De Kinkenpolder is openbare weg, ik verwacht niet dat ze die zo maar gaan aanpassen. Ik verwacht de rotonde eerder op de grond van P1, vlak voor het hek met de oversteek naar P2. Dan kan via die rotonde het verkeer richting de mindervalide plaatsen ook gesplitst worden.

Die kinkenpolder zou er eigenlijk gewoon tussenuit moeten en achter p2 via het Politiebureau/Asielzoekerscentrum uit moeten komen.

Quefox_ Ik vond de term "Efteling Resorts" best wel vanzelfsprekend. Ga je naar het park, volg Efteling. Ga je naar een hotel of vakantiepark, volg Efteling Resorts.

Maar snapt de gemiddelde of internationale bezoeker dat ook? En, het EGH komt straks in het park te liggen, dus gaan mensen dan snappen dat ze dus de Resort route moeten snappen?

BlueSpirit ik verwacht niet dat er echt meer verwarring zal zijn dan nu. Maar aangezien je in de dagen leidend tot je verblijf dagelijks gebombardeerd wordt met informatiemails (ik heb er voor een recent weekendje Bosrijk 8 geteld), kunnen ze dit ook makkelijk in zo'n mailtje vermelden: "Voor de route naar het Efteling Grand Hotel volgt u de bewegwijzering richting Resorts", of voor de internationale gast: "To get to the Efteling Grand Hotel, follow the signs to Resorts". Dan moet het toch eigenlijk niet meer fout kunnen gaan?

Zoveel oppervlakte aan parkeerterrein, dat is bijna het hele park. Dat blijft wel een zonde.

Is gewoon een bewegwijzering a la DLP geen idee? Het is toch ook maar een "ring" rond het park volgen met een wegwijzer bij elke afslag naar een hotel?
    Ik bedoel maar, maak het niet nodeloos ingewikkeld waar het niet moet zijn. Maak het duidelijk in de mail dat je de wegwijzer naar links moet volgen met "Efteling hotels/Resorts" en bij elk hotel zet je een groot bord met de naam van het hotel en een grote pijl richting de oprit. Dan mag je nog totaal geen navigatievermogen hebben, dit kan je niet missen 🤣 en anders is het misschien überhaupt niet het beste idee om achter het stuur van een wagen te kruipen.

Het verhaal van de Efteling zou een stuk begrijpelijker zijn als er een ontwerptekening bij zou zijn.
    Ik was er zondag, maar heb nog geen gevoel hoe de definitieve situatie er uit moet gaan zien.

Het is hier al meermaals geopperd maar die weg die nu naar Bosrijk en Loonsche Land loopt is echt niet geschikt voor zoveel verkeer. Als daar ook nog eens alle gasten van Grand Hotel én personeelsparking langs moeten... Ze hadden die weg veel breder moeten aanleggen. Weinig langetermijnvisie toen?

Tim De Eftelingsestraat is vrijwel altijd leeg? Ik rijdt altijd van/naar de Efteling over deze weg , sla dan niet af naar de Resorts maar rijdt recht door richting Tilburg. Ook toen ik op Bosrijk werkte heb ik het er nooit vast zien staan , moet ik wel een kanttekening plaatsen dat ik het nooit heb gezien tijdens in-check momenten.

Ik heb de weg eigenlijk ook nooit als druk ervaren. Zelfs als zeer rustig.

Uit eigen ervaring is de Eftelingsestraat niet héél druk, maar vooral er krap. ook wordt er niet goed aan de snelheid gehouden van 30km/u. Druk is het nooit gelukkig!

Quefox_ Hier zit gelijk het probleem met P2....

De Kinkenpolder is openbare weg, de Efteling mag daar geen "hinder" veroorzaken, dat is ook de reden dat je als fietser ALTIJD voorrang krijgt van de verkeersregelaars en men de stroom auto's het terrein op of af stil zet.

De rotonde zal op het terrein van de Efteling zelf komen als ik het goed begrepen heb, (rechts van de weg die over P1 loopt richting de voormalig camper/elektro plaatsen).

In de praktijk zal het verkeer niet extreem vaak stil gelegd worden, op een aantal passanten van fietsers / wandelaars, scootmobielers na, dit is tevens ook de route om vanuit Kaatsheuvel bij de fietsenstalling te komen.

Meelworm Ik heb de weg eigenlijk ook nooit als druk ervaren. Zelfs als zeer rustig.

R013 De Eftelingsestraat is vrijwel altijd leeg?

Wondersteffel Uit eigen ervaring is de Eftelingsestraat niet héél druk, maar vooral er krap. ook wordt er niet goed aan de snelheid gehouden van 30km/u. Druk is het nooit gelukkig!

Ik ervaar dat toch anders. Vooral op de wisseldagen (MA-WO-VR) kan het hier erg druk zijn met verkeer van en naar Loonsche Land of Bosrijk. En als het zonnetje schijnt dan komen hier ook heel veel wandelaars en fietsers vanuit de regio langs, die geen eigen pad/weg hebben. Ofwel, je zit op een veels te krappe weg met veel weggebruikers die door het gebrek aan ruimte of de snelheid van auto's voor onveilige situaties zorgen.

Als je de wandelaars en fietsers al een eigen pad/weg geeft, zou het al veel problemen kunnen oplossen, maar ik verwacht niet dat ze dat in de nabije toekomst gaan doen door de hoeveelheid bomen die er staan en hoe krap de ruimte ansich al is...

• Tim vindt dit leuk.

Eftelingpanda De rotonde zal op het terrein van de Efteling zelf komen als ik het goed begrepen heb

Maar op de locatie die jij beschrijft zie ik al helemaal geen toegevoegde waarde voor de doorstroming. Daar zijn alle verkeersstromen in principe al van elkaar gescheiden, op een paar afslaande campers en elektrische auto's na. En dat is straks al helemaal niet meer aan de orde, zodra die plaatsen opgeofferd zijn aan het Efteling Grand Hotel.

BlueSpirit Maar snapt de gemiddelde of internationale bezoeker dat ook? En, het EGH komt straks in het park te liggen, dus gaan mensen dan snappen dat ze dus de Resort route moeten snappen?

Ik denk eerder dat het net verwarrender zou zijn mochten gasten voor het EGH niet de Resorts moeten volgen, maar de gewone parkplaats. Hoe verwarrend zou dat worden, op de borden enerzijds "Resorts" en dan nog eens apart een richting voor het Grand Hotel.
              Nee, dit lijkt mij zo heel duidelijk.

Ik begrijp de behoefte van de rotonde ook niet zo als ik eerlijk ben, je kiest nu na de kruising met de Europalaan waar je de parking op rijdt met drie rijstroken, naar 2 rijstroken voor P1 en 2 rijstroken voor P2.
              Juist die keuze (die er helaas niet altijd is) vind ik erg prettig omdat je als vaste klant met links rijden 90% van de tijd op P1 staat).
              Door 3-4 rijstroken te hebben vind ik momenteel de doorstroom al ideaal. In mijn ervaring slaat het verkeer amper nog terug tot aan de N261.

Ik hoop daarnaast dat ze die rotonde wel uitvoeren in een Turborotonde variant om de doorstroom te verbeteren. En dan nog moet de rotonde bestaan uit 2 rijstroken driekwart P1 op en 2 rijstroken via een bypass rechtsom naar P2 wil je de huidige doorstroom blijven houden.

Ik mis zoals eerder vermeld in het topic echt plaatjes bij deze berichten. Heel nieuwsgierig naar de uiteindelijke oplossingen, hoe de looppaden gaan worden (eindelijk!) en ik hoop echt dat het park wegblijft van grote asfaltvlaktes maar duurzaam te werk gaat met grastegels, bomen en betere infiltratie van regenwater... Maar gezien de looks van P2 ben ik bang voor kale lelijke terreinen die verre van duurzaam zijn en weinig comfort en schaduw bieden.

13 dagen later
              6 dagen later

RingelbergNick Op jouw laatste foto zie je toch eigenlijk al een veel toekomstbestendigere indeling van de parkeerplaats. De zandvlakte tegen de fietsenstalling aan hotelgasten, de parkeer promenade (of Efteling Boulevard) daarnaast, dan die verdere parking voor rustige dagen. Sneller schakelen naar de buitenterreinen omdat je daar dan de logistiek op hebt ingericht. En je hotelomgeving inrichten als tuin/sprookjesbos en wat personeels en gastenparking bij Raveleijn.