Wow! Nogal een opvallend update uit Orlando:

Disney has officially announced that the Muppets will be taking over Rock 'n' Roller Coaster at Disney's Hollywood Studios, replacing Aerosmith. The news comes after years of speculation about the future of Aerosmith's involvement with the popular thrill ride at Walt Disney World.

Bron: https://www.wdwmagic.com/attractions/rock-n-roller-coaster-starring-aerosmith/news/22nov2024-disney-confirms-muppets-take-over-rock-n-roller-coaster-at-hollywood-studios.htm

Ik ga 't gewoon zeggen: ik ben enthousiast. The Muppets heeft meer waarde op de lange termijn nu de band Aerosmith echt beetje weggezakt is in het collectieve geheugen. Het helpt ook niet dat er de laatste jaren best wel wat aandacht is geweest voor de uitspattingen van de band in hun vroege jaren. Ik ben benieuwd of het vrolijke Muppets-thema goed past bij de enige coaster met inversies in Walt Disney World, maar dat zal wel goedkomen.

The Muppets zijn vrij divers in hun doen en laten. Ik denk dus wel dat dit een goede keuze is! Als je er al een IP aan wilt hangen, waarom niet de rockband die in The Muppets voorkomen?

En zal dit dan ook gelijk onderdeel zijn van de soundtrack 😉

Prachtige concept-art! Theaterzaal/gebouw blijft zo te zien behouden, was er al iets bekend over een vervangende show/film daar? Ik spot volgens mij de auto van Mike Wazowski voor de entree.

De 'loods' van de coaster lijkt zo relatief klein, ook qua hoogte. Wellicht toch wat grotere darkride stukken rondom het echte achtbaan-gedeelte.

Muppets Vision zal ik niet missen. Sfeervol stukje park, maar - en ik realiseer me dat er veel diehard liefhebbers zijn - naast een paar leuke grappen en effecten toch één van de mindere 'attracties' naar mijn mening. Benieuwd hoe ze die IP weer nieuw leven inblazen bij de retheming van RRC.

Ondanks de geruchten, had ik het eigenlijk niet verwacht. Als ik het goed zie, komt de coaster op de plek van het restaurant. En dan ben ik ook benieuwd of ze buiten het park gaan, want alleen het stuk van het restaurant komt niet heel groot over. Zouden ze dan Laugh Floor naar het theater verplaatsen of krijgt het theater een andere invulling?

Het concept voor de trein van de Muppet achtbaan komt een beetje goedkoop over. En ondanks dat het de enige achtbaan met inversies is, had hier wat mij betreft ook iets compleet nieuws mogen komen.

Liever dit dan nog meer marvel 😅 En stiekem lijkt me dit best leuk worden met muppets 🤣

muppets voor rock'n rollercoaster klinkt als goed plan alleen had ik monsters inc gebied niet daar verwacht, ik had eigenlijk verwacht dat vroeg of laat het muppets gebied zou vervangen worden met star wars zodat alles van star wars 1 geheel is in dat park.
    Nu heb je dus star wars, monsters inc en dan weer star wars.

Meer Muppets ben ik blij om, maar jammer dat Muppetvision weg gaat. Het is toch wel de enige 3d film die ik echt leuk vind, ook door de toevoegingen van de live poppen en acteur. Hopelijk kan ik hem in 2026 nog een keer doen.

Dit bericht doet een glimlach op mijn gezicht komen! Ik ben heel blij dat de Rock 'n Rollercoaster niet verdwijnt en een komische overlay als dit doet de baan goed. Ik had ook meteen Animal in mijn hoofd die losging als bij Bohemian Rhadpsody! Blij dat Monsters Inc. een baan erbij wordt in plaats van een vervanger!

Ook vind ik het een goede plek voor Monster Inc. Het gebouw komt dus buiten de huidige parkgrenzen, op Google Maps lijk je hier een stuk braak te zien liggen, wellicht nog een stukje parking eraf. Ook weer park / attractie oppervlakte erbij 🙂

BlueSpirit En zal dit dan ook gelijk onderdeel zijn van de soundtrack

Dat zou geweldig vet zijn, maar "Dr. Teeth and the Electric Mayhem" hebben nog veel meer vette nummers gedaan, ook samen met andere beroemde artiesten.

Zouden ze dan ook Lightning McQueen's Racing Academy een keer aanpakken en in Muppet stijl omturnen of een theater bouwen in deze hal? Lijkt mij een prima toevoeging voor deze (dodehoek van het park).

Wel een goede en wat tijdlozere vervanging voor het Aerosmith thema deze Muppet ombouw. Vreemde is wel dat deze coaster net een jaartje uit rehab is maar wellicht was dit enkel een technisch rehab geweest.

De grote vraag: kan een achtbaan Muppet-achtig genoeg worden gemaakt? Als het blijft bij een video voor de voorshow en wat projecties tijdens de rit, is dat toch wel wat teleurstellend.

Progress De grote vraag: kan een achtbaan Muppet-achtig genoeg worden gemaakt? Als het blijft bij een video voor de voorshow en wat projecties tijdens de rit, is dat toch wel wat teleurstellend.

Dat is een heel goede vraag, waar volgens mij momenteel nog geen duidelijk antwoord op te geven is.
          De getoonde artwork met de trein, laat namelijk de trein zien zoals deze altijd al was, alleen in een ander kleurtje.

Progress De grote vraag: kan een achtbaan Muppet-achtig genoeg worden gemaakt? Als het blijft bij een video voor de voorshow en wat projecties tijdens de rit, is dat toch wel wat teleurstellend.

Dit is precies waar ik bang voor ben. Ik denk dat het teveel Rock 'n' Roller Coaster starring The Muppets blijft. De Limo lijkt alleen een Electric Mayhem verfbeurt te krijgen. Ik ben toch een beetje bang dat dit dezelfde kant op gaat als de ombouw van Splash Mountain naar Bayou Adventure.

Als je dan de Muppets wil behouden had ik liever iets nieuws gezien dan wat alleen een nieuwe overlay van een coaster lijkt die al 25 jaar oud is.

Ron Ik ben toch een beetje bang dat dit dezelfde kant op gaat als de ombouw van Splash Mountain naar Bayou Adventure.

Net als daar heb ik hier enorm het gevoel dat dit werd aangekondigd terwijl er nog vrijwel niks op de plank lag. Zie ook de 2 verschillende concepten van het Monsters Inc. Gebied tijdens D23 waarbij een duidelijk ipv de muppets was, en een ipv launch bay. Het lijkt alsof het pas net besloten is dat ze de muppets weg doen, maar ze toch geen gezeik wilde hebben met het hele "laatste Jim Henson project" en dan maar de muppets in Rock'n'Roller gooien. Vooral de zin waarin ze zeggen dat ze de film willen bewaren zonder te zeggen hoe speelt voor mij mee in deze theorie. Als dit allemaal tegelijk bedacht was had je die Cars Show niet vervangen voor een Villains show, maar had je daar MuppetVision in gestopt en dat hele gebied een nieuw muppet gebied gemaakt.

Enfin, in ieder geval mooi dat het muppet theater wel blijft staan maar dan met een Monsters inc show, dan komt er daadwerkelijk extra capaciteit bij het park ipv dat er iets enkel vervangen is.

QDude24 Enfin, in ieder geval mooi dat het muppet theatwr wel blijft staan maar dan met een Monsters inc show, dan komt er daadwerkelijk extra capaciteit bij het park ipv dat er iets enkel vervangen is.

En dat heeft het park hard nodig. Ik vind dit met afstand het meest uitgeklede en rommelige park van Walt Disney World. Dit is goed nieuws! Is wel opnieuw een voorbeeld van een IP op de verkeerde plek. Hierboven werd Star Wars al genoemd verspreid over het park, maar ze gaan nu ook Pixar spreiden met oa Toy Story Land & Pixar Plaza. Opnieuw het bewijs dat het voor Disney niet meer uit maakt op welke plek, welke ride komt. Doet me een beetje denken aan Disney Adventure World en de tapijtjes in het Pixar gebied…

Ik hoop wel dat het een iets uitgebreidere overlay is dan hierboven wordt gesuggereerd voor de RnRc. Ze mogen best even in Salou gaan kijken hoe ze de Sesamstraat figureren hebben geanimeerd met behulp van animatronics. Blijf dat altijd wel indrukwekkend vinden.

Hier nog een afbeelding.

MrRC ik kan de afbeelding niet zien om de een of andere reden.

• Ron heeft hierop gereageerd.

JeroenM Is exact dezelfde afbeelding als ook te vinden is in de reddit post die in de openingspost staat.

• MrRC vindt dit leuk.

Een ‘ziekte’ van deze consumptiemaatschappij, ipv te verbeteren wat je hebt gooit je het eruit en plaats je iets nieuws.

Meelworm En dat is niet goed? De kans is groot dat de attractie erop vooruitgaat.