- Bijgewerkt
Jailsamer Ik ben ook geen fan van Frozen, maar je kunt niet ontkennen dat de ombouw in Epcot de attractie slecht heeft gedaan. Maelstrom was op zich geen slechte attractie, maar zeker het belerende vingertje aan het einde/na de rit heeft mij eigenlijk altijd wel gestoord. Daarnaast was dit een attractie waar nooit extreem lange wachtrijen voor stonden. Dat is nu op zijn minst gezegd toch wel anders. Dus hier heeft het IP toch echt wel wat toegevoegd of je nu van Frozen houdt of niet. Het is inderdaad zo dat bij alle laatste nieuwe attracties een IP is toegevoegd, maar stuk voor stuk zijn het wel allemaal geweldige attracties. Eigenlijk kan ik dus niet zeggen dat Disney hier haar eigen glazen in heeft gegooid.
Genie+ heeft variabele prijzen en als ik me niet vergis is de hoogste prijs $35,- pp en tegenwoordig per park. Daarnaast kun je als ik het goed heb nog lightning lane passen kopen voor de 2 populairste attracties. Die prijzen zijn ook variabel, maar laten we zeggen dat je dan max $75,- kwijt bent om voor te dringen. De goedkoopste Universal Express is dan nog steeds duurder. Nu ben ik nog niet in Genie+ tijdperk geweest dus ik weet niet in hoeverre Disney de wachttijden expres verhoogd, maar dat gevoel heb ik wel bij Universal. Tot nog toe zijn bij al mijn bezoeken de wachttijden 's ochtends altijd langer geweest dan in de middag.
Het is jammer dat de extraatjes weg zijn als het ontbijt maar wat ik niet wist en verbeterd, schijnt het gratis parkeren bij de hotels dus weer terug te zijn. Bij Universal is/was dit volgens mij nooit gratis. Zelfs bij veel hotels off property zie je dat je voor het parkeren een fee moet betalen. Die extraatjes zouden voor mij overigens geen invloed hebben op de parkbezoeken. Wellicht wel om eerder voor een villa/hotel off property te kiezen.
Tot slot denk ik dat niet Universal, maar Disney meer attracties heeft geopend de afgelopen 10 jaar, al is Universal uiteraard nog bezig met Epic Universe waar in 1 keer 10-15 nieuwe attracties zullen openen.