Mark Ik ben wél bang dat met het wisselen het speciaalbier assortiment nog schaarser word. Dat zou wel echt een doodzonde zijn, want het is nu al niet veel soeps.

Het pils mag dan niet te drinken zijn, qua speciaalbier/aanverwante merken heeft Heineken een prima assortiment. Voornamelijk Texels en Brand dragen daarin de grootste diversiteit maar ook kwaliteit! Qua zomerse dranken zit je met Desperados, Lagunitas en Apple Bandit ook wel goed.

Ik snap dan ook écht niet dat er voor het 'pils' gekozen wordt voor Heineken zelf en niet voor Brand. Brand is kwalitatief gewoon veel beter in smaak beleving en is daarnaast goed te combineren met de speciaalbieren die Brand maakt. Je kunt daar een hele bierkaart mee vullen. Ofwel, het zou een gelijkwaardige vervanger zijn van Hertog Jan.

Tuurlijk, Heineken is bekender en 'drinkt' mogelijk wat makkelijker, maar Brand is in dat opzicht wel meer een premium product en onbekender bij de buitenlandse gasten. Je kunt daarin dus ook meer verrassen, dan maar de 'standaard' optie aanbieden. Dat vond ik ook 't leuke met Hertog Jan en gasten die om Heineken vroegen. Standaard kwam 't antwoord: "Oh dit smaakt veel beter" terug.

Mijn gevoel zegt dus ook dat deze keuze meer te maken heeft gehad met de kosten, dan de kwaliteit. En dat is toch wel echt jammer te noemen.

nevelig_nat Heineken is niet voor niets een heel groot merk in binnen en buitenland.

Ik denk persoonlijk dat dit meer door een goede marketing strategie komt dan door de kwaliteit. Vergeet ook niet dat 'bier' in het Buitenland vaak niet het meest gedronken biertje is. En zelfs al zijn er lokale brouwers in bijv. de USA of Australië, qua kwaliteit zijn dat geen toppers. Heineken heeft daar gewoon slim op ingespeeld door zichzelf aan grote evenementen te hangen. écht Pils, vind je het beste in België en Nederland. En dat geldt ook voor de speciaalbieren.

John Dat Birra Moretti kom je bijvoorbeeld ook overal tegen, daar ben ik geen fan van.

Wordt ook met Mais gebrouwen 😅

Ik vind overigens Hertog Jan niet vies ofzo, vind t ook lekkerder dan Moretti, maar an sich is Heineken altijd een prima biertje, niets mis mee, maar houd toch liever van wat met wat meer smaak (Brandt, Gulpener etc).

Dat ze niet standaard voor Brandt kiezen snap ik ook wel weer, ik vind het lekkerder, maar zat mensen die dat juist weer te stevig zullen vinden.

• Mark vindt dit leuk.
    • Bijgewerkt

BlueSpirit qua speciaalbier/aanverwante merken heeft Heineken een prima assortiment. Voornamelijk Texels en Brand dragen daarin de grootste diversiteit maar ook kwaliteit

Ik vind de speciaalbieren van Heineken wat gewoontjes. Die van Brand zijn best prima, en ik hoop zeker op een Lagunitas, maar een Bavaria met Uiltje in het assortiment weet pas echt goed craft bier weg te zetten. En dan hebben die ook La Trappe voor de juiste Belgische bieren (qua stijl dan, ik ken de locatie van de Abdij 😉 ).
    Wat dat betreft, vind ik, gaan we er met Heineken niet echt op vooruit maar ook niet op achteruit tov InBev. Het blijft grotendeels wat ‘oppervlakkig’.

Het blijft wat dat betreft zo jammer en apart dat de Efteling in de resorts wel wat experimenteert met lokale brouwerijen maar het assortiment in het park weinig inspirerend is. En Heineken of Brand veranderd daar in mijn ogen weinig aan. (Al prefereer ik zeker de pilsner van Brand boven de meeste andere).

Terwijl Tilburg bijvoorbeeld ook een paar goede lokale brouwerijen heeft.

Brand wordt geloof ik ook niet meer in Wijlre gebrouwen (wordt een microbrouwerij) maar in Zoeterwoude. Echt authentiek is dat dus ook niet.

Lokale brouwerijen moeten natuurlijk ook het volume aankunnen.

Gulpener zou heel mooi zijn, maar ik denk dat er gewoon teveel centen mee gemoeid zijn.

• Mark vindt dit leuk.

Heineken kan ik ontzettend goed begrijpen om eerlijk te zijn. Efteling is steeds meer en meer op de internationale markt aan het mikken en daar is Heineken erg bekend. Natuurlijk zijn er wel betere pilsen in Nederland (Swinckels💗), maar Heineken is wel weer een merk wat allure (James Bond) en kwaliteit wilt uitstralen.

Eigenlijk snap ik de discussie niet zo goed. Alsof je naar een pretpark gaat om bier te drinken.
    Qua afname in de horeca is Heineken volgens mij nog steeds de grootste. In de particuliere afname bij de supermarkt zijn ze de nummer 2, dacht ik? Dus die hele afkeer tegen het merk snap ik eigenlijk niet zo goed, want blijkbaar is het toch een erg veel gedronken biermerk.

Overigens blijf ik het jammer vinden dat de Efteling geen samenwerking heeft met het relatief nabij gelegen La Trappe. Er zullen allerlei redenen voor zijn, maar het zou beide merken alleen maar versterken denk ik. En het volume aankunnen wat @Meelworm terecht aanhaalt is daar niet zo'n probleem volgens mij.

Ik hoop dat de switch naar Heineken er ook voor zorgt dat er weer meer tapbier geschonken kan gaan worden in de Efteling, hoewel dat meer een probleem is van de statiegeldbekers dan van het bier zelf. Maar een bedrijf als Heineken (of Hanos) moet ook daar toch wel in kunnen helpen zou je zeggen (en het is toch ook in hun belang dat er zoveel mogelijk getapt wordt).

Jacko De Efteling ligt natuurlijk in Brabant. Ik kan me voorstellen dat er in een groot deel van het bezoekersaantal of abonnees een voorkeur is voor iets anders dan Heineken. Heineken kan in het land of de wereld wel groter zijn, dan wil niet zeggen dat dat ook voor de doelgroep geldt.

Hoewel degenen die een biertje willen drinken in het park het er alsnog niet om zullen laten, schat ik.

Japio Jacko De Efteling ligt natuurlijk in Brabant. Ik kan me voorstellen dat er in een groot deel van het bezoekersaantal of abonnees een voorkeur is voor iets anders dan Heineken.

Je weet dat er hier in de hoofdstad van Brabant een grote brouwerij van Heineken staat waar veel Brabantse mensen werken in allerlei afdelingen van het bedrijf? 😉

• Bijgewerkt

Jacko Eigenlijk snap ik de discussie niet zo goed. Alsof je naar een pretpark gaat om bier te drinken.

Met cola maar gewoon een huismerk doen, alsof iemand Coca Cola wat boeit.

Mark Dat cola-gedoe vind ik wel ongeveer een van de domste dingen van de mensheid. Gelukkig is het niet echt belangrijk. Als Coca Cola idd niet zo in iedereens hoofd gestampt was sinds de geboorte ongeveer hadden we misschien nog wel Nederlandse frisdranken gehad van Raak of Hero of zo.

RoelRoel Als Coca Cola idd niet zo in iedereens hoofd gestampt was sinds de geboorte ongeveer hadden we misschien nog wel Nederlandse frisdranken gehad van Raak of Hero of zo.

Mark

Je denkt dat Coca Cola zon enorme wereldmerk is geworden, omdat het niemand wat boeit?
            Eens dat t niet (alleen) de smaak is, maar juist t gevoel dat mensen bij Coca Cola hebben. En dat moet je ze nageven, dat hebben ze gewoon goed gedaan.

Mark Met cola maar gewoon een huismerk doen, alsof iemand Coca Cola wat boeit.

Alles beter dan Pepsi meuk, alsof je koude kots drinkt, vreselijk

Heerlijk die reacties. Mag een ieder die van bier houd dan ook weer zijn mening geven?

Van mij mag alchohol per direct verbannen worden in pretparken. Dit ‘goedje’ word veel te liefkozend behandeld.

Jacko Eigenlijk snap ik de discussie niet zo goed. Alsof je naar een pretpark gaat om bier te drinken.

Zo zijn er altijd discussies die voor sommige niet of minder interessant zijn. Maar er is altijd ruimte om zo een discussie te voeren. Dit soort reacties, dat een discussie niet begrepen wordt of onnodig is (niet dat jij dat per se zo hebt gezegd), die worden nog veel vaker als hinderlijk ervaren op het forum.

• Bijgewerkt

R013 gelukkig voor de mensen die het wel lekker vinden is het nog niet zover en kunnen we nog lekker een biertje pakken op een warme zomeravond ❤️

Jammer dat Heineken erin komt, absoluut geen fan van hun normale pils. De speciaalbiertjes zijn prima, net als de alcoholvrije (gek genoeg).

Zingo Het gaat er mij niet om of het lekker is of niet , het is gewoon gebruik van verdovende middelen.

• Bijgewerkt

Wat ik vooral niet snap is dat er (en dat zie ik hier in de buurt met kermissen en braderieën ook) dat er niet gewoon pils of bier geschonken word wat er in die regio gedronken word…

Bij de kermis klaagde een exploitant steen en been dat hij geen Heineken verkocht, wat denk je zelf in een regio waar men wordt opgevoed met Bavaria? We zijn niet anders gewoon en moeten van Heineken niks hebben.

Ik weet niet hoe dat bij de Efteling zit? Maar goed, ik drink toch geen bier dus doe mij maar een Cola 😄