Ronny Bij de Baron had het al heel veel gescheeld als ze tussen het instap perron en de lifthil nog ruimte hadden waar ze het showgedeelte konden doen. Dan kun je uit- en instappen tijdens dit show gedeelte. Eigenlijk zouden ze het perron iets naar achter moeten plaatsen.
Ik snap niet helemaal wat je hier bedoelt? Want de witte wieven-show voor de lifthill vindt nu toch al plaats in een aparte ruimte? De volgende trein is al aan het in- en uitstappen terwijl de voorgaande trein nog in die show staat, zo gaat het al jaren.
Trollenbol Vind ik trouwens best raar, dat ze dat blijkbaar niet standaard aanbieden. Aangezien B&M zich profileert als "premium merk".
Ik denk dat een apart in- en uitstapstation erg lastig is met een floorless coaster. Sowieso moet je dan tweemaal zo’n wegklap-installatie aanschaffen. Daarbij hoort bij dat hele wegklap-gedeelte een flinke set aan veiligheidsmaatregelen zoals wegklappende hekken, en waarschijnlijk ook extra personeel om zicht te hebben dat er écht niemand op dat platform staat als de vloer wegklapt.
Daar zit ook meteen operationeel het probleem. Ervanuitgaande dat je twee losse wegklapinstallaties bouwt moet je dus ergens tussen je instap- en uitstapdeel plek vinden voor de wegklappende hekken. Dan heb je meteen extra afstand tussen het instap- en uitstapdeel waardoor je trein minder kort op de voorgaande trein klaar kan staan voor instappen. En dan zul je in praktijk ook nog zien dat het uitstappen vaak langzamer loopt dan je wil, en je dus extra lang moet wachten voordat je bij de uitstap de vloer kan wegklappen, en daarmee het hele proces vertraagt.
Kortom, volgens mij levert apart in- en uitstappen bij een floorless coaster meer gedoe op dan het uiteindelijk operationeel oplevert. Zeker bij Baron, waar instappers niet direct naast de baan klaarstaan maar een paar meter verderop (kost ook een beetje tijd bij instap, maar dat maakt nu niet uit omdat er nog uitstappers zijn) zal dit volgens mij nauwelijks verschil maken.