Mark Ik ben wél bang dat met het wisselen het speciaalbier assortiment nog schaarser word. Dat zou wel echt een doodzonde zijn, want het is nu al niet veel soeps.
Het pils mag dan niet te drinken zijn, qua speciaalbier/aanverwante merken heeft Heineken een prima assortiment. Voornamelijk Texels en Brand dragen daarin de grootste diversiteit maar ook kwaliteit! Qua zomerse dranken zit je met Desperados, Lagunitas en Apple Bandit ook wel goed.
Ik snap dan ook écht niet dat er voor het 'pils' gekozen wordt voor Heineken zelf en niet voor Brand. Brand is kwalitatief gewoon veel beter in smaak beleving en is daarnaast goed te combineren met de speciaalbieren die Brand maakt. Je kunt daar een hele bierkaart mee vullen. Ofwel, het zou een gelijkwaardige vervanger zijn van Hertog Jan.
Tuurlijk, Heineken is bekender en 'drinkt' mogelijk wat makkelijker, maar Brand is in dat opzicht wel meer een premium product en onbekender bij de buitenlandse gasten. Je kunt daarin dus ook meer verrassen, dan maar de 'standaard' optie aanbieden. Dat vond ik ook 't leuke met Hertog Jan en gasten die om Heineken vroegen. Standaard kwam 't antwoord: "Oh dit smaakt veel beter" terug.
Mijn gevoel zegt dus ook dat deze keuze meer te maken heeft gehad met de kosten, dan de kwaliteit. En dat is toch wel echt jammer te noemen.
nevelig_nat Heineken is niet voor niets een heel groot merk in binnen en buitenland.
Ik denk persoonlijk dat dit meer door een goede marketing strategie komt dan door de kwaliteit. Vergeet ook niet dat 'bier' in het Buitenland vaak niet het meest gedronken biertje is. En zelfs al zijn er lokale brouwers in bijv. de USA of Australië, qua kwaliteit zijn dat geen toppers. Heineken heeft daar gewoon slim op ingespeeld door zichzelf aan grote evenementen te hangen. écht Pils, vind je het beste in België en Nederland. En dat geldt ook voor de speciaalbieren.