jos ik snap je kritiek, en de kwaliteit van sommige van die rethemes mag soms echt wel bekritiseerd worden. Maar ik vind jouw kritiek ook wat overdreven. Om even op het stukje te reageren dat jij het gevoel hebt dat Disney alles een "brand new ride" noemt:
jos Frozen ever after in epcot
Dit is een dark ride, de hele ritervaring zit hem hier in het decor. Het ritsysteem is bijzaak. Als je dan het hele decor aanpast, kan je toch wel van een nieuwe attractie spreken?
jos RnRc parijs en nu orlando
In Parijs werd altijd gesproken van een "nieuw gebied". Wat je daarvan vindt, dat mag je zelf weten. Feit is dat dit gebied haast onherkenbaar veranderd is en dat er in het gebied ook een echte nieuwe attractie is geopend.
jos tower of terror naar guardians
Hiervoor geldt in mijn ogen eigenlijk hetzelfde verhaal als voor Frozen Ever After.
jos space mountain naar hyer space mountain deel 1 en 2
Alle Hyperspace Mountains werden destijds aangekondigd als tijdelijke overlay. Parijs is de enige waar ze die overlay toen zijn "vergeten" weg te halen. Waarschijnlijk omdat de guest satisfaction hoger was dan bij Mission 2. De meeste Disney bezoekers zijn ook vrij simpel, laat ze bekende films/karakters zien en ze zijn tevreden.
jos studio's en wdw had je beter starwars studios kunnen noemen
Hoe het in WDW was, weet ik niet. Bij het Walt Disney Studios Park bedoel je volgens mij het Legends of the Force seizoen, een jaarlijks terugkerend Star Wars "festival", wat van 2017-2020 in het voorjaar te zien was. Dat seizoen was er niet vooral om mee te liften op de hype rondom de nieuwe films. Iets wat Disneyland Paris vaker deed met dergelijke seizoenen, denk bijvoorbeeld aan het Season of Super Heroes of het Lion King and Jungle Festival.
En dat brengt me eigenlijk terug bij Rock 'n' Roller Coaster (zoals de attractie officieel heet, inclusief spaties en apostrofs, @Mods kan iemand de titel aanpassen, merci), want wordt dit nu echt aangekondigd als nieuwe attractie? In mijn ogen niet. Overal wordt gezegd dat de Muppets Rock 'n' Roller Coaster overnemen. Dus een soort Rock 'n' Roller Coaster starring Electric Mayhem overlay. Dat is niet hetzelfde als een nieuwe attractie hoor.