R013 beetje wel mee eens. Bouw darkrides Toverland, een groot gemis, nu wel genoeg infills voor komende jaren

R013 Ik vind juist de SkyFly en de Parachute toren enorm goede uitbreidingen. EN het stikt ervan is beetje overdreven want dit is pas de 2e in NL. Ik miste juist wat attracties in Toverland waar de wat oudere kinderen/jongvolwassenen in konden en deze 2 attracties zijn daar perfect voor. De autorit en de Zamperla Jump Around zijn juist een 13 in een dozijn attractie.

R013
    Dit is niet zomaar een aankondiging van 4 flatrides : dit is een grote uitbreiding van een bestaande themazone die beeldbepalend is én sfeerbepalend 😅
    Ze denken verder dmv hun bestaande thema en ik vind deze toevoegingen welgekozen.
    Je moet niet altijd iets "uniek" brengen of "wereldschokkend" of "de snelste"...
    Het is voor mij een groter belang dat men mooi gethematiseerde attracties aan bestaande gebieden toevoegen dan POEF een grootschalige darkride. Ze voegen op een aantal jaren tijd upgrades aan bestaande themagebieden, een wing coaster in nieuw themagedeelte, nu een uitbreiding met 4 rides...
    Waar men in andere parken wel een pak meer tijd nodig heeft voor nieuwigheden 😅

Op het eerste blik vind ik het er erg tof uitzien! Qua attracties een goede aanvulling op het aanbod en tevens mooi gethematiseerd en prima passend in het verhaal. Dit zal zeker meer leven in het gebied brengen.

Wel ben ik het eens met wat Tvlfan zegt, ik ben benieuwd of het niet wat té druk gaat worden met deze kleuren. Nu is de natuur zo mooi overheersend in het gebied, ik vraag me af wat dit gaat doen met de algehele sfeer. Echter heb ik er wel vertrouwen in dat dit goedkomt, Toverland kennende.

jordy_a Natuur overheersend?
      Het grootste gebrek is juist wat hogere beplanting en wat ellementen om de zichtslijnen te breken.
      Geef Avalon wat meer "karakter" door wat meer te spelen met beplanting, bomen, watervallen, rotsen,... en je hebt een topzone. Nu is het nog net allemaal te kaal en bij momenten heb ik een te groot Belantis gevoel. Wat jammer is want ik vind Toverland een zeer aangenaam park met enorm veel potentieel en vooral een positieve sfeer en evolutie.

Ik vindt het serieus leuke toevoegingen aan het themagebied. Misschien niet waar veel mensen op hopen (darkride) maar het zijn dingen die goed in het thema passen. Verder ziet de theming er wat mij betreft goed uit! Ben benieuwd hoe het allemaal gaat uitpakken!

Chingu dat ze er meer mogen doen met beplanting en grotere bomen ben ik het zeker mee eens. Wat ik bedoelde is dat er nu vrij weinig ‘bebouwing’ prominent aanwezig is in het gebied. Alle gebouwen die er nu staan passen goed in de natuurlijke omgeving. De loods van Fēnix is grotendeels (helaas niet helemaal) weggewerkt achter rotsen. De Flaming Feather heeft een dak van gras en past daarmee ook mooi in de natuur er omheen. Bij het station van Merlin’s Quest wordt gebruik gemaakt van natuurlijke materialen (hout) en kleuren.

Nu komen er bouwwerken/attracties bij die een veel minder natuurlijke uitstraling hebben. Deze attracties zouden qua kleuren ook prima bij Port Laguna passen. Wellicht dat het in de praktijk meevalt en wel goed past in de natuurlijke omgeving, dat moet blijken. Zo te zien zijn er wel volwassen bomen ingetekend, hopelijk gaan ze dit dan ook uitvoeren in de praktijk, net zoals ze bij het Wunderwald hebben gedaan.

Ik ben enthousiast. Ontzettend ambitieus en knap als Toverland dit alles, goed gethematiseerd kan neerzetten voor ‘maar’ 10 miljoen. En voor ieder wat wils. Helemaal prima toch.

Ik begrijp de keuze wel want ze zetten er zomaar vier nieuwe attracties bij. Dat is fantastisch voor je PR én je attractie aanbod! Hiermee is Toverland écht dag vullend.

Nu al zin om de bouw te volgen!

Mooie uitbreiding en naast de attracties ook weer 2 mooie speeltuinen. Valt m’n ook op dat richting de boot ride ook huisjes staan ingetekend…. Misschien iets interactiefs?

Mooie keuze en sfeervolle ontwerpen. Toverland kennende zal de uitwerking bijna exact worden aan wat ons nu is voorgeschoteld.

Om even in te gaan op de keuze voor deze attracties, dan denk ik dat dat slim gekozen is. Als het doel is om de verblijfsduur te verlengen, sowieso in het gebied maar eigenlijk in het hele park, dan bereik je hier natuurlijk veel meer mee. Een darkride bouwen is duur, en levert daarnaast ook een minder lange verblijfsduur t.o.v. deze attracties. Avalon was eerst altijd een gebied waar (kleine) kinderen nooit kwamen, dat zal nu wel anders zijn. Door de attracties ook hier aan de achterkant toe te voegen verleid je mensen ook om door het gebied heen te lopen.

Het thema is misschien iets meer cartoonesk of kinderachtig, maar dat moet wel deze nieuwe doelgroep trekken. Slim om idd deze karakters te introduceren voor de merchandise. Dit thema zal ook meer aan slaan dan Morgana, en dat zullen ze wel voor Halloween willen bewaren.

Kortom, hele mooie uitbreiding die ik alleen maar toe kan juichen. Benieuwd naar wat we de komende weken nog meer kunnen verwachten qua updates en dat we weer een mooi bouwproject hebben om te volgen.

• R013 heeft hierop gereageerd.
        • Hook vindt dit leuk.

De allereerste bouwfoto vanuit de lucht! Nog best wel wat ruimte daar in die Helix. Wat zouden ze overigens met die stenen gaan doen?

Wauw, dit wordt ongetwijfeld iets prachtigs. Maar wat me dan wel tegenvalt is dat ze dus voor kleinere variant van de parachute drop tower hebben gekozen. Maar wie weet behouden ze die hoogte nog voor de dag dat er ergens in Toverland een echte freefall verschijnt die dan een indrukwekkende toren die boven het park uitsteekt zal zijn.

Prima voor dit stuk Toverland er ontbraken echt wel een paar infillrides. Prima opgelost zo 🙂!

Ik vind de attractie keuzes tof, ja het park kan een groteske familie attractie gebruiken, maar met twee infills voor de hele familie zijn ze goed op weg. Ben ook benieuwd naar de minimum lengte voor de andere twee, want een kind ónder de 90cm kan verdomd weinig in het park ondanks het gemopper hier dat er veel voor kleine kinderen is.

Maar een volgende investering op dit niveau mag dan echt wél die groteske familie attractie zijn. Hopelijk snel mits dit goed aan slaat.

Tenslotte kan het gebied meer levendigheid gebruiken maar voelt dit wel ineens als erg veel. Zeker de helix opofferen blijf ik wat lastig vinden, persoonlijk had ik de Sky Fly liever ergens aan een rand gezien, qua theming vind ik hem ook beter in Port Laguna passen eerlijk gezegd.

Maar goed. We gaan het in het echt aanschouwen volgend jaar. Grotendeels enthousiast en blij dat alles weer zo compleet aangekleed wordt.

Mooie concepts, Toverland kennende zullen deze ook wel omgezet gaan worden. De enige twijfel die ik heb is bij de plek van de skyfly, ik vond de Helix nu al heel goed aangelegd en vind het hard te geloven dat het nog beter kon. Ben bang dat het erg druk gaat worden en gepropt gaat aanvoelen, maar ik laat me graag verassen en het tegendeel bewijzen! :-)

Ik had niet verwacht dat ze bij 3 of zelfs 4 verschillende fabrikanten inkopen gingen doen.

Het ziet er erg mooi uit, en als Toverland het zo bouwt en decoreert zoals de concept art dan wordt Avalon nog mooier dan het al was. Ik vind de ontwerpen van Peter altijd heel sfeervol.
          Wel ben ik iemand die de attracties veilig vanaf de grond gaat bekijken vrees ik. Geef me Fenix: geen probleem. Baron 1898, Space Mountain, Tower of Terror: geen centje pijn. Maar invulattracties zoals Orbitron, de Cable Cars in Slagharen en dus hier ook Pixarus en Dragon Watch vind ik doodeng. Hoe dat komt weet ik niet, maar ik vind het ook al prima om door het gebied te dwalen en lekker rond te kijken.
          Ik ben benieuwd!!

De droom voor een skyfly is dan toch nog uitgekomen zeg! Vond eerst de locatie redelijk vreemd maar op de concept arts ziet het er gewoon geweldig uit!

Taronco Ik heb nergens gezegd dat het ervan stikt ik zeg alleen dat het niet uniek is in Nederland. Gemiste kans.

R013 dat is ook vrij lastig aangezien we in NL aardig boffen met veel pretparken en daardoor veel verschillende attracties. Ze hebben met de parachute toren wel een Nederlandse primeur!

mikeee Stukje over verblijfsduur ben je uit je duim aan het zuigen natuurlijk. Als je daar een goede darkride hebt liggen voor de hele familie vul je gelijk een enorm missend gat in Toverland , dit soort attracties vind je in heel Toverland al genoeg. Dan komt er ook nog bij dat dit weer zo’n typische uitbreiding is die geen nieuwe bezoekers trekt waardoor Toverland kwa groei in mijn optiek nog steeds niet vooruit gaat.

Ik hoop voor het park echt dat de volgende uitbreiding wel degelijk een Darkride gaat worden want man wat verdiend dit park er een!