Progress En dat is juist het vlak waarop Toverland nu al tekort schiet, deze bezoekers betalen immers ook de volle entreeprijs

Ik ben het helemaal met je eens dat het park meer familiaire attracties kan gebruiken, maar mijn verwachting was niet dat er nu budget was voor een dergelijke attractie want vaak duur. Met de geruchten van vier (mechanische) attracties had ik niet de verwachting hier grootse familiaire attracties te zien. Dit soort attracties zijn vaak óf thrill óf tam.

Dat gezegd, de parachutetoren is een prima voorbeeld van een attractie waar iedereen in kan?
Dus er is zeker nagedacht over die doelgroep.

(En hoogtevrees, wat een argument tegen de parachutetoren kán zijn gaat net zo goed op voor familiaire achtbanen, dan hou je als attractietype enkel de darkrides over en dat zijn nou eenmaal forse investeringen)

asuran een stuk minder van 2de vijver wordt gebruikt, benieuwd wat ze zullen doen met de rest in de toekomst.

Ik heb het al een paar keer benoemd, maar het huidige bestemmingsplan geeft aan dat de vijvers (zoals die er ook was voor Avalon op die locatie) in oppervlakte moeten blijven bestaan. Dus ik ben al verbaasd dat ze een stuk dempen en ik nog geen compensatie zie ergens anders in of naast Avalon

Randomnickname95

Ik heb er vertrouwen in dat het ontwerpteam hier iets moois van maakt, dus ik wacht af. Alleen denk ik wel dat ze de helix niet “vol moeten gaan proppen”.

Stuk bij de flaming feather ben ik wel positief over so far. Lijkt me dat je met die attracties een mooi levendig plein gaat creëren. Op dit moment was het toch een rustig hoekje waar je af en toe kan eten. Biedt ook perspectief om in de toekomst rondom de vijver te gaan bouwen met de parachutetower in het midden.

Het naar buiten brengen van plannen zonder een duidelijke beeldvorming van hoe het er evt. uit kan komen te zien roept gewoon speculatie op. Dat is opzicht ook wel leuk hoor, de discussie's die er dan ontstaan en dat mensen op verschillende manieren naar tekeningen kijken en wellicht iets vinden in de stukken die je zelf niet eerder hebt gezien. Het laat in ieder geval een bepaalde ruimte vrij in je hoofd om een eigen beeldvorming te creëeren.

Natuurlijk is het afwachten tot we meer te weten te komen, maar w.b.t. die attractie in de helix is het denk ik omdat het op een spannende krappe plek komt te liggen, en voor veel mensen (waaronder ik) niet echt een voorstelling ontstaat hoe dat uit gaat pakken. Ook als je naar de huidige staat kijkt van Avalon en de mooie zichtlijnen die vanuit iedere hoek anders zijn.

Ik vind het zelf wel een relevante vraag waarom er gekozen is om een attractie precies op die plek te positioneren. Wellicht dat als er ontwerpen getoond worden het in één oogopslag duidelijk wordt en je kunt zeggen: ja inderdaad, dat wordt gaaf. Maar voor nu is het nog te abstract om daar een goed oordeel te over vellen en ik begrijp wel dat mensen hun zorgen uiten in deze.
Toch heb ik er alle vertrouwen in dat ze de juiste keuzes maken gezien hun recente ontwikkelingen, dus dat komt wel goed.

Ik zou me haast niet in kunnen denken dat een gevaart als een Sky Fly past in de helix van Fenix. Ja als hij stil staat misschien maar zon ding heeft een enorme uitzwaai als hij draait. Dat kan toch niet anders dat hij dan tegen de baan van Fenix aankomt of het niet veilig is om beide tegelijkertijd te laten draaien?

Komt op een platform te staan begreep ik, als je hem een stuk optilt zal dat geen probleem zijn.

Taronco Dat kan toch niet anders dat hij dan tegen de baan van Fenix aankomt of het niet veilig is om beide tegelijkertijd te laten draaien?

Ja, Toverland gaat daar echt iets bouwen wat niet veilig is..

Ben heel benieuwd naar de uiteindelijke uitwerking, toffe uitbreidingen in ieder geval.

Of een Mondial Topscan in de helix 😃

Zo word je er natuurlijk ook nog niets wijzer van.

• Mullie heeft hierop gereageerd.

Het gaat dus om vijandige bezoekers denk aan draken oid, gezien de gaten en het vuur op de vlag. Zo’n flyer ding met draakachtige lijkt weer iets aannemelijker (of bij de droptower uiteraard).

The_Bullgod het lijkt me een banner met een draak er op. Denk dat de droptower in dat thema wordt gerealiseerd. Was ook het oorspronkelijke plan om het drakenthema te implementeren in avalon gezien de schetsen uit 2018.

ArcovandenBroek Heb ik ergens in mijn post gezet dat Toverland dat gaat doen, nee? Ik vraag me alleen af waar iedereen het idee vandaan heeft dat het een SkyFly wordt aangezien dat in mijn ogen niet zou passen.

Taronco Heb ff naar dat ding in Duinrell gekeken en het lijkt dat er bij Fenix toch voldoende ruimte is om zoiets kwijt te kunnen.
          De Helix ligt sowieso wat verdiept ten opzichte van die heuvel met stenen.
          Ze zullen daar in Toverland vast wel weten wat ze aan het doen zijn, zou wel een heel vet beeld opleveren als het daadwerkelijk zo'n ding gaat worden!

Cerveza dat zou extra near misses in zowel Fenix als in de SkyFly opleveren, uniek!
            Als de Helix verlaagd ligt en de attractie verhoogd, moet dat goedkomen. Stel je voor dat er (ijs)draken of (vuur)vogels rondvliegen boven je hoofd! We gaan het zien.

Cerveza

Volgens Toverland, of wat ik las uit artikel looopings, zou de wachtrij een thematische belevenis worden...Daarin zullen misschien rook/vuur effecten komen ? Misschien thema een soort draken nest die wordt verstoord?

Een gethematiseerde SkyFly met het thema draken, zijn ze in Toverland nog vlotter dan Epic Universe, winst!

MisterDream zou gaaf zijn! Ik denk ook dat zo n sky fly prima te thematiseren is naar een draken thema. De vraag is dan wel gaan ze dat zowel in de parachute toren als deze. Ben benieuwd!

MisterDream Dat klinkt nog niet zo heel gek inderdaad. Ik heb nog eens wat rond zitten struinen en kwam op een oud artikel van Looopings uit over toegevoegde decoratie in Avalon:

Je ziet wel dat er duidelijk een soort van clash tussen ijs en vuur wordt gesuggereerd t.p.v. die helix (op beide impressies zie je die cirkel met die stenen staan). Wellicht dat ze hier hinten naar die nieuwe attractie.
                Het kan zo maar zijn dat die bestaande cirkel een centraal onderdeel van de overdekte wachtrij wordt, en dat de gehele attractie op het platform wat is aangkondigd daar bovenop staat.

Ben erg benieuwd wat ze in die helix gaan bouwen, hoe ze het aankleden en vooral ook of het wel een goede keuze was/is.

Ik heb eigenlijk wel alle vertrouwen in het team bij Toverland. Waar ik heel blij mee ben is dat deze attracties grotendeels worden ingepast in een bestaand gebied. Daardoor gaat waardevolle ruimte (nog) niet verloren en houden ze de deur verder open voor toekomstige themagebieden.

Ik had niet de verwachting dat er plotseling een grootse dark ride zou worden neergezet en juist de parachutetower en een treintje door een landschap zullen gezinnen verder Avalon binnen lokken dan eventueel Merlin's Quest en dan weer terug naar de andere familieattracties.

Als Avalon straks af is staat er: een bootjesrit met (prima) darkridescenes, een B&M wing coaster, een parachutetower, een treintje voor kinderen, een nog onbekende carousel, een groot gethematiseerd restaurant, een waterspeeltuin en de mysterieuze flatride waar we nog niet genoeg over weten. Als dat laatste een spannende thrillride is dan staat in Avalon toch voor ieder wat wils?