- Bijgewerkt
Quefox_ De capaciteit van Piraten in Batavia is in het totaalplaatje van Europa-Park ook niet zo bijzonder hoog. Ik heb al eens eerder wat dingen opgezocht, maar om nu even e.e.a. op een rijtje te zetten:
Piraten in Batavia: 1.800 pph
Silver Star: 1.750 pph
Blue Fire: 1.720 pph
Euro-Mir: 1.600 pph
Voltron: 1.600 pph
Voletarium: 1.400 pphEn toch hebben alle attracties in die lijst (Voltron nu nog even buiten beschouwing gelaten) gemiddeld een zichtbaar hogere wachttijd dan Piraten in Batavia, ondanks dan bij de meeste de capaciteit niet eens zo veel slechter is.
Toch heb ik de indruk dat er bij Piraten tussen 10.30 uur en 17.00 uur bijna altijd volle boten weggestuurd worden, dus het grote publiek kan de attractie wel smaken. Het scheelt ook dat een gemiddelde bezoeker 's ochtends niet meteen richting Piraten in Batavia loopt. De drukte stijgt hier zeer geleidelijk, waardoor de attractie erin slaagt om de wachttijden beperkt te houden. Attracties als Silver Star of Voltron, daarentegen, krijgen 's morgens een reusachtige stroom bezoekers te verwerken, waardoor de rijen hier meteen lang zijn. Maar zelfs wanneer je bij Silver Star een rij van 45 minuten hebt en bij Piraten een rij van 5 minuten, blijft het een feit dat Piraten meer passagiers per uur vervoert. En hoewel ik nooit zal ontkennen dat Silver Star en Voltron populairder zijn, zou ik Piraten dus zeker niet onpopulair noemen.