Jules Goh, dit vind ik een te open deur.. Het is meer de vraag waar de wachtrij gepositioneerd gaat worden.. Dat bedoelde ik eigenlijk te schrijven. Voortaan zal ik het beter verwoorden.

• Jules heeft hierop gereageerd.

Jules De wachtrij veranderen lijkt me vanwege de details van het ongeval wel logisch eigenlijk

Eigenlijk niet. Want dat zou betekenen dat:
    A: Je er van uit gaat dat hetzelfde ongeval opnieuw gebeurd, terwijl je dat juist sowieso wilt voorkomen
    B: Je er van uit gaat dat ALS het nog eens gebeurd, dat onderdeel grofweg op dezelfde plek terecht komt. Terwijl het eigenlijk overal binnen X-Aantal meter van de baan terecht kan komen, waarbinnen dus ook altijd wel een wachtrij, uitgang of zelfs het hoofdpad naast de baan.

• Jules heeft hierop gereageerd.

Coasterfrenzy Er is in de VS een vrij ingewikkeld onderdeel van de rechtspraak waarbij verbeteringen die na een ongeval plaatsvinden niet kunnen worden gebruikt als bewijs van je nalatigheid (want je zou bedrijven dan indirect motiveren om pas na de uitspraak en niet zo snel mogelijk iets te verbeteren), maar wel kunnen worden gebruikt om aan te tonen dat je de activiteit veilig kunt hervatten na goedkeuring. Als de rechter Cedar Point vraagt "zou dit ongeluk nog eens kunnen gebeuren" wil 't park zoveel mogelijk punten kunnen laten zien waaruit het antwoord "nee" volgt. Bewijzen dat mensen niet langer op die plek staan of dat het in ieder geval is aangepast lijkt me - wat ze hier zo mooi - laaghangend fruit noemen. Dat is makkelijk te plukken en die moeite neem je altijd.

Philosopher Mijn post was geen kritiek. Details kennen we niet, maar speculeren over de reden waarom lijkt me logisch. Er is nogal wat gebeurd in die wachtrij.

12 dagen later

- Vandaag is er Winter Chillout (dan mogen fans in de winter Cedar Point bezoeken om te kijken hoe het staat met de werkzaamheden in het park).

• MrRC vindt dit leuk.
      een maand later

Het lijkt erop dat er achter Dragster een grote fundering word gemaakt voor iets wat bijna niet anders dan een spike kan zijn...

• Nevz heeft hierop gereageerd.
      • MrRC vindt dit leuk.

Steven Dat zou ik enorm jammer vinden. Blij dat ik de oorspronkelijke Dragster nog eens heb kunnen doen.

Vanuit het station achteruit de spike op en vervolgens over de nieuwe magneetlancering de tophat over.

Toch is het balen dat de hydraulische lancering, langzaam gaat uitsterven en plaats maakt voor swing lancering.

Met een Dragster heeft het weinig meer te maken. Vanuit stilstand in 1x die tophat over was juist de hele Thrill.

Njit ik denk dan ook wel dat de baan een nieuwe naam en thema zal krijgen.

BAVI Tja ik vind het zelf ook niets, maar swing launches zijn onder andere goedkoper in gebruik en onderhoud.

• BAVI vindt dit leuk.

BAVI Maar anderzijds is het wel goed om te weten dat Dragster veel betrouwbaarder zal worden. Altijd jammer als je een US-trip plant en deze net weer in storing is.

• BAVI heeft hierop gereageerd.
            • BAVI vindt dit leuk.

TuttiFrutti Dat is zo, maar de hele beleving van die krachtige launch is weg. Kijk dit is beter als afbreken.

Ik vraag me ook af waarom het in Ferrari land wel kan en hier niet. Er zou genoeg ruimte moeten zijn om die trein in 1 keer eroverheen te gooien.

Nevz Cedar Point kennende willen ze de baan op een nieuwe manier kunnen marketen. Met de hoogste spike ter wereld. Snelste triple launch achtbaan ter wereld etc. Voor de GP zal het er precies het zelfde uitzien als het een enkele lancering is?

Dan mogen ze de wachtrij ook wel flink verlengen als het en tripple-launch wordt.

Nevz misschien is die 14 m verschil bepalender dan het lijkt? Ik ben verre van expert, maar het kan wel een invloed hebben.

Wat ik wel weet, is dat LSM enorm veel elektriciteit vraagt. Een triple launch zorgt voor minder hoge pieken.

Ronny er zal wel een aparte launch track komen naast het station.
                  Dan blijft het station gewoon beschikbaar voor 1 of 2 treinen extra.

Nevz TTD heeft nog een hydraulische lancering welke Red Force niet heeft. De lancering van TTD is daardoor al vele malen sneller dan Red Force.
                  Als je de lancering van Red Force toe wilt passen op TTD moet de lanceerstrook echt vele malen langer worden dan dat deze nu is, om zo de hoogte van de bestaande tophat te kunnen halen.

• Meint heeft hierop gereageerd.

Lijkt mij ook zoals @Taronco al zegt dat het vooral om de marketing gaat. Een spike en een triple launch laten wel zien dat er echt iets nieuws te beleven is. Wel jammer, want de kracht van TTD is juist de lancering. Met zo'n lange lanceerstrook hoop ik niet dat het zo'n zwakke Intercity-achtige lancering wordt.

The_Bullgod Als je de lancering van Red Force toe wilt passen op TTD moet de lanceerstrook echt vele malen langer worden dan dat deze nu is, om zo de hoogte van de bestaande tophat te kunnen halen.

Die ruimte is er gewoon toch? Als ik zo snel even meet met het meettooltje van Google heeft Red Force een lanceerstrook van circa 160 meter, terwijl TTD een lanceerstrook heeft van circa 230 meter. TTD is heel veel hoger dan Red Force.

Meint terwijl TTD een lanceerstrook heeft van circa 230 meter

Ja, maar toch zal die 230m niet genoeg zijn als TTD dezelfde lanceer techniek zou krijgen als Red Force.