TuttiFrutti Eens, best een aardige knik hoor! Je ziet het ook aan de track, er zit links een dip alsof de track iets naar links is weggezakt. Een zeeg zouden we bij het spoor zeggen, maar of dat ook voor dit spoor geld... 😃

Ben benieuwd; maar dit lijkt me wel iets wat je voelt. Gelukkig geen schouderbeugels.

The_Bullgod Je vergeet denk ik ook Furius Baco te benoemen. Behoorlijke launch heeft die.

Zelf heb ik TTD in 2010 gedaan en vond hem gaaf. De kick van de launch zal die nu inderdaad niet hebben, maar je gaat toch met een behoorlijke snelheid achteruit de spike in. Ben er zelf wel benieuwd naar en hoop hem volgend jaar te kunnen doen.

celebrate1st Je vergeet denk ik ook Furius Baco te benoemen. Behoorlijke launch heeft die.

Nee, die ben ik niet vergeten, want toch heeft die baan een minder krachtige launch dan iSpeed.
      Zelfs de lanceringen van Rita (Alten Towers), Desert Race (Heide Park) en Formula (Energylandia) zijn krachtiger dan die van Furios Baco.
      Ik denk dan ook dat je "Topsnelheid" door elkaar haalt met "Versnelling", terwijl dat toch duidelijk 2 totaal verschillende dingen zijn.

The_Bullgod Nee, die ben ik niet vergeten, want toch heeft die baan een minder krachtige launch dan iSpeed.
        Zelfs de lanceringen van Rita (Alten Towers), Desert Race (Heide Park) en Formula (Energylandia) zijn krachtiger dan die van Furios Baco.
        Ik denk dan ook dat je "Topsnelheid" door elkaar haalt met "Versnelling", terwijl dat toch duidelijk 2 totaal verschillende dingen zijn.

Op zich hoeft dat niet persé weg te nemen dat Furious Baco een krachtigere versnelling heeft. Jouw berekening van G-Krachten is namelijk een gemiddelde, maar veel lanceringen hebben in het begin een piek-kracht waarna de kracht af neemt.

Zonder daadwerkelijk de krachten te gaan meten, zullen we dus eigenlijk nooit exact weten welke baan de hoogste krachten heeft tijdens de lancering.

The_Bullgod Nee, ik haal topsnelheid en versnelling niet door elkaar. Heb zowel Desert Race als Furius Baco gedaan en de launch van de Spaanse coaster is me bijgebleven hoe krachtig die voelde. Zal misschien aan de ligging van de stoelen zijn, want qua layout vind ik ze maar matig. Misschien zijn ze qua specs wel heftiger, voelt het in de praktijk toch anders. Zal voor elk individu anders zijn vermoed ik. Maar hoop de coasters in je lijstje wel eens af te vinken. Launchcoasters vind ik wel gaaf.

Mark Eens, best een aardige knik hoor! J

Ik weet niet of je wel eens naar TTD hebt gestaan, of iemand anders die het over "een knik" heeft - maar dit filmpje is ver ingezoomd waardoor het beeld wat wordt platgedrukt in de diepte. Die launchtrack is echt heel lang en hoewel je het misschien wel merkt, is het niet dat er echt een knik van een paar meter in de baan zit, dat is echt over tientallen meters dat ie even wat over lijkt te hellen.
            Pijnlijker dan de lancering van KingdaKa gaat het zeker niet zijn en uiteindelijk zit je toch met alleen je heupbeugeltje tegen de 200km/u aan.. thrill genoeg ))

celebrate1st Baco is ook op een helling, kan ook voor een ander gevoel zorgen.
            Ik heb het net eventjes uitgerekend (wat vrije tijd over), Baco heeft een versnelling van 10,7 m/s², Desert Race 11,8 m/s².
            Vergeleken met Kingda Ka en TTD die een versnelling van rond de 16 m/s² hadden.

Dus volgens mij kan je Baco en Desert Race wel echt naast elkaar zien.
            Maar zoals ik zei, de heuvel, en zoals jij zei, de wing-opstelling, doet veel aan de ervaring.

Wat mij betreft kan deze coaster op dezelfde hoop als Lightning Rod. Qua onderhoud zal het natuurlijk voor het park een goede transformatie zijn, maar qua beleving is het geen must visit meer die het eerst wel was.

Coasterfrenzy Op zich hoeft dat niet persé weg te nemen dat Furious Baco een krachtigere versnelling heeft. Jouw berekening van G-Krachten is namelijk een gemiddelde, maar veel lanceringen hebben in het begin een piek-kracht waarna de kracht af neemt.

Dat van die piek-kracht heeft elke lancering.
            En zeker bij een lang durende lancering vanuit stilstand valt dit enorm op.

celebrate1st Nee, ik haal topsnelheid en versnelling niet door elkaar. Heb zowel Desert Race als Furius Baco gedaan en de launch van de Spaanse coaster is me bijgebleven hoe krachtig die voelde.

Dat heeft dan eerder te maken met de duur van de lancering. Furius Baco haalt de topsnelheid namelijk in 3,5sec, waar Desert Race zijn al veel lagere topsnelheid in 2,4sec haalt.

5 dagen later

Nieuw bord voor bij de ingang van deze achtbaan.

7 dagen later

Nogal aan het schudden, als ik zo de video bekijk.

Op de video lijkt dit inderdaad wel zo. De beelden lijken me op de top hat ook wel versneld en niet realistisch. Ben heel benieuwd of de ervaring beter gaat zijn dan het origineel maar ik verwacht het niet.

Hij was pas al gestalled precies op de top )
            Maar kan natuurlijk ook een noodstop test geweest zijn.

Mooi hoe ze PRECIES cutten in de video op t moment dat de launch van start gaat. Maar de oplettende kijker kan nog nét zien dat het een treurige versnelling is.
            Ook het over de top gaan is versneld én gecut.

Blegh.

Nog trager dan een Mack lancering?
            Ik denk dan altijd, ok, het is de snelheid die er uiteindelijk toe doet. Maar dat is bij deze layout totaal niet zo. De kracht van de lancering heb ik mogen ervaren bij Kingda Ka, en dat was net het interessante aan die attractie. De hoogte ingaan en dan terug naar beneden gaat uiteindelijk zodanig snel, en zo kort na de lancering, dat mijn brein dat nauwelijks kon bevatten.
            Zet een trage lancering op een goede layout (kuch Helix kuch), en het blijft een topbaan. Maar hier? Meh.

Sowieso wordt dit alweer een publiekstrekker voor de doorsnee bezoeker, maar waarschijnlijk is de launch van Maverick sterker dan deze.

En even een edit: ze hadden echt voor Intamin moeten kiezen. Het geluid van de lancering zou perfect passen bij het thema, zoals bij Red Force.

Deel van de definitie van een lancering is toch dat het met kracht/plotseling moet gebeuren. Ik denk dat dit dan officieel geen lancering meer is.

hurl (something) forcefully.
            make a sudden energetic movement.

En het ziet er inderdaad uit alsof het een rammelbak is geworden.

Zo zonde dit.

• Njit heeft hierop gereageerd.

Wat een gerammel, wat een krachteloze lanceringen, wat een dramatische capaciteit, wat een ellende! 🙁

Ik blijf het typisch vinden hoe de lancering wordt afgekraakt nog voordat mensen erin gezeten hebben. Ik bedoel, de lancering van een baan als Red Force is ook niet enorm krachtig, maar omdat dat ding uiteindelijk taffeshard gaat is het wel een erg toffe ervaring. Volgens mij kan TT2 precies datzelfde effect bereiken. Die gaat immers nog sneller. Ik oordeel in elk geval pas als ik er zelf ingezeten heb.