Ik zit nog eens die concept arts te bekijken en ik ben het met een aantal leden eens dat de stijl van de attracties wellicht wat volwassener had gekund en meer eigen. De ontwerpen lijken wel een mix van al eerder gemaakte delen in Toverland, dat is erg jammer voor een opzichzelfstaand thema gebied. Het lijkt er inderdaad op dat het mytische gevoel wat er heerst (wat bijv. versterkt wordt door het groene dak bij de Flaming Feather en de rotsen die overal liggen) een beetje verloren gaat. Ze hadden het wat meer middeleeuws en in thema kunnen aankleden, dan oogte het wellicht minder druk. En sowieso wat soberder met kleur en materiaal gebruik, een middeleeuwse toren ziet er over het algemeen ook sober uit, dus dan mag die er ook zo uit zien.
Wat ik jammer vind bijvoorbeeld is dat sommige delen zo in Port Laguna hadden kunnen passen, een mooie match voor het entree gebied, maar m.i. niet voor Avalon.
Ik snap dat ze wellicht bewust voor deze kleurstellingen hebben gekozen die een contrast maken met de blauwe Fenix baan, echter is dit wel het kleuren pallet van de Fenix treinen waardoor deze juist iets minder eruit gaat springen.
Dat Huisje in de Helix is bijvoorbeeld een afgekeken versie van het boothuisje van Merlin's quest. De ronde ramen lijken op het grote raam van The Flaming Feather. Helaas ben ik het ook eens dat de aankleding stijlen te cartoonesk aanvoelen, wat het ook nog eens extra drukker maakt.
Ik weet nog goed dat ten tijde van de Conept arts van Port Laguna er veel kritiek was op de felle kleuren. Als je die nu in het echt ziet zijn ze goed verkleurd en valt het wel mee, echter vind ik dit stijltje niet passen in het Avalon gebied.
Ook ben ik bang zoals een ander lid eerder al eens aangaf dat die toren van Merlijn bovenop het Fenix gebouw straks een beetje gaat wegvallen, die zal er niet meer zo uitspringen zoals die nu doet.
Natuurlijk moeten we het pas echt beoordelen als we het in het echt zien en zal het vast wel goed komen. toch denk ik dat Toverland hier met ietwat andere keuzes een veel kloppender geheel had kunnen maken.
Conclusie: gemixte gevoelens. Ik laat mij graag verassen om mijn ongelijk te bewijzen.
Edit: Ik had bijvoorbeeld bij de attractie in de helix gekozen dat het bouwwerk soberder eruit zag met neutraal kleur gebruik zodat deze meer in zijn directe omgeving zou wegvallen en daardoor meer in het gebied zou passen.
Dat dan vervolgens de attractie zelf een wat opvallendere kleur heeft is wel ok vind ik, maar kies dan voor een andere kleuren pallet dan de Fenix treinen. Zelf had ik meer voor het ijsdraken thema gekozen qua kleur (en thema). Die had er perfect gepast en volg je ook je eigen gecreëerde verhaal (die nu al op banners in Avalon te zien is).
Ik denk dat je dan een veel completere attractie had gehad die mooi in de omgeving had gepast en niet meteen zo in you're face wordt gepresenteerd.
Het gebied moet geen cacofonie van bouwstijlen worden, maar juist in hetzelfde thema. Neem bijv. the Flaming Feather, die is ook vrij sober qua kleur, en met het groene dak erbij past die juist perfect in dat gebied. Trek die stijl dan ook door in de rest van de gebouwen.