Dit was in mijn optiek 1 van de slechtste edities HFN ever. Slaugterhouse is zo ontzettend goed, maar de rest viel mij enorm tegen. De prijzen zijn te hoog, de scare zones te karig en het was gewoon te druk. Elk park met zulke hoge wachttijden mag zich kapot schamen. Het is een middelvinger naar je bezoekers.

Jammer, want technisch zit het goed in elkaar.

Eftelflags 1 van de slechtste edities HFN ever

Dat gevoel kreeg ik ook. De zones zijn niet vernieuwend, het spel was meh en Eddie maakt weer ouderwets gebruik van bekende grappen die al jaren worden gebruikt. Wanneer krijgen we weer meer Eddie te zien zoals ze hem in de marketing elke keer gebruiken? Ik heb geen behoefte aan een gastheer, showmaster of cabaretier. Ik wil gewoon een gruwelijk personage. Eentje die gevreesd wordt en die in de marketing elke keer als gevreesd wordt neergezet.

Wicked Woods vond ik wel geslaagd overigens. En een half uur na sluiting kon ik prima zonder problemen van de parkeerplaats rijden.

Simon Heb van 22.40u tot sluit nog 5 ritjes Condor Frontseat gedaan zonder uitstappen

Wat bezielde jou wel niet? Dat je er überhaupt in gaat vind ik al te gek voor woorden, maar dan ook nog eens blijven zitten en 4 extra rondjes doen. Mijn god.

Loekiloeki Ik wil gewoon een gruwelijk personage.

Dit roepen we bijna elk jaar, maar Eddie is toch langzamerhand wel echt ver over zijn houdbaarheidsdatum heen.
      Het karakter ziet er nog steeds tof uit, en de acteur speelt het leuk. Maar Walibi geeft uitmelken nu een nieuwe betekenis.

• Lin vindt dit leuk.

Hey ik keek zojuist even bij Walibi Holland's ticket verkoop, maar zie ik het nu goed dat:

1. ...alleen de donderdagen nog beschikbaar zijn voor tickets?
      2. ...RIP passes sowieso uitverkocht/niet beschikbaar zijn?

Niek Klopt het gaat weer bizar hard. De laatste zondag zijn er nog wel tickets voor de huizen etc maar geen entreetickets voor Walibi zelf.

Niek Als je nog naar de Fright Nights wil, dan kan je alleen morgen nog gaan. De rest is ondertussen uitverkocht. RIP passen verkopen altijd snel uit trouwens. Als je even slim aankomt met je tijdslot (10 min voor einde van je tijdslot), dan sta je nauwelijks in de rij en is een rip pass ook helemaal niet nodig. Dus jaar nog niet langer dan 15 min voor een huis staan wachten. 🙂

Inmiddels zijn alle dagen uitverkocht.

Simon Als je nog naar de Fright Nights wil, dan kan je alleen morgen nog gaan.

Gelukkig vroeg ik 't voor een vriend van me, die baalde behoorlijk van het antwoord 😅 Ik heb zelf weinig behoefte om de fright nights te beleven. Eenmaal meegemaakt, en hoewel ik de aankleding, entertainment en huizen waardeer, heb ik weinig affiniteit met de enorme drukte en grote hoeveelheid jongeren.

Ik zag net op marktplaats dat er diverse kaartjes worden aangeboden...

Mja, de helft van de tickets gaan voor spotprijzen goedkoop op Ticketveiling.nl/vakantieveiling.nl. Dus logisch dat het druk wordt. Hoe goed de huizen ook zijn, het is wat Niek ook zegt. Het volk...

Ik was afgelopen zondag in Walibi en gelukkig was dat in goed gezelschap want Walibi zelf viel behoorlijk tegen. We kwamen rond 15:00 aan en het park was echt extreem druk. Alle achtbanen hadden (als ze open waren) een rij van 90 minuten en sommigen zelfs over de 120 minuten. Daarnaast liepen meerdere paden op sommige momenten gewoon helemaal vast. Een goed voorbeeld daarvan was het pad vanaf de The Clinic richting de Crazy River. Daar moesten 4 stromen tegelijk overheen en dat ging echt niet (links de rij voor Lost Gravity, dan een stroming heen en stroming terug en tot slot stond de rij voor de toiletten hier ook nog. Erg benauwend om daar dan doorheen te proberen te komen.

Daarnaast ben ik nog nooit zo onbeschoft door pretpark personeel behandeld als afgelopen zondag. Wij wilde in de middag een kijkje nemen bij het Festival of Freaks. Op het pad dat richting de ingang van dat gebied gaat kwamen we een medewerkster tegen, die vroeg wat we kwamen doen. Naja wij wilden gewoon even een kijkje nemen omdat we vooral in het park waren om de Halloween dingetjes te zien, ook van overdag. En we mochten dus door. Komen we bij de daadwerkelijke ingang aan en daar staat een acteur en die roept "Wat komen jullie hier doen? Jullie hebben geen kinderen bij je.". Naja, met Halloween in Walibi krijg je wel vaker een opmerking naar je hoofd als volwassene dus hier deden we niet zoveel mee. Waarop volgde, op een agressieve toon, "Zonder kinderen komt vandaag niemand het gebied in!". Waarop wij stopten met lopen en vol verbazing naar hem keken omdat we gene idee hadden wat we fout aan het doen waren aangezien zijn collega 2 meter daarvoor ons door liet. Waarna hij door ging met, op zelfde agressieve toon, "Ik meen het echt, dit is ook geen acteerwerk jullie gaan nu terug!". Blijkbaar was precies vanaf die dag besloten dat volwassenen niet meer in het gebied mochten komen, maar dat was nergens aangegeven en zoals gezegd werden we doorgelaten. Maar waarom wij dan zo heftig de wind van voren moeten krijgen is mij een raadsel. Ik was toen eigenlijk al helemaal klaar met dat hele park.

Maargoed we zijn gebleven en in de avond werd het gelukkig íets rustiger maar bij veel achtbanen bleven de rijen belachelijk lang. gelukkig hebben we via de single rider lines nog een ritje Goliath en Condor kunnen doen maar verder waren zelfs die rijen overal te lang (behalve de Space Shot).

De scare zones waren overigens wel weer als vanouds goed. Met goede grime en tof acteerwerk. Het deed me ook goed om minder maskers te zien dan bij mijn vorige bezoek een paar jaar terug.

scagen ik vind opmerkelijk hoe je hard uithaalt maar duidelijk niet oordeelt op de werkelijkheid.

Elke attractie die populair is heeft dranghekken om de wachtrij te verlengen. Niet alleen de achtbanen nee ook attracties als de tomahawk, g-force, Blast, Superswing, Spinning vibe.

Elke attractie een uur wachttijd is ook onzin. Bij de grote attracties staat inderdaad een flinke rij maar daar poot het personeel hard aan om max capaciteit te draaien en de wachtrijen daar telkens tijdelijk sluiten zorgt alleen maar voor agressie en wangedrag. Bij attracties als Blast sta je als je aan het begin van de drang hekken staat 2/3 ritjes te wachten. Dat is ongeveer 20 min, lang geen uur.

Marvin Daarnaast liepen meerdere paden op sommige momenten gewoon helemaal vast. Een goed voorbeeld daarvan was het pad vanaf de The Clinic richting de Crazy River. Daar moesten 4 stromen tegelijk overheen en dat ging echt niet (links de rij voor Lost Gravity, dan een stroming heen en stroming terug en tot slot stond de rij voor de toiletten hier ook nog. Erg benauwend om daar dan doorheen te proberen te komen.

Convival De huidige wachttijden zijn niet mals…

Zo blijkt.
              Wat ik eerder al wou aangeven is: het product lijkt enorm te leiden onder de hoeveelheid volk die in het park is.
              En dat is gewoon heel erg jammer: de ervaring wordt enorm aangetast.

Je moet je hele park niet aanpassen aan die drukke dagen, maar als je merkt dat je park het niet echt meer goed trekt, moet je gewoon minder volk binnen laten.

Het is heel simpel, Halloween is de cashflow van Walibi, en Halloween is gewoon al een ingecaluleerde winst, men zal er dus alles aan doen zoveel mogelijk mensen binnen te laten.

Als ik het voor het zeggen had zou ik het park op dit soort dagen vergroten in capaciteit, Walibi heeft genoeg ruimte, voeg een freak kermis achtig iets te, maak grotere foodcourts op nu ongebruikte terreinen.

Voeg een extra scarzone toe (bij speed of sound en het gebied bij El Rio Grande) zo verspreid het volk zich meer.

En belangrijkste van alles draai de volledige herfstvakantie zodat je een grotere spreiding hebt omdat je bijvoorbeeld de grens dan op 16.000 per dag kan leggen, met uiteindelijk een hogere gasttevredenheid en meer omzet.

Convival El Rio Grande 6 uur wachttijd?🥲

Maar even, Untamed met meer dan twee uur, daar ga je toch ook niet vrolijk voor staan wachten? Ugh 😐

Ik vind het sowieso niet slim om tijdens HFN voor de attracties te gaan. Bij parkopening zou het nog kunnen maar verder nee dank je. Het hele jaar is het park zo goed als uitgestorven en kan je overal doorlopen.

Maar ik weet ook dat een standaard bezoeker maximaal 1x in het jaar in Walibi kom. En dat doen ze natuurlijk het liefst tijdens dit event.

Niek Dat ontstaat door een fout in de Looopings app. El Rio Grande gaat om 17u dicht en de wachtrij wordt al eerder afgesloten. Als de wachtrij afgesloten is, maar de attractie is nog steeds open, dan krijg je absurde wachttijen in de app, omdat de data vanuit Fastlane komt. Die geeft aan 'Geen tijdsloten meer beschikbaar tot 23u, dus de wachttijd is nu 388 minuten'. De rij was ongeveer 60 minuten voordat hij gesloten werd.

Ik kan het Walibi niet echt kwalijk nemen dat ze hun park uitverkopen. Het is en blijft een commercieel bedrijf. Maar iets meer spreiding zou misschien wel gewenst zijn. Ze hebben meer terrein tot hun beschikking dan ze nu gebruiken en dat is eigenlijk wel een gemiste kans.