R013 Voor grote achtbanen hoef je nou eenmaal niet naar Kaatsheuvel te rijden.
Maar Truus uit Delft en Barry uit Breda gaan wél naar de Efteling voor de achtbanen. Dit zie je ook terug in de wachttijden. Het is dan ook diep triest dat de Efteling geen enkele grotere achtbaan heeft die voldoet aan de wens van de gemiddelde gast (en dus niet de abonnementhouder die dan maar Symbolica via de Single Riders Line gaat kwanten omdat de achtbanen het te druk hebben).
En waar ze kunnen verbeteren qua capaciteit bij de huidige achbanen?!
- Baron 1898: Load/unload kan veel sneller en efficiënter. Wat is het nut van 3 treinen als ze vaak alle 3 achter elkaar in de remmen/staion staan? Waarom hebben ze hier nog steeds geen apart uitstapstation, wat de capaciteit enorm omhoog gaat krikken? Is die paar duizende euro besparen zoveel belangrijker dan een positievere gastervaring? (en de gast die positiever is, geeft meer geld uit = meer inkomsten).
- Vogel Rok: tijdens mijn laatste 2 bezoekjes heb ik bij 4 ritjes met 3 treinen telkens in de remmen bij de remise staan wachten tot de andere twee treinen door konden rijden in het station.
- JedD: Moet ik dit nog uitleggen? De meest trage operations van een racer-achtbaan in west-europa gaan naar deze baan. Tijdens mijn vorige ritje heb ik 5 minuten in de brandende zon gestaan op de remmen voor de volgende set treinen uit het station reden. Het is onverklaarbaar slecht dat de Efteling niet wilt investeren in de ombouw van de treinen naar het beugelsysteem van Wodan, waardoor de riempjes niet meer nodig zijn.