Dream_wizard Tip van mij qua horeca in Blijdorp, als je op het terras van de terraszaal zit is een hamburger bij de foodtruck goedkoper dan een hamburger bij de terraszaal.
pretparkgekkie05-10 Foto: Park: Efteling Horeca punt: rondje van de molen Gerecht: IJsdonut Prijs: €3,50 Cijfer: 8,2/10 Beoordeling: Zeer lekkere donut met 3 lekkere bolletjes ijs, dit kan verschillen. Zeer vullend!
nevelig_nat John Gerecht/product: Broodje bal met saté saus Prijs: € 5,50 Qua prijs/kwaliteit verhouding vind ik deze echt wel een topper in de Efteling. Je zit goed vol na het eten van zo'n unit (mede door de suike.. ehh saté saus).
20cent Park: Disneyland Resort Parijs Horeca punt: Steakhouse en Skyline Bar Gerecht/product: Menu Jazz met carpaccio voor en ribjes hoofd, drankjes en espresso + glaasje champagne na Prijs: € 49,50 bij Steakhouse, € 15,00 voor de champagne in Skyline Bar Cijfer: 8,1649393 Beoordeling: Goede service, fijne plekken, niks aan te merken op het eten, incl. souvenirglas 30 jaar DLP en nootjes bij de champagne.
Lin Quefox_ Het is inderdaad hard plastic. Maar dat noem je dan nog steeds gewoon een 'souvenirglas', of 'een glas champagne', al is het niet van 'glas'.
ArcovandenBroek Vind het ook wel behoorlijk duur voor een paar plakjes carpaccio, 5 ribbetjes met gepofte aardappel en wat drankjes. Maar dat is tegenwoordig overal, de horeca is sinds corona enorm gestegen. Afgelopen weekend in Europa-Park ben ik ook een beetje van de prijzen geschrokken, al is het nog steeds goedkoper en van veel betere kwaliteit dan de overige Europese parken. Het aanbod blijft enorm en dat zonder noemenswaardige wachttijden.
Ivetje ArcovandenBroek Afgelopen weekend in Europa-Park ben ik ook een beetje van de prijzen geschrokken, al is het nog steeds goedkoper en van veel betere kwaliteit dan de overige Europese parken. Ik verbaasde me eigenlijk juist in positieve zin over de prijzen in EP. Voor 12-15 euro had je een prima maaltijd inclusief wat te drinken in de Biergarten of bij Venezia. Vind dat niet duur voor een avondmaaltijd. En de wafels, churros, donuts etc vind ik daar ook niet heel erg aan de prijs. Nu is Duitsland sowieso qua uit eten gaan goedkoper dan Nederland of andere omliggende landen. Maar voor een pretpark vind ik het echt hele nette prijzen!
20cent ArcovandenBroek Vind het ook wel behoorlijk duur voor een paar plakjes carpaccio, 5 ribbetjes met gepofte aardappel en wat drankjes. Ja dat is het gevolg van de keuze om persé te willen avondeten op Disney terrein met tableservice. Als het me om het geld te doen was geweest die dag dan had ik bij de Buffalo Grill of McDonalds onderweg moeten stoppen of nog een extra zak krentenbollen in mijn rugzak moeten steken, maar de keuze om een reservering bij Steakhouse te maken was begin die week intentioneel toen ik door mijn geldpakhuis zwom 🙂 Vriend_van_de_club Nog weinig 9+ beoordelingen voor het Efteling voedsel. Iedereen random 1 cijfer voor alle typen locaties, voer en service geven in dit topic is natuurlijk ook niet echt wetenschappelijk onderzoek. Vandaar de 'knipoog' van zeven cijfers achter de komma in mijn punt. 😉
John Ik ben weer een rondje aan het lopen in de Efteling. En een mens moet eten hè! Foto: Park: de Efteling Horeca punt: het Witte Paard Gerecht/product: Broodje tonijnsalade Prijs: € 5,85 Cijfer: 8- Beoordeling: Ook dit is een van m’n favoriete broodjes verkrijgbaar in de Efteling. Royaal belegd broodje met tonijnsalade, een ui, veel te veel rucola en rode uitjes. Te krijgen op bruin en wit brood en goed van smaak! Het zou een ruime 8 scoren als ze er minder rucola opgooien 😅
Vriend_van_de_club Nog weinig 9+ beoordelingen voor het Efteling voedsel. Niet dat een 8 niet al heel goed is, maar wat zou de Efteling moeten doen om van een 7,5 - 8 naar een 9+ te gaan?
Zingo Vriend_van_de_club Het niet laten beoordelen door Nederlanders zou een goed begin zijn denk ik. Maar weinig Nederlanders die iets een 8,5 of hoger geven.
BlueSpirit Vriend_van_de_club Beleving. Zorgen voor uniek aanbod dat past binnen de Efteling of een attractie, ofwel unieke producten die enkel bij die horecaplek te verkijgen zijn. (Denk aan butterbeer in Hogsmeade/Diagon Alley of de gethematiseerde Coca Cola ballen in Galaxy's Edge) Service waar je met een glimlach wegloopt door het persoonlijke contact wat je hebt met de medewerker. De horecazaak ansich moet tot de verbeelding spreken/passen in het gebied/attractie. De prijs/kwaliteit verhouding. Ik vind de Efteling qua horeca sterk, maar het merendeel is voor mij geen 9+ waardig. Enkel voedsel of drankjes alleen maakt geen 9+, dat dragen andere aspecten ook sterk aan bij. De Efteling is goed op weg, maar vooral het personeel kan nog een grote slag slaan om die 9+ te halen.
nevelig_nat Vriend_van_de_club wat zou de Efteling moeten doen om van een 7,5 - 8 naar een 9+ te gaan? De presentatie laat soms te wensen over. En zoals @BlueSpirit noemt de manier waarop iets bereid/uitgegeven wordt door het personeel. Niet altijd heel slecht hoor, maar ook zeker geen 9+ in mijn ervaring. En wat ik dan in zijn algemeenheid soms mis is een beetje de verrassing. Zoals de Efteling dat soms zo goed door de gast te ''verwonderen'' , maak ik maar zelden mee op het vlak van eten en drinken (en dan bedoel ik echt het product). Ben tot op heden nog nooit verrast of positief verbaasd geweest van een product wat ik daar heb genuttigd.
Lin Vriend_van_de_club Haha ik vond de poffertjes afgelopen zondag qua smaak absoluut een 9. Maar ja, aan poffertjes kun je niet zoveel verkeerd doen misschien. Maar het feit dat het alleen maar take-out was en je dus eerst moet rondhangen tot je nummertje wordt geroepen, dan op het terras moet plaatsnemen met je kartonnen bakje, en daarnaast ook nog eens geen grote portie kan bestellen, zorgden er wel weer voor dat mijn totaalbeleving inderdaad geen 9 was. Want hoezo kun je me in zo'n bakje wel 15 stuks geven maar niet 25, 'omdat we alleen take-out hebben vandaag'? Na een uur weer honger 🤣 Al met al kun je zo gewoon geen 9+ halen.
Zero Lin Maar ja, aan poffertjes kun je niet zoveel verkeerd doen misschien. Jawel hoor, helaas ervaring mee 😆 (droge kant en klare poffertjes uit de magnetron zonder boter 🥲 of een soort gekke harde deegballen die niet eens op poffertjes leken) Maar bij de Efteling zijn ze altijd lekker!
tuindwerg Ivetje Nu is Duitsland sowieso qua uit eten gaan goedkoper dan Nederland of andere omliggende landen. Dat valt de laatste tijd best tegen. Ik merk dit jaar dat ook in Duitsland de prijzen flink zijn gestegen, zowel voor eten als voor drinken. Een eenvoudige schnitzel staat nu op veel plekken voor 18-25 euro op de kaart bijvoorbeeld, dat was een paar jaar geleden echt nog niet zo duur. Veel goedkoper dan Nederland vind ik het niet meer... In ieder geval niet in de delen van Duitsland die dicht bij Nederland liggen. Het viel me eerder op in Keulen, maar afgelopen week ook in iets minder toeristische plekken als Mönchengladbach of dorpjes langs de Rijn.
Vriend_van_de_club 20cent Iedereen random 1 cijfer voor alle typen locaties, voer en service geven in dit topic is natuurlijk ook niet echt wetenschappelijk onderzoek. Vanzelfsprekend. Maar ongeacht of het wetenschappelijk is of niet ben ik wel benieuwd naar de criteria die ieder hier stelt voor als iets op een schaal van 1 tot 10 wordt beoordeeld en het tot een 9+ maakt.
Cerveza 20cent toen ik door mijn geldpakhuis zwom Mag ik dan een keer langskomen om te zwemmen, want ik probeerde een duik te nemen in mijn kluis. Maar die was aardig leeg na mijn vakantie😅 Maar ik geef je groot gelijk, als het goed is en het heeft gesmaakt, dan is het voor een keer prima te doen. Betaal liever zo'n bedrag voor iets goeds dan de helft voor een stuk taaie schoenzool of iets dergelijks.