Renders zien er aardig uit , ben nog steeds niet enthousiast van al het schreeuwerige wat in het gebied geplanned staat. Avalon was prachtig in fase 1 , hopen dat deze fase daar geen stoorzender in brengt. Even afwachten tot het eindresultaat😅

Japio Discussie? Ik vind gewoon dat Pandadroom er niet uit ziet en dat muren in deze opbouw altijd welkom zijn. Ik vind beide parken heerlijk om te komen en juich elke uitbreiding in beide parken alleen maar toe!

RingelbergNick Het valt me niet op dat, zag ik eerder ook al maar dan kleiner dat ze aan de linker kant bezig zijn met werkzaamheden. Zou dit voor het spookhuis zijn of voor iets anders? Vind het heel erg opvallend

• cas794 heeft hierop gereageerd.

JaylonToverlandgek Als je bedoelt daar links van het gebouw van Fenix, daar staan meestal gewoon auto's geparkeerd en het is volgens mij ook gewoon een plek waar dingen gedumpt worden, zag laatst die speeltuin naast de Flaming Feather daar staan.

JaylonToverlandgek misschien voor de toekomst? Lijkt me gebruikt om het land te maken waar alles opgebouwd is. En dat hier misschien in de toekomstige plannen iets met water staat gepland? Het viel mij ook al op.

Volgens mij is het achter de loods van Fenix gewoon een bouwterrein, keten staan daar ook. Waar dat water nu in staat lijkt me gewoon een gronddepot.

Robque De droom mag er zeker zijn. Denk wel dat het nog wat langer of niet komt. Gezien de doelgroep van Toverland daar niet op staat te wachten.

The_Real_Infernape Na het luisteren van de OiP podcast van gisteren denk ik, waar de heren gelijk in hebben, dat Toy Story Playland allemaal infill attracties zijn met lage capaciteit. Het probleem is dan juist dat door de weinige attracties maar de massa's bezoekers die het park bezoekt, deze attracties veel te druk worden voor wat ze waard zijn wat dus nu resulteert in die drukte. Dat zal denk ik bij Toverland wel meevallen gezien ze 1/5 van de bezoekers jaarlijks ontvangen.

MattaM Zal mede komen doordat de oude parkeerplaats gebruikt zal worden als vaste camping voor verblijfsgasten.

Jules Nu zou ik Boosterbike zelf geen familiebaan noemen gezien de minimale lengte van 1.40m, denk dat daarom Toverland wel een extra familiebaan naast Toos en Dwevelwind kan gebruiken. Ik zou wel nog even wachten en eerst een darkride neerzetten. Dat heeft het park als familiale attracties meer nodig. Gezien opa en oma niet snel in een achtbaan stappen.

JaylonToverlandgek Dat is al sinds Halloween vorig jaar 😂

Niet iedereen houdt Toverland even scherp in de gaten als jij natuurlijk, fijn dat je antwoord geeft maar de gebruikte emoji is niet echt op z'n plek.

Ook ik ben blij dat Toverland niet voor de Free Fall of Star Flyer gegaan is waarvan we nu ook wat plaatjes te zien hebben gekregen. Sowieso zou de Free Fall maar een kleine variant geworden zijn en een Star Flyer vind ik überhaupt een beetje meh. Maar de belangrijkste reden om dat niet te doen was eigenlijk ook omdat dan het aantrekkingspunt van het gebied nog steeds niet achteraan in het gebied zou liggen. De de toren van Dragon Watch is dat straks wel zo 🙂

Wellicht compensatie voor de wateroppervlakte (in m2) die gelijk dient te blijven.

Joell De droom mag er zeker zijn. Denk wel dat het nog wat langer of niet komt. Gezien de doelgroep van Toverland daar niet op staat te wachten.

Ik zie het ook niet direct gebeuren want een B&M Flying is niet goedkoop, een darkride ook niet, dus dat zal ook nog even duren (maar wel erg nodig). Die doelgroep bij Toverland vind ik overigens erg lastig, die was ooit gezinnen met kinderen en ineens was er Troy, wat mij betreft zijn er voor nu heftige achtbanen zat en attracties genoeg voor kinderen. Een echte familie achtbaan is denk ik wat het park nodig heeft, niet te heftig voor de kleinsten en interessant genoeg voor volwassen, een soort Toos Express, 2 keer zo lang, 2 lifthills, mooi thema, een mini BTM if you will.

Robque Ze moeten gewoon voor iedere doelgroep dus families uitbreiden, Volgend gebied mag voor mij wel een soort Klugheim worden niet dat thema maar ongeveer kwa achtbanen hoe dat in elkaar zit. Een echt familie gebied, Je hebt Taron voor de tieners van gezinnen en de boomerang (weet even de naam niet meer) voor families. Als toverland dit zou maken bij de volgende uitbreiding dus een thrillcoaster en een familycoaster zou het echt top zijn en echt een familie gebied worden met nog een paar infills.

JaylonToverlandgek Ik zie een vekoma combinatie zoals Hals-uber-kopf en Volldampf in Tripsdrill ook nog wel goed staan in Toverland. Die STC zijn voor de hele familie leuk!

Robque Daar had @The_Real_Infernape een goede opmerking over indd

The_Real_Infernape een darkride. Of een goede familieachtbaan zoals een Vekoma SFC zoals Orkanen / Family Boomerang / een Gerstlauer / Vekoma familiebaan zoals Pegase Express, Dragon Fly of die nieuwe baan in Furuvik. Het park heeft al Toos Express maar een tweede familiebaan past echt prima in het aanbod. Kijk maar naar Farup Sommerland die het alledrie heeft.

Weleens eerder gezegd maar een vergelijkbare achtbaan als Big Bear Mountain zou nog best leuk passen in Toverland(en in een ander park) Qua theming kan er denk ik wel echt iets gaafs mee gedaan worden.

Allemaal prachtige ideeën, maar het gaat wel nog maar erg weinig over wat er op dit moment daadwerkelijk in Avalon gebeurt, laten we even terug naar het daadwerkelijk onderwerp gaan.

En wie wil is natuurlijk vrij om een topic te maken over wat je graag in Toverland zou willen zien verschijnen 🙂

Ik heb wat nieuwe inzichten gekregen na de presentatie voor fanmedia en een aantal comments hier. Toverland doet het op verschillende vlakken zo goed, dat je tegelijkertijd ook steeds meer mist in dat park. Je kunt dus ook een lange lijst van toevoegingen maken die niet misstaan en op termijn in enige mate noodzakelijk zijn voor verdere groei en succes.

Het valt mij op dat ze in 2018 op zoek gingen naar een volwassen identiteit, een breder publiek en meer bezoekers. Nu ligt de nadruk op "average length of stay". En het valt op dat sinds 2018 bijna elke vernieuwing gedeeltelijk gericht is op kinderen. (Bijv. kinderachtige showtjes, entertainment voor kinderen, ballenbanen en halloween days). Ook het wegvallen van het op volwassenen gerichte event, Toverland Live, is veelzeggend. Het meest opvallend zijn die simplistische, cartooneske figuren. Die trekken het een en ander extreem naar het kinderachtige. Dit soort ontwikkelingen werken die oorspronkelijke doelstelling gedeeltelijk tegen.

En ook bij deze uitbreiding is dit het geval. Alles moet kleur hebben, het is feest en het oorspronkelijke thema verdwijnt. We zien grotendeels kinderattracties, familyrides en cartooneske figuren. Wat mijn inziens tegengesteld is aan de toon waarmee dat gebied ooit is gepresenteerd. Dat was volgens mij ook waarom een aantal mensen hier met gefronste wenkbrauwen keek naar de eerste impressies.

Vanuit die oorspronkelijke doelstelling van 2018 waren andere keuzes logischer. Bijvoorbeeld een spectaculaire thrillride, een gethematiseerde attractie in die oorspronkelijke stijl of een volwassen/volwaardige show.

Ik vraag me af of dit blijft doorgaan. Ik denk dat dit op korte termijn prima rendeert, maar ik betwijfel of dit op langere termijn ook voldoende oplevert. Zijn ze wat betreft doelgroep en imago niet binnen de kortste keren weer gedeeltelijk terug bij de status van voor 2018? Voor mij voelen deze ontwikkelingen in combinatie met de bovengenoemde punten in ieder geval niet uitsluitend positief en logisch. De eerste indruk die ik had bij deze aankondiging is nog steeds niet heel veel verbeterd.

Ik denk dat vrijwel ieder pretpark gezinnen met kinderen als primaire doelgroep heeft.
                Je ziet ook dat parken die zich vooral op tieners richten (Walibi, six flags) het moeilijk hebben en daar ook weer van terugkomen.
                Dus ik snap heel goed dat Toverland zich daar ook vooral op focussed. In Avalon was voor gezinnen maar weinig te doen. Dus vrij logisch dat er nu vooral familieattracties zijn toegevoegd.

• NR92 vindt dit leuk.

Jup, dat aanbod en die volwassen identiteit staan wat dat betreft wel los van elkaar als in, die bestaan naast elkaar. Met een volwassen huisstijl nemen volwassenen/ouders je serieus als ze je park tegenkomen op zoek naar een leuke (dag)attractie. Als ze dan verder gaan kijken en ze zien voldoende aanbod voor kinderen, heb je weer een potentieel nieuwe klant. De ouder betaalt en die moet als eerste verleid worden natuurlijk.

• NR92 heeft hierop gereageerd.
                • NR92 vindt dit leuk.