Meelworm Je kan je inderdaad afvragen wat alcohol in een pretpark doet (en ik ben er niet vies van).
Met het woord ''pretpark'' kan ik me die vraag ook wel voorstellen ja. Dat men bij een parkje als Drouwenerzand geen alcohol zou schenken, zou ik volledig kunnen begrijpen. Maar parken als de Efteling of bijv. Europa Park... dat zijn in mijn ogen niet echt pretparkjes meer maar themaparken/resorts. Dan wil je toch een heel breed horeca aanbod in huis hebben en daar hoort in de westerse cultuur alcohol gewoon nog bij, is althans mijn mening. Het begint wel een beetje te schuiven en alcoholvrije alternatieven worden langzaam iets populairder. Maar als we nu alles gaan verbieden wat ook maar een beetje slecht is... het is de Efteling he, geen gevangenis.
Daarnaast vind ik de hoeveelheid ''overlast'' door alcohol in de Efteling best wel meevallen. De ouderwetse zomeravonden waren voor velen (vooral lokale abonnementhouders) een reden om zich er eens goed vol te gieten maar dat is met de nieuwe opzet ook wel iets glad gestreken. Dan heb je nog de incidenten zoals laatst met een groep jongeren die straalbezopen andere gasten (en medewerkers) lastig viel... Ik denk niet dat een verkoopstop in de Efteling dat soort incidenten zal voorkomen. Die gasten nemen een paar flessen sterke drank in hun tas mee en zie dat maar eens te controleren.