Oei, oei. De parachute toren staat bij binnenkomst precies in de zichtlijn. Gelukkig wordt hij niet extreem hoog, staat hij ver weg en valt er nog omheen te thematiseren (denk ik). De locatie aan het water vind ik eigenlijk best tof. Ik denk dat je leuke uitzichten krijgt op zowel Avalon als de plas.
Maar dan die flinke attractie in de helix… wordt hij echt zó hoog als Looopings zegt of is dat alleen een optie? Dan vond ik de locatie bij de helix al bijzonder, maar zo’n extreem hoge paal die niet realistisch is weg te themen is doodzonde mocht het zo zijn. Dan gaat dit themagebied van een realistisch themagebied naar een echt attractiepark niveau met aangeklede attracties.
De dieren-track attractie is in feiten dezelfde attracties als de Paarden van Ithaka lijkt me? En dan nog een draai attractie die ze al velen hebben.
Ik snap dat ze de attractieve waarde omhoog wilde krikken in dit gebied, maar de vraag blijft of de attractie keuzes op thematisch gebied ook toegevoegde waarde gaan krijgen. Daarnaast lijken me de attractie keuzes te vallen op puur kinderattracties of juist weer familie thrill. Oma en opa en de volwassene die minder van thrill houden zullen dus niet perse iets aan deze attracties hebben.
Ik ben heel benieuwd naar de details en ik vind het enorm tof dat Toverland deze investering doet. Het wordt vast allemaal mooi aangelegd, daar ben ik niet bang voor. Ik ben alleen wel bang dat het gebied er niet mooier en realistischer op wordt in zijn geheel.