R013 Als je het nodig vind ban me dan maar direct want ik weiger mee te gaan in deze moderator waanzin!

We vinden het nodig dat je je toon aanpast omdat de wijze zoals jij andere benadert niet wordt getolereerd op dit forum. Daar zijn we door andere al meerdere malen op gewezen. Dat jij ook in deze reactie weer volledig op de man wilt spelen en los gaat bevestigd wederom dat aanspreken terecht is geweest. We houden van openheid en transparantie op de eerste plaats, dus gaan we niet dingen eerst ergens buiten het zicht van de rest om bespreken met elkaar. Het was ook slechts een aanwijzing waar je iets mee kan doen.

Ik wil je alleen nog meegeven dat het je eigen woorden waren die zeiden dat een zee van trollen en leden die kostte wat het kost gelijk moeten hebben. En dat blijkt profetisch te zijn, want je lijkt inderdaad nauwelijks moeite te willen doen je in de andere kant te verplaatsen en te begrijpen waar het probleem zit en je lijkt vooral gelijk te willen hebben.

Dit topic gaan we niet langer vervuilen, dus terug ontopic over Toverland. Je weet de weg als je ons hierover nog iets wilt mededelen.

R013 Even een vraagje voelde jij je aangevallen door mij?

Dat niet, maar het mag wel iets beleefder. Het is een forum waar we allemaal onze eigen mening geven en het dus allemaal ‘uit onze duim zuigen’. Verder is dit iets tussen jou en Michael waar ik me verder niet in meng.

On-topic: in de verschillende reply’s op vragen geeft Toverland aan dat er ook updates komen aan bestaande attracties. Zouden we bij zowel Fēnix als Merlin’s Quest dus nieuwe toevoegingen kunnen verwachten? Ik hoop dan dat de zijkant van de loods wordt aangepakt en de eerste bocht richting de lifthill.

Progress Goed punt, ik denk dat die netten wel nodig zullen zijn. Kijk maar naar de bruggetjes waar je overheen loopt in Avalon, daar zijn die ook aanwezig.

mikeee Goed punt, ik denk dat die netten wel nodig zullen zijn. Kijk maar naar de bruggetjes waar je overheen loopt in Avalon, daar zijn die ook aanwezig.

Het zou wel tof zijn als ze de netten wat kunnen maskeren, misschien door er een dicht bladerdek van te maken. Alles volhangen met die netten lijkt me een grote stijlbreuk.

The_Real_Infernape Maar als je de netten ‘dicht’ maakt met bladeren is het effect van een voorbijzoevende Fenix weer veel minder vanuit de wachtrij van de Sky Fly.

Ik zit nog eens die concept arts te bekijken en ik ben het met een aantal leden eens dat de stijl van de attracties wellicht wat volwassener had gekund en meer eigen. De ontwerpen lijken wel een mix van al eerder gemaakte delen in Toverland, dat is erg jammer voor een opzichzelfstaand thema gebied. Het lijkt er inderdaad op dat het mytische gevoel wat er heerst (wat bijv. versterkt wordt door het groene dak bij de Flaming Feather en de rotsen die overal liggen) een beetje verloren gaat. Ze hadden het wat meer middeleeuws en in thema kunnen aankleden, dan oogte het wellicht minder druk. En sowieso wat soberder met kleur en materiaal gebruik, een middeleeuwse toren ziet er over het algemeen ook sober uit, dus dan mag die er ook zo uit zien.

Wat ik jammer vind bijvoorbeeld is dat sommige delen zo in Port Laguna hadden kunnen passen, een mooie match voor het entree gebied, maar m.i. niet voor Avalon.
      Ik snap dat ze wellicht bewust voor deze kleurstellingen hebben gekozen die een contrast maken met de blauwe Fenix baan, echter is dit wel het kleuren pallet van de Fenix treinen waardoor deze juist iets minder eruit gaat springen.

Dat Huisje in de Helix is bijvoorbeeld een afgekeken versie van het boothuisje van Merlin's quest. De ronde ramen lijken op het grote raam van The Flaming Feather. Helaas ben ik het ook eens dat de aankleding stijlen te cartoonesk aanvoelen, wat het ook nog eens extra drukker maakt.

Ik weet nog goed dat ten tijde van de Conept arts van Port Laguna er veel kritiek was op de felle kleuren. Als je die nu in het echt ziet zijn ze goed verkleurd en valt het wel mee, echter vind ik dit stijltje niet passen in het Avalon gebied.
      Ook ben ik bang zoals een ander lid eerder al eens aangaf dat die toren van Merlijn bovenop het Fenix gebouw straks een beetje gaat wegvallen, die zal er niet meer zo uitspringen zoals die nu doet.

Natuurlijk moeten we het pas echt beoordelen als we het in het echt zien en zal het vast wel goed komen. toch denk ik dat Toverland hier met ietwat andere keuzes een veel kloppender geheel had kunnen maken.

Conclusie: gemixte gevoelens. Ik laat mij graag verassen om mijn ongelijk te bewijzen.

Edit: Ik had bijvoorbeeld bij de attractie in de helix gekozen dat het bouwwerk soberder eruit zag met neutraal kleur gebruik zodat deze meer in zijn directe omgeving zou wegvallen en daardoor meer in het gebied zou passen.
      Dat dan vervolgens de attractie zelf een wat opvallendere kleur heeft is wel ok vind ik, maar kies dan voor een andere kleuren pallet dan de Fenix treinen. Zelf had ik meer voor het ijsdraken thema gekozen qua kleur (en thema). Die had er perfect gepast en volg je ook je eigen gecreëerde verhaal (die nu al op banners in Avalon te zien is).
      Ik denk dat je dan een veel completere attractie had gehad die mooi in de omgeving had gepast en niet meteen zo in you're face wordt gepresenteerd.

Het gebied moet geen cacofonie van bouwstijlen worden, maar juist in hetzelfde thema. Neem bijv. the Flaming Feather, die is ook vrij sober qua kleur, en met het groene dak erbij past die juist perfect in dat gebied. Trek die stijl dan ook door in de rest van de gebouwen.

Door een uitbreiding zoals deze zie ik het zeker gebeuren in de toekomst men aan Avalon overnachtingsmogelijkheden bouwen met systeem zoals Phantasia en Parc Asterix je 30 min eerder toegang hebt met een paar attracties al open...😁👌

Dus:
      Geen Freefall Tower
      3 grote attracties (in plaats van 2)
      3 kleine attracties (in plaats van 2)

Ben benieuwd hoe dit allemaal gaat uit pakken. Op de tekeningen ziet het er enerzijds goed uit, maar tegelijkertijd ook weer heel anders (qua kleurgebruik etc.) dan de rest van het gebied.

Waar ik zelf wellicht nog meer naar uitkijk zijn de updates in het thema gebied zelf. Fenix mag meer Near-Misses hebben.. daar valt of staat dit type baan bij (zonder near missis kon je ook voor een floorless kiezen). Vooral het laatste deel van Fenix heeft gewoon wat meer theming nodig, zeker omdat dit ook een dode hoek van Avalon vormt.

De ontwerpen zien er echt prachtig uit! Ja, een beetje cartooney, maar dat is Toverland nou eenmaal. Dit gebied had ook echt nog wat opvulling en levendigheid nodig om de verblijfsduur en aantrekkingskracht te vergroten, dat zal met deze uitbreiding zeker gebeuren. Ook de attractietypes vind ik gewoon een goeie aanvulling op het aanbod van Toverland, met name de Sky Fly en de Parachute Tower natuurlijk.

De sfeer van het themagebied gaat wel drastisch veranderen, en ik weet nog niet zo goed wat ik daar van moet vinden. De kleurstellingen en ontwerpen van de attracties zijn ineens super speels en flamboyant, waar Avalon altijd een wat serieuzere, meer ingetogen uitstraling had. Ik kan me nog herinneren hoe veel nadruk Toverland ooit legde op het 'in nevellen gehulde oord'. Het originele ontwerp van Avalon lijkt tot in de puntjes uitgedacht om dit concept en deze sfeer zo sterk mogelijk uit te beelden. Met deze uitbreiding wordt dat eigenlijk compleet genegeerd.

Ik vind het ook gek dat ze helemaal niks lijken te doen met de verhaallijn van de strijd tussen Morgana en Merlijn. Ik vond dit altijd een ijzersterk uitgangspunt, wat alleen wat meer uitwerking behoefte. Daarom des te jammer dat deze verhaallijn hier nergens, voor zover ik kan inschatten, wordt doorgezet. In plaats daarvan wordt het meer een grote brei van verhaaltjes. Daar is niks mee, maar persoonlijk had ik liever wat meer focus op een duidelijke rode draad gezien.

Samenvattend vind ik de attracties ansich een geweldige toevoeging voor her park maar ben ik minder enthousiast over de impact op Avalon als geheel. Het zwakt de uniciteit en het karakter van het gebied af en trekt het meer in lijn met het vrolijke en jolige van de rest van Toverland. Is dat per se erg? Nee. Vind het ik persoonlijk jammer? Ja, wel een beetje.

JrmWrm Het zwakt de uniciteit en het karakter van het gebied af en trekt het meer in lijn met het vrolijke en jolige van de rest van Toverland. Is dat per se erg? Nee. Vind het ik persoonlijk jammer? Ja, wel een beetje.

Wat een lekkere post maar ook zeker een fijne samenvatting hoe deze uitbreiding voor mij ook voelt.
        Ik ben heel enthousiast dát ze uitbreiden, maar ontzettend benieuwd naar de impact op een gebied wat voor mij uniek was in het Europese pretparklandschap. Één van de weinig écht immersieve themagebieden in Europa lijkt op het eerste gezicht toch wat meer een pretpark te worden.
        Ik snap het allemaal wel wat ze nu doen, maar begrijpen doe ik het wat minder.

Ik kwam gisteren dit item tegen van Omroep Horst aan de Maas. Overigens mooie beelden van het gebied, maar hierin vertelt de woordvoerder iets wat ze (nog) nergens anders communiceren volgens mij. Namelijk dat Merlijn ijsheks Morgana heeft verslagen en dat ze er daarom een feestelijk gebied van willen maken. Ik ben benieuwd wat de gedachte achter deze keuze is geweest.

• Njit heeft hierop gereageerd.
        • Jordy vindt dit leuk.

jordy_a Merlijn ijsheks Morgana heeft verslagen en dat ze er daarom een feestelijk gebied van willen maken. Ik ben benieuwd wat de gedachte achter deze keuze is geweest.

Vrolijke figuurtjes verkopen beter (knuffels) dan enge heksen.

Een tijdlijn in een themagebied in brengen werkt op deze manier toch écht niet.. Iemand die nog nooit in TVL is geweest, gaat dit écht niet snappen.

Dan had je vooraf het themagebied hier op moeten bedenken. De ingang van het gebied leggen waar de ijsheks nog regeert en dan verder naar achteren het gebied steeds vrolijker maken tot een punt waar ze verslagen is.. Nadeel is doorgaans wel dat iemand die andersom door het gebied gaat een omgekeerde tijdlijn te zien krijgt, maar zelfs dan zal de persoon het nog steeds begrijpen.

Daarnaast heeft het gebied altijd wel gezellig en warm aangevoeld en niet bepaald alsof er überhaupt een probleem was met een ijsheks ofzo.

Njit Vrolijke figuurtjes verkopen beter (knuffels) dan enge heksen.

Die had je prima kunnen integreren zonder meteen het thema zelf zo ingrijpend te veranderen.. Als Toverland af wil van het imago dat het een kinderpark is, dan doen ze nu precies het verkeerde.

Ik vind het ook een vreemde keuze, het park is grotendeels vrolijk genoeg. Je had prima meer levendigheid kunnen brengen en meer bezoekers, zonder de algehele thematiek aan te tasten.

Het is allemaal erg tof wat er gaat gebeuren, maar het blijf vreemd dat ze een gebied met zo'n diepgang die we in de omgeving niet veel zien, daar uit trekken. De oorspronkelijke volwassenheid in thematisatie van dit gebied kon het park juist goed gebruiken.

De concepten zijn prachtig. Het is bijzonder wat ze (steeds weer) realiseren. Overigens staan er op de tekeningen interessante dingen die nog niet zijn toegelicht. Bijv. de huisjes bij de helix en het stukje naast de toiletten van de Flaming Feather. Maar ook de ingangen van Dragonwatch en Garden tour hebben we nog niet in detail gezien. Er zal dus nog wel het een en ander volgen.

Tot zover het positieve. Het voelt voor mij niet als de werkwijze en kwaliteit die we gewend zijn van Toverland. Ik snap dat er iets moest gebeuren met Avalon. Het was er te rustig en het voegt onvoldoende toe. Maar ik snap niet hoe ze tot dit plan zijn gekomen. Ik vind de keuzes onlogisch. Ik zal dat toelichten:

De stijl en het thema
            Ik vind de stijl van de attracties fantastisch, maar ze staan haaks op het huidige Avalon. Avalon zal er vast leuk uitzien na de upgrade, maar of het nog een thematisch geheel is betwijfel ik. Je krijgt bijvoorbeeld een combinatie van de natuurlijke wezens zoals de Ijsdraak en Fenix en de cartoonachtige draakjes en eenhoorns. Er zijn tal van dit soort tegenstellingen (Kleurgebruik, natuurlijk vs. kunstmatig, mysterieus vs. vrolijk enz.)

Wat het pijnlijk maakt is dat de unieke stijl en samenhang van Avalon de prullenbak in gaat. Ik zie niet in waarom je daarvan af wil? Ik snap ook niet dat ze het themagebied met het meest volwassen karakter dusdanig gaan veranderen door het een kinderlijk karakter te geven. Was dit niet bedacht om diversificatie aan te brengen? Was dit niet ontwikkeld om te laten zien dat het meer is dan enkel een kinderpark?

Tot slot sluit ik mij ook aan bij de opmerkingen dat het soms wel heel erg lijkt op Port Laguna / magische vallei. Niet erg logisch aangezien het verschillende werelden zijn.

De attracties
            De keuze voor de Parachute-tower vind ik logisch. Deze heeft een goede capaciteit, is voor een brede doelgroep, is een bewezen product, en is enigszins uniek. Wat wil je nog meer? Ook de wagentjes en de molen begrijp ik. Het huidige aanbod voor de allerkleinsten is oud, matig gethematiseerd en veelal in de hallen. De SkyFly vind ik echter onlogisch: Deze heeft lage capaciteit (Schat ik dat goed in?), is beperkt toegankelijk, is niet uniek en is ook niet spectaculair genoeg om mensen het park in te lokken. Het is vast een leuke attractie maar de toegevoegde waarde lijkt mij niet groot.

De karakters
            Die draak en de eenhoorn zijn fantastisch! Maar Toverland heeft al behoorlijk wat karakters en figuren. Ik snap dan ook niet goed waarom nu twee(!) nieuwe figuren worden geïntroduceerd en gekoppeld aan één kleine attractie voor de allerkleinsten. Wat gaat dat nu echt opleveren? Daar doe je dit soort karakters toch eigenlijk te kort mee? Tegelijkertijd lijkt het karakter van Morgana dan weer niet verder uitgewerkt te worden (Ondanks dat die wel aanwezig is als Draak.)

Alternatief
            Ik heb zelf hele andere wensen. Maar om het enigszins realistisch te houden een aantal aanpassingen die het wat mij betreft heel veel beter hadden gemaakt:

• Gooi die Skyfly in de prullenbak. Het bespaart geld en het zorgt dat er meer balans is tussen oud en nieuw.
            • Geef de Parachutetower een natuurlijker uiterlijk (meer hout/bomen/rotsen/planten/dieren). Wederom: Dit geeft meer balans tussen oud en nieuw.
            • Geef de molen hetzelfde thema als de wagentjes en maak daar samen met de speeltuinen binnen Avalon één gebied van voor kinderen. Wederom: dit geeft meer balans en tevens meer samenhang. Tevens krijg je een logischer verschil tussen de volwassen wereld en de kinderwereld.
            • Bewaar het draakje en de eenhoorn en bouw daarmee in de toekomst een volledig en mooi cartoonachtig gebied specifiek voor de jongste doelgroep. Dat is (op termijn) zeker welkom in Toverland!

En het bespaarde geld duwen ze dan, bij wijze van spreken, maar in de spaarpot voor darkrides 😛

Nadat het even geland is begrijp ik wel de kritiek dat het en beetje vol lijkt te worden. Het is nu best een heel open en ruim gebied.

Iets wat is persoonlijk jammer vind is dat het smalle stukje links onder Flaming Feather gaat verdwijnen. Hier had je nog het gevoel dat het water van Merlin’s Quest door lijkt te lopen in de vijver. Dat geeft het een bijna oneindig gevoel.
            Als je naar de schets kijkt lijkt het daar een stuk breder te worden waardoor het een beetje raar is, waar het water van de boottocht vandaan komt.

Als het er bruggetjes zouden zijn waar water onderdoor stroomt, of als de Dragon Watch op een eiland zou staan, dan zou je wel nog datzelfde ‘open’ gevoel houden.

Ik ben eigenlijk heel positief over de nieuwe uitbreiding in Toverland, ook de attracties vind ik prima keuzes en blij dat er geen achtbaan bij komt want die hebben ze al genoeg. Ik denk dat Toverland een goede keuze heeft gemaakt. Het is natuurlijk geen Walibi of Efteling. Toverland heeft zijn eigen charmes. 😊

Ik lees vooral dat vele vinden dat de rust in het gebied verstoord wordt. Maar was een beetje leven in dit gebied niet juist wat nodig was? Je krijgt straks rondom The Flaming Feather een bruisend plein, ik krijg een beetje een Station de Oost gevoel zoals in de Efteling.

Eens met de kritiek op de nieuwe karakters, ik vind het een makkelijke keuze. Snap niet waarom we bij ieder thema een of ander kinderlijk figuur of karakter moet worden geïntroduceerd, het was bij de baby Zorks hetzelfde.

Had desnoods van Arthur een heldhaftige ridder gemaakt en er een zus van Morgana bij gehaald die een of andere prinses is… Het zorgt er nu voor dat de verhaallijn in het gebied niet meer klopt.

mikeee Ik vind het sowieso opvallend dat Arthur niet voorkomt in de thema's van de attracties, ik dacht dat juist dat verhaal zou worden aangevuld. Mischien dat we hem nog terug zien in de andere thema elementen, maar vooralsnog is Arthur in Avalon alleen het onderwerp van een speeltuin. Arthur heeft bij Toverland nog geen uiterlijk gekregen.

Hierbij ook nog even de minimumlengtes inclusief technische info van alle nieuwe attracties.
              Bron: Toverland Persdossier

Pixarus
              • Leverancier: Gerstlauer Amusement Rides GmbH
              • Minimumlengte: 130 cm
              • Hoogte van de attractie (inclusief platform): ca. 27 m
              • Aantal voertuigen: 12
              • Snelheid: ca. 30 km/h

Dragonwatch
              • Leverancier: Intamin Amusement Rides
              • Minimumlengte: 80 cm onder begeleiding, 120 cm zonder begeleiding
              • Totale hoogte toren: ca. 40 m
              • Max. hoogte voertuigen:ca. 17 m
              • Aantal voertuigen: 6
              • Snelheid val: ca. 19 km/h
              • Ritduur: 90 sec

Garden Tour
              • Leverancier: Metallbau Emmeln GmbH & Co.KG
              • Minimumlengte zonder begeleiding: 110 cm
              • Lengte van de baan: ca. 131 m
              • Snelheid voertuigen: ca. 5 km/h
              • Aantal voertuigen: 6

Jumping Juna