Bootjes in Piraten worden zelden op volle capaciteit weggestuurd. Nagenoeg elke boot heeft wel 2 rijen waar minder mensen per rij in zitten dan dat er kan zitten.

6 dagen later

Ze laten er geen gras over groeien, maandag ochtend 9:15 staan er al hekken klaar en een ploeg om naar binnen te gaan!

Jordy Typisch Europa Park goed bezig! Lekker meteen doorpakken, nu is er ook meteen bevestigd dat er een interactieve attractie komt.

What the heck. Zoals ik eerder in dit topic al zei, dat hier een interactieve attractie komt, en zelfs welk type, is al jaren geleden bevestigd...

een maand later

De nieuwe attractie wordt geïnspireerd op de film die men volgend jaar naar de bioscoop gaat brengen.

Ik ben eens benieuwd, voor Europa Park is het eigenlijk altijd een win-win situatie.
    Oké, ze hebben misschien de ontwikkelingskosten. Maar stel dat het een succes is, dan hebben ze opeens een stek IP in handen dat al volledig ingeburgerd is doorheen heel het park zonder extra kosten. Is het geen succes hebben ze een toffe backstory voor hun nieuwste attractie die gebaseerd is op eigen IP dat de meeste bezoekers wel herkennen eenmaal ze in het park zijn.

Ik verwacht geen topper van een attractie, maar ik ben wel blij dat er wat capaciteit bijkomt, de drukkere dagen laten toch wel merken dat er nood is aan kleinere attracties om de drukte op te vangen.

Leuke toevoeging voor het park, een Ed en Edda gethematiseerde attractie, maar om nu zo’n happening te maken over “Project 2025” was in mijn ogen niet nodig geweest.

Wat betreft die film, prima. Maar ik denk niet dat dit zo’n storm zal lopen, en dat maakt mij verder ook niet zoveel uit. Het is een tof achtergrond verhaal voor de attractie, daarom ben ik ook erg benieuwd hoe de attractie tot zijn recht komt en hoe het interactieve gedeelte een rol zal gaan spelen!

13 dagen later

Project 2025 heeft tegenwoordig trouwens een heel andere bijklank. Lijkt me niet dat ze daar nog veel reclame mee zullen maken.

• Erik heeft hierop gereageerd.

Ik vermoed dat hij duid op Trump zijn “project 2025”.
      Iets wat in Europa niet leeft denk ik en bij de gemiddelde bezoeker van Europa Park geen lampje zal doen branden.😉

Chingu en toch moet je opletten met social media dat je hashtag niet ineens in de bruin rechtse conservatieve lelijke hoek van het internet wordt meegezogen. Want daar is het nooit een gezellig feestje.

2 maanden later

Er wordt druk gewerkt aan de nieuwe attractie. Aan de voorzijde van het gebouw zijn grote schuttingen geplaatst en Food Loop heeft een soort van rok van zeil om de rest van de werkzaamheden aan het zicht te onttrekken. Op een enkele plek kon wel een klein beetje binnen gespiekt worden. Voor zover ik kon zien is het gebouw onder food loop helemaal leeg. Aan de buitenkant is me bezig met het optrekken van nieuwe buitenmuren met gasbeton blokken.

10 dagen later

EDventure vind ik wel grappig bedacht.

Veel ruimte is daar beneden niet. Zou het niet gewoon redelijk hetzelfde concept blijven, maar dan met interactieve toevoeging en nieuw thema??

Coasterfrenzy Ja, dat is dat ritsysteem van Mack. Een Carrousel of Progress in de blender met ToyStory Midway Mania.

Coasterfrenzy EDventure vind ik wel grappig bedacht

Ik vond het anders een bijzonder domme grap.

15 dagen later
          3 maanden later
          • Bijgewerkt

Artwork voor de gevel van de nieuwe attractie “Ed & Edda Grand Prix of Europe” ofwel het oude draaitheather.

Prachtige vormgeving en ik zie dat ze het gebied er omheen ook er in mee willen betrekken, leuk, speels, wat gaan ze doen met Euro-Mir? Of blijft dit een troosteloze toevoeging op iets wat heel erg futuristisch lijkt omdat ze er ook een Zappelin bij ingetekend hebben.

Betekent dit ook het einde van “themagebied Luxemburg” wat op zichzelf al niet veel voorstelde?

Een prachtige omgeving is misschien wat teveel gezegd, want uiteindelijk lijkt er niet super veel bij te komen. Maar het geheel ziet er zeker leuk uit. Hopelijk voelt het niet te druk aan allemaal. En wat betreft Euro-Mir, ik hoorde dat de plannen al op tafel lagen, langer dan we denken. Hopelijk iets voor volgend jaar.

• Jordy heeft hierop gereageerd.