Jeroen_uit_tilburg Ik kan mij soms echt verbazen hoe fel er gereageerd wordt als iemand een bepaalde keuze jammer vind.
Die verbazing wordt ook gedeeld als ik zie hoe fel mensen reageren als hun koemelk wordt vervangen voor een plantaardig alternatief. Ik heb persoonlijk nog geen smaakverschil kunnen ontdekken in de vegan varianten als ik ze zelf bak, dus ik begrijp de commotie inderdaad niet zo goed. En plantaardig is zeker niet dé uitvinding, dat is jouw verdraaiing die je geeft aan onder andere mijn woorden. Want ik heb dat nergens gelezen. Plantaardige keuzes in ons dagelijks menu zijn, als je het aan mij vraagt, wel een weg naar een betere balans in onze ecologische foodprint. En voor de haters, ik heb ook gewoon roomboter op m’n hoofd, want ik eet elke dag vlees of vis. Verandering vraagt immers tijd.
Edit:
Ik begrijp dat laatste stukje uit het artikel trouwens niet helemaal
De toppings bij de poffertjes zijn níet allemaal veganistisch. Bezoekers kunnen kiezen uit poedersuiker en roomboter, warme appel en karamelsaus, banaan en Nutella of warme aardbeiensaus en witte chocolade.
Om die reden is het nog steeds mogelijk om een veganistische optie te bestellen. Dan worden de poffertjes apart gebakken, met louter plantaardige toppings. 't Poffertje bevindt zich in parkdeel Marerijk, tegenover het Carrouselpaleis.
Betekent dit dat afhankelijk van je topping dus ook de normale variant kan krijgen? Dus dan is dat alternatief er toch gewoon?