Sjiebert Ik kan me voorstellen dat die rotonde hier komt zodat het gedoe met verkeersregelaars niet meer nodig is, verkeer op een rotonde managet zich vanzelfsprekend vanzelf
In theorie ja, áls er meerdere verkeersstromen zijn die elkaar geregeld onderbreken. In dit geval is er 's ochtends gewoon een constante verkeersstroom van P1 naar P2, zonder echte onderbrekingen. Die paar fietsers die dan vanaf Kaatsheuvel over de Kinkenpolder richting de fietsenstalling gaan, zullen er onmogelijk tussen komen.
Ik denk om diezelfde reden ook niet dat men P2 zal kunnen gaan bereiken vanaf de Kinkenpolder, die staat dan helemaal vast. En tevens zal er dan ook de nodige controle moeten zijn om te voorkomen dat mensen €12,50 gaan besparen en via de Kinkenpolder weer vertrekken.
Nee, in praktijk wordt die rotonde over de Kinkenpolder waarschijnlijk alleen doorgaand voor fietsers en voetganger, die er amper tussen kunnen komen door de constante verkeersstroom tussen P1 en P2, waardoor er voor de veiligheid alsnog verkeersregelaars bij zullen staan. Tenminste, dat is mijn verwachting.