Quefox_ Misschien was dat uitzondering, misschien regelmaat.
Het is natuurlijk altijd lastig persoonlijk ervaringen te vergelijken, wachttijden veranderen over de loop van de dag, mijn ervaring daarbij is dat het in Europapark net nog wat meer fluctueerd als andere parken.
Ik kom sinds 2005 jaarlijks of vaker in het park, ik merk wel echt verschil wat betreft Piraten qua wachttijd van vóór de brand en de herbouw na de brand.
Voorheen stond er eigenlijk nooit een rij, na de brand is mijn ervaring toch wel van afgelopen jaren dat de wachttijd er wel altijd is. Van 5 min. op rustige dagen tot wel 30 min. op de drukkere dagen. Niet voor niets is er nu een "vaste" overlooprij die door de tunnel tussen NL en Scandinavië loopt. Ik zie die nog regelmatig gebruikt worden.
En met dit gegeven in het hoofd (dat Piraten drukker geworden is na de ombouw), denk ik wel dat er terecht de vraag gesteld kan worden hoe het park een mogelijke meer populariteit van een Gameplay Theater gaat oplossen op een drukke locatie midden in het park met weinig ruimte om wachtrijruimte te creëren.