Mark

Je denkt dat Coca Cola zon enorme wereldmerk is geworden, omdat het niemand wat boeit?
Eens dat t niet (alleen) de smaak is, maar juist t gevoel dat mensen bij Coca Cola hebben. En dat moet je ze nageven, dat hebben ze gewoon goed gedaan.

Mark Met cola maar gewoon een huismerk doen, alsof iemand Coca Cola wat boeit.

Alles beter dan Pepsi meuk, alsof je koude kots drinkt, vreselijk

Heerlijk die reacties. Mag een ieder die van bier houd dan ook weer zijn mening geven?

Van mij mag alchohol per direct verbannen worden in pretparken. Dit ‘goedje’ word veel te liefkozend behandeld.

Jacko Eigenlijk snap ik de discussie niet zo goed. Alsof je naar een pretpark gaat om bier te drinken.

Zo zijn er altijd discussies die voor sommige niet of minder interessant zijn. Maar er is altijd ruimte om zo een discussie te voeren. Dit soort reacties, dat een discussie niet begrepen wordt of onnodig is (niet dat jij dat per se zo hebt gezegd), die worden nog veel vaker als hinderlijk ervaren op het forum.

• Bijgewerkt

R013 gelukkig voor de mensen die het wel lekker vinden is het nog niet zover en kunnen we nog lekker een biertje pakken op een warme zomeravond ❤️

Jammer dat Heineken erin komt, absoluut geen fan van hun normale pils. De speciaalbiertjes zijn prima, net als de alcoholvrije (gek genoeg).

Zingo Het gaat er mij niet om of het lekker is of niet , het is gewoon gebruik van verdovende middelen.

• Bijgewerkt

Wat ik vooral niet snap is dat er (en dat zie ik hier in de buurt met kermissen en braderieën ook) dat er niet gewoon pils of bier geschonken word wat er in die regio gedronken word…

Bij de kermis klaagde een exploitant steen en been dat hij geen Heineken verkocht, wat denk je zelf in een regio waar men wordt opgevoed met Bavaria? We zijn niet anders gewoon en moeten van Heineken niks hebben.

Ik weet niet hoe dat bij de Efteling zit? Maar goed, ik drink toch geen bier dus doe mij maar een Cola 😄

Wat mij betreft mag er ook het huismerk cola van de aldi worden meegeleverd. Maar dat heeft meer te maken dat ik niet snap dat je standaard die rotzooi drinkt. Een dagje uit is natuurlijk speciaal en dan kan je best het huismerk leveren. Volgens mij verdient de Efteling er niet meer of minder om. Heineken aanbieden lijkt mij ook not done. Hoewel ik nooit bier ga nuttigen op zon type dag snap ik wel dat er mensen hoog bij laag zweren. Ga dan idd voor iets "lokaals" wat ook voor buitenlanders iets nieuws is. Gestandaardiseerde meuk brengt niets nieuws of prijzenswaardig waar je als bezoeker over kan praten.

R013 Van mij mag alchohol per direct verbannen worden in pretparken. Dit ‘goedje’ word veel te liefkozend behandeld.

Ah, ik zat er al op te wachten. Deze mening mag je uiteraard hebben maar ik denk dat je niets oplost door alles wat schadelijk/verdovend is te verbieden. Meer dan 75% van de Nederlanders drinkt regelmatig alcohol en bijna 20% rookt. Succes met handhaven!

• R013 heeft hierop gereageerd.

Zingo Jammer dat Heineken erin komt, absoluut geen fan van hun normale pils. De speciaalbiertjes zijn prima, net als de alcoholvrije (gek genoeg).

Misschien een bold statement, maar Heineken heeft het beste alcoholvrije pils van Nederland. En dat terwijl ik voor geen goud een flesje normaal pils van ze zou bestellen. Bij de andere merken is het net andersom: mijn standaardbier is bijvoorbeeld Grolsch, maar Grolsch alcoholvrij is niet te zuipen. Op deze manier doet de Efteling doet mijn lever een dienst met de leverancierswissel 😆.

• Bijgewerkt

nevelig_nat Dat handhaven op het rookverbod gaat veel beter dan ik van te voren voorspelde , dit toont aan dat het echt wel mogelijk is. Alchohol leg je eigenlijk vrij makkelijk plat door het simpelweg niet te verkopen. Een sigaret is voor de roker een ‘must’. Ik mag hopen dat er niet op eenzelfde niveau gedronken word binnen de parkgrenzen.

Eerlijk gebied mij wel te vermelden dat sinds we de huidige Zomer opzet hebben er veel minder overlast is van dronken bezoekers.

Je kan je inderdaad afvragen wat alcohol in een pretpark doet (en ik ben er niet vies van). Of alleen bij tafel service restaurants.

• Bijgewerkt

Op verzoek is de bier-discussie in de Efteling afgesplitst in een eigen topic

En nu heb ik dorst.... 😅

Meelworm Je kan je inderdaad afvragen wat alcohol in een pretpark doet (en ik ben er niet vies van).

Met het woord ''pretpark'' kan ik me die vraag ook wel voorstellen ja. Dat men bij een parkje als Drouwenerzand geen alcohol zou schenken, zou ik volledig kunnen begrijpen. Maar parken als de Efteling of bijv. Europa Park... dat zijn in mijn ogen niet echt pretparkjes meer maar themaparken/resorts. Dan wil je toch een heel breed horeca aanbod in huis hebben en daar hoort in de westerse cultuur alcohol gewoon nog bij, is althans mijn mening. Het begint wel een beetje te schuiven en alcoholvrije alternatieven worden langzaam iets populairder. Maar als we nu alles gaan verbieden wat ook maar een beetje slecht is... het is de Efteling he, geen gevangenis.

Daarnaast vind ik de hoeveelheid ''overlast'' door alcohol in de Efteling best wel meevallen. De ouderwetse zomeravonden waren voor velen (vooral lokale abonnementhouders) een reden om zich er eens goed vol te gieten maar dat is met de nieuwe opzet ook wel iets glad gestreken. Dan heb je nog de incidenten zoals laatst met een groep jongeren die straalbezopen andere gasten (en medewerkers) lastig viel... Ik denk niet dat een verkoopstop in de Efteling dat soort incidenten zal voorkomen. Die gasten nemen een paar flessen sterke drank in hun tas mee en zie dat maar eens te controleren.

De zogenaamde fatsoensrakkers van Disney wilden Parijs eerst ook zonder alcohol exploiteren.
          Daar zijn ze heel snel van teruggekomen, in Europa hoort een biertje erbij!

Jacko Eigenlijk snap ik de discussie niet zo goed. Alsof je naar een pretpark gaat om bier te drinken.

Juist daarom vallen mensen over de optie en de smaak. Nu ga ik sowieso nergens heen "om bier te drinken", maar hoe meer ik ergens verwacht te drinken, hoe meer de prijs van belang is en hoe minder de smaak. Juist als ik ergens ga zitten voor misschien een enkel biertje denk ik "hopelijk is er een smakelijke optie." Daar vind ik Heineken te gewoontjes voor. Het is geen slecht bier, maar het is ook geen topper. Ik ben al te lang niet in De Efteling geweest om te weten of er ook ergens speciaalbieren te bestellen zijn, maar als ik die optie niet heb, sla ik een biertje al snel over, terwijl ik dat op een warme dag bij uitstek een verfrissende optie vind.

Jules speciaalbieren zijn er te vinden, dat zijn nu Texels Skuumkoppe, Affligem Tripel, Affligem Belgisch Wit en Duvel. Bron Loopings

Het speciaal-assortiment is er dan toch wel op vooruit gegaan hoor. De Affligem reeks is een prima biertje en ook lekker toegankelijk. Duvel is straffer en Skuumkoppe tegenwoordig erg populair.