Top Thril Dragster wordt omgebouwd naar Top Thrill 2
Deze achtbaan schijnt weer testritten te draaien.
Hoop het dat deze ooit weer opengaat. Zou zo graag deze tweede versie willen doen. Als de portemonnee het toelaat tenminste. Willen eerst naar de westkust in 2026.
Ik hoop echt dat de Italianen de problemen kunnen oplossen. Anders is het einde TT2 denk ik einde van seizoen 2025.
Philosopher Na alle investeringen zie ik ze dan in CP nog wel hetzelfde doen als de Efteling uiteindelijk gedaan heeft met DVH: hulp inschakelen van een andere partij.
Het zou me in elk geval niets verbazen als bijvoorbeeld een bedrijf als Kumbak staat te springen om treinen te leveren voor een project als dit en dat CP het dan zou proberen. Al dan niet (deels) op kosten van de Italianen (hangt van de contracten af natuurlijk, maar CP kan WSL wel een soort contractbreuk claimen als 2025 niet lukt).
Coasterfrenzy Het zou me in elk geval niets verbazen als bijvoorbeeld een bedrijf als Kumbak staat te springen om treinen te leveren
Van Zamperla highspeed treinen werd ik al niet enthousiast. Kumbak lijkt mij helemaal een slecht idee.
Ik denk dat het gewoon wachten is tot Six Flags met de staart tussen de benen terug naar Intamin stapt.
Quefox_ Zoveel aanpassingen zijn gedaan aan de rails, het lanceersysteem en de treinen dat Intamin best nog wel een duidelijke "nee" tegen Six Flags zou kunnen zeggen. Lukt het je om alles werkend te krijgen, dan ben je de held. Maar als je er niet in slaagt om de problemen van een ander op te lossen, loop je het risico als de gebeten hond te eindigen.
De treinen van Falcons Flight zullen ook wel passen bij TT2 denk ik? Of toch zeker de technologie van de wielen etc.
Het lijkt mij dat Intamin wel treinen kan fabriceren die op TT2 passen. Hooguit zullen ze iets andere permanentmagneten onder de trein moeten monteren. Maar aangezien ze de oude track deels hebben hergebruikt, zou aan de wielen en bogies die Intamin al produceert weinig te hoeven worden veranderd.
Dan is het natuurlijk wel de vraag enerzijds of Intamin überhaupt nog ja zou zeggen tegen een dergelijke vraag, én anderzijds of Six Flags niet gewoon te koppig is om terug naar Intamin te gaan en zal blijven aanklooien met Zamperla en/of andere fabrikanten.
Quefox_ Ik denk dat het gewoon wachten is tot Six Flags met de staart tussen de benen terug naar Intamin stapt.
Als achtbaanfan helemaal mee eens.. maar de treinen die ze ontwerpen zien er cool uit, en ze geven er een behoorlijk aantrekkelijk onderhoudsplan voor vele jaren bij. Daar kan een park nogal eens voor vallen, ondanks dat de treinen oncomfortabel en pijnlijk zijn. En gezien CP al zo stom is geweest om voor Zamperla te vallen, zie ik ze ook nog wel de Kumbak-fout maken.
Of eventueel een ander bedrijf dat zich hier aan durft te wagen. Het hoeft niet persé kumbak zelf te zijn natuurlijk.
Ik weet ook niet of een 1e rangs bouwer zich hier nog aan zou wagen na alles wat gebeurd en misgegaan is.
Quefox_ Het lijkt mij dat Intamin wel treinen kan fabriceren die op TT2 passen. Hooguit zullen ze iets andere permanentmagneten onder de trein moeten monteren. Maar aangezien ze de oude track deels hebben hergebruikt, zou aan de wielen en bogies die Intamin al produceert weinig te hoeven worden veranderd.
Ze hebben al laten zien bij Thunder Dolphin om nieuwe treinen op het formaat van de oude bogies te kunnen bouwen. (Volgens mij hadden de oude Thunder Dolphin treinen dezelfde bogies als die van de oude TTD). Echter weet ik niet of het realistisch is of intamin zich aangaat passen op de LSM techniek van TT2. zowel hardware matig als de aansturing ervan.
Coasterfrenzy zie ik ze ook nog wel de Kumbak-fout maken.
Zoals Montezooma in Knotts die nu dus helemaal naar de getver is?
De treinen - die zijn aangepast door Zamperla - zijn onderweg van Europa terug naar Cedar Point. Met de hoop dat TT2 weer operationeel zal zijn vanaf openingsweekend in Mei 2025.
De 1e officiële beelden van de testritten vanuit het park zelf.
Hopelijk blijft de achtbaan het hele seizoen draaien, want anders denk ik dat het snel einde verhaal is..