Timv1999 Dat is een vraag die niet nodig is om te stellen, veel vaker zie je dat vlees/melk producten vervangen worden door veganistische producten en dat de vlees en melk producten eruit gaan. Niet alleen in de Efteling maar ook in het algemeen, vandaar dat er steeds meer opstand over komt.
Blijkbaar is het bijzonder nodig om die vraag te stellen, want je geeft er geen antwoord op. Dat is ook logisch, omdat het enige antwoord duidelijk maakt dat je mening nergens op slaat, want niemand dwingt een ander om vegetarisch of vegan te eten.
Het is ook onzin dat dierlijke producten steeds vaker verwijderd worden: er komt steeds vaker een vegan optie naast de normale optie beschikbaar, maar dat de Efteling nu alleen nog maar vegan poffertjes gaat aanbieden is eigenlijk de eerste keer dat ik zie dat er iets outright vervangen wordt.
Maar dat betekent niet dat je opeens wordt gedwongen vegan te worden. Je kunt in de Efteling alleen geen poffertjes meer eten met koemelk erin. De 'opstand' daartegen vind ik lachwekkend: de laatste keer dat ik me zo gedroeg was ik 2 jaar oud en lag ik schreeuwend op de grond van de supermarkt omdat mijn moeder geen Kabouter Plop koekjes wilde kopen. Bizar om te zien dat volwassen mensen zich zo gedragen omdat ze op een heel specifieke plaats en moment even geen koemelk krijgen.
Timv1999 Een van de motto's om over tegaan op veganistisch is vanwege dierenleed terwijl de islamitische methode veel meer dierenleed veroorzaakt. (Dier bij bewustzijn onverdoofd dood laten bloeden). Zo hypocriet vind ik dat. Waarom moet alleen niet islamtisch vlees eruit?
Het antwoord op de vraag heb je ironisch genoeg zelf gequote, maar ik zal hem herhalen: Omdat de Efteling geld wil verdienen en de opbrengsten van de verkoop van halal blijkbaar opwegen tegen de principes van het bedrijft.''
Laat ik voor de duidelijk even toevoegen dat dat een beweegreden is waar ik het ook niet mee eens ben. Je stelt alleen een vraag en ik geef daar objectief antwoord op.