Ik klikte op dit topic met drie gebieden meteen in gedachte en ze stonden er meteen: Galaxy's Edge, The Wizarding World of Harry Potter en natuurlijk Cars Land. Kanttekening is misschien dat veel mensen hier eerst Hogsmeade noemen, waar ik juist Diagon Alley en de draak het meest complete moment vond. Ja, Hogsmeade en dan Hogwarts zijn heel gaaf, maar langs King's Cross lopen en dan plots in de steeg staan, met die winkeltjes, de draak, de bank en gewoon zoveel dynamiek vond ik eigenlijk nog beter. Dat je van de een naar de ander kan tussen de twee parken zonder de illusie te breken maakt het helemaal af.
Misschien wel de grootste verrassing voor mij was de kritiek op Galaxy's Edge door de jaren heen. Ik denk juist dat het de perfecte mix is van herkenbaarheid en toch iets nieuws. De cantina, de Millennium Falcon, de karakters, de kleuren en de sfeer, maar nieuwe architectuur, een eigen verhaal en de attracties proberen niet per se een bekend verhaal te vertellen, maar gebruiken wel bekende locaties. Hartstikke slim, als je 't mij vraagt. Ik vond Rise of the Resistance simpelweg adembenemend.