Quefox_ Tegelijkertijd stond er bij Piraten in Batavia nooit een rij van meer dan een paar bootjes. Ik heb nog nooit verder gestaan dan de laatste ruimte voor het station.
Ik kom de laatste 2 jaar vrij regelmatig in Europa-Park en in mijn ogen heeft Piraten in Batavia vaak een aardige rij op een gemiddeld drukke tot drukke dag. De rij staat in de middag vrijwel altijd buiten en soms zelfs onder de passage door richting Scandinavië. In mijn ogen zijn Piraten in Batavia en Voletarium juist de voorbeelden dat goede darkrides zeker gewaardeerd worden in Europa-Park. Ik verwacht dat de vervanger van de Historama/Reise Nach Rulantica show minstens net zo populair wordt, met een aardige wachttijd omdat deze darkride de helft van de capaciteit van Piraten in Batavia heeft.
Spiegelbeeld Is dit de voormalige attractie waar op ietwat stuitende wijze de familie Mack aanbeden kon worden? Familie heeft iets geweldigs neergezet, maar hier zat ik met kromme tenen.
Dat was de eerste variant van de show, die van 2010 tot 2018 speelde. Reise Nach Rulantica was veel minder "Mack is heilig" vibes, al kwam Roland er (natuurlijk ) wel zichtbaar in voor.