreken.

Welke voor mij eigenlijk helemaal een dooddoener is voor de sfeer of de 'Pret' wat hier word benoemd. En het vervolgens herhalend blijven vragen naar zijn mening maakt het er niet beter op.

Gedrag roept gedrag op, dus voor een beter forum begin bij jezelf wat ik nu ook ga doen:

Laten we het hebben over deze prachtige banen! Dat station ziet er prachtig uit op de conceptart! Word de brake run daar uit eindelijk ook bij overkapt?

scagen Laten we het hebben over deze prachtige banen! Dat station ziet er prachtig uit op de conceptart! Word de brake run daar uit eindelijk ook bij overkapt?

Ik denk met mijn team petje op dat ondertussen alles wel gezegd is hierover, laten we het weer over de 2 nieuwe aanwinsten van Tripsdrill hebben, want volgens mij aan de eerste ervaringen te zien is er nog genoeg over te zeggen en is het ernstig jammer dat we geen meet-up daar kunnen houden voorlopig.

Kom nou toch, @Niek vindt het filmpje niet het allerbeste dat hem ooit is overkomen en onderbouwt duidelijk waarom: het is namelijk een "onride" die geen reëel beeld geeft. Dat moet toch gewoon kunnen, zonder dat 'm keer op keer nogal passief/agressief gevraagd wordt naar zijn mening over de baan - die hij als kers op de taart volgens de vragenstellers moet baseren op die vermaledijde onride. 😛

Ik vind de manier van filmen overigens voor de afwisseling wel tof, maar ben het met de criticasters eens dat de video geen eerlijk beeld geeft en zonder gegil op de achtergrond beter tot zijn recht komt. Als de baan nog blitser is dan op deze beelden, dan belooft dat veel goeds! 😎

Edit: mosterd na de maaltijd, na het zingen de kerk in, je m’excuse!

scagen het station ziet er op de concept art inderdaad prachtig uit! Het is een super tof effect hoe de Spike nu precies in het station van de inverted tot stilstand komt en dan achteruit zakt. Dat zal ongetwijfeld straks een prachtig beeld opleveren als er een volledige ‘schuur’ omheen gebouwd is 😃

• scagen heeft hierop gereageerd.

scagen zover ik weet niet. Wel stond er beschreven dat het verhaal met multimedia technieken tot leven gewekt zou worden 😃

Overigens is de boomerang ook erg leuk! Vooral prachtig hoe deze boven het station van de inverted tot stilstand komt en achteruit zakt. Zeker als volgend jaar ook de ‘schuur’ eromheen af is, dat gaat vast oogstrelend worden 😍 Qua aanbod had het park de boomerang niet echt nodig naar mijn mening, maar ik kan me voorstellen dat het park het qua capaciteit op drukke dagen wél kan gebruiken.