- Vandaag is er Winter Chillout (dan mogen fans in de winter Cedar Point bezoeken om te kijken hoe het staat met de werkzaamheden in het park).

  • MrRC vindt dit leuk.
een maand later

Het lijkt erop dat er achter Dragster een grote fundering word gemaakt voor iets wat bijna niet anders dan een spike kan zijn...

  • Nevz heeft hierop gereageerd.
  • MrRC vindt dit leuk.

    Steven Dat zou ik enorm jammer vinden. Blij dat ik de oorspronkelijke Dragster nog eens heb kunnen doen.

    Vanuit het station achteruit de spike op en vervolgens over de nieuwe magneetlancering de tophat over.

    Toch is het balen dat de hydraulische lancering, langzaam gaat uitsterven en plaats maakt voor swing lancering.

      Met een Dragster heeft het weinig meer te maken. Vanuit stilstand in 1x die tophat over was juist de hele Thrill.

        Njit ik denk dan ook wel dat de baan een nieuwe naam en thema zal krijgen.

        BAVI Tja ik vind het zelf ook niets, maar swing launches zijn onder andere goedkoper in gebruik en onderhoud.

        • BAVI vindt dit leuk.

        BAVI Maar anderzijds is het wel goed om te weten dat Dragster veel betrouwbaarder zal worden. Altijd jammer als je een US-trip plant en deze net weer in storing is.

        • BAVI heeft hierop gereageerd.
        • BAVI vindt dit leuk.

          TuttiFrutti Dat is zo, maar de hele beleving van die krachtige launch is weg. Kijk dit is beter als afbreken.

          Ik vraag me ook af waarom het in Ferrari land wel kan en hier niet. Er zou genoeg ruimte moeten zijn om die trein in 1 keer eroverheen te gooien.

            Nevz Cedar Point kennende willen ze de baan op een nieuwe manier kunnen marketen. Met de hoogste spike ter wereld. Snelste triple launch achtbaan ter wereld etc. Voor de GP zal het er precies het zelfde uitzien als het een enkele lancering is?

            Dan mogen ze de wachtrij ook wel flink verlengen als het en tripple-launch wordt.

              Nevz misschien is die 14 m verschil bepalender dan het lijkt? Ik ben verre van expert, maar het kan wel een invloed hebben.

              Wat ik wel weet, is dat LSM enorm veel elektriciteit vraagt. Een triple launch zorgt voor minder hoge pieken.

              Ronny er zal wel een aparte launch track komen naast het station.
              Dan blijft het station gewoon beschikbaar voor 1 of 2 treinen extra.

              Nevz TTD heeft nog een hydraulische lancering welke Red Force niet heeft. De lancering van TTD is daardoor al vele malen sneller dan Red Force.
              Als je de lancering van Red Force toe wilt passen op TTD moet de lanceerstrook echt vele malen langer worden dan dat deze nu is, om zo de hoogte van de bestaande tophat te kunnen halen.

              • Meint heeft hierop gereageerd.

                Lijkt mij ook zoals @Taronco al zegt dat het vooral om de marketing gaat. Een spike en een triple launch laten wel zien dat er echt iets nieuws te beleven is. Wel jammer, want de kracht van TTD is juist de lancering. Met zo'n lange lanceerstrook hoop ik niet dat het zo'n zwakke Intercity-achtige lancering wordt.

                The_Bullgod Als je de lancering van Red Force toe wilt passen op TTD moet de lanceerstrook echt vele malen langer worden dan dat deze nu is, om zo de hoogte van de bestaande tophat te kunnen halen.

                Die ruimte is er gewoon toch? Als ik zo snel even meet met het meettooltje van Google heeft Red Force een lanceerstrook van circa 160 meter, terwijl TTD een lanceerstrook heeft van circa 230 meter. TTD is heel veel hoger dan Red Force.

                  Meint terwijl TTD een lanceerstrook heeft van circa 230 meter

                  Ja, maar toch zal die 230m niet genoeg zijn als TTD dezelfde lanceer techniek zou krijgen als Red Force.

                  4 dagen later

                  Goh.. ik begrijp de verandering vanuit het oogpunt van het park wel. Uitpakken met snelste en/of hoogste baan kun je toch niet meer. Een upgrade om er snelste en/of hoogste van te maken is financieel gewoon onhaalbaar en verdien je als park ook nooit meer terug (voordeel van zo'n oliesjeik in Arabie is dat het voor hun niet interesseert of het terug verdient of niet: Ze kopen zo'n baan voor de lol). Dan is de huidige ombouw wellicht de meest realistische optie.. maar damn: Wat zonde voor ons als fans.. Met een dergelijke launch die daarna uitsluitende een top-hat heeft wordt het pas écht een one-trick-pony (TTD had tenminste de lancering én de tophat nog als interessante "trick").. Dit wordt nu zeer waarschijnlijk een baan om eens te doen voor de credit en die ik daarna wel gezien heb.

                  • Jules heeft hierop gereageerd.

                    Coasterfrenzy Ik denk dat 't valt of staat met de kracht van de lancering en de totaalervaring. Ik vond TTD en Kingda Ka spectaculair, maar meer dan een ritje per dag hoefde van mij niet. Daar vond ik de ervaring niet speciaal genoeg voor. Als hier straks een swing launch staat met een gigantische achterwaartse spike met waanzinnig uitzicht voegt dat misschien wel iets heel cools toe aan een tot nu toe wel erg korte ervaring. Ja, de lancering van TTD was fantastisch, maar ik vind dat bij dit soort snelheden vaak ook in de laatste meter als uitrijden.

                      Jules one trick pony. Mja. Ik heb hem nooit mogen doen. Maar idem gevoel bij Stealth en Red Force.

                      • R013 heeft hierop gereageerd.
                      • R013 vindt dit leuk.
                        11 dagen later

                        Mocht er niet zo'n lange rij staan, had ik die wel een paar keer gedaan. Kingda Ka heb ik ook tweemaal meteen na elkaar gedaan, voor die in storing belande voor de rest van de dag.