Ik was afgelopen zondag in Walibi en gelukkig was dat in goed gezelschap want Walibi zelf viel behoorlijk tegen. We kwamen rond 15:00 aan en het park was echt extreem druk. Alle achtbanen hadden (als ze open waren) een rij van 90 minuten en sommigen zelfs over de 120 minuten. Daarnaast liepen meerdere paden op sommige momenten gewoon helemaal vast. Een goed voorbeeld daarvan was het pad vanaf de The Clinic richting de Crazy River. Daar moesten 4 stromen tegelijk overheen en dat ging echt niet (links de rij voor Lost Gravity, dan een stroming heen en stroming terug en tot slot stond de rij voor de toiletten hier ook nog. Erg benauwend om daar dan doorheen te proberen te komen.
Daarnaast ben ik nog nooit zo onbeschoft door pretpark personeel behandeld als afgelopen zondag. Wij wilde in de middag een kijkje nemen bij het Festival of Freaks. Op het pad dat richting de ingang van dat gebied gaat kwamen we een medewerkster tegen, die vroeg wat we kwamen doen. Naja wij wilden gewoon even een kijkje nemen omdat we vooral in het park waren om de Halloween dingetjes te zien, ook van overdag. En we mochten dus door. Komen we bij de daadwerkelijke ingang aan en daar staat een acteur en die roept "Wat komen jullie hier doen? Jullie hebben geen kinderen bij je.". Naja, met Halloween in Walibi krijg je wel vaker een opmerking naar je hoofd als volwassene dus hier deden we niet zoveel mee. Waarop volgde, op een agressieve toon, "Zonder kinderen komt vandaag niemand het gebied in!". Waarop wij stopten met lopen en vol verbazing naar hem keken omdat we gene idee hadden wat we fout aan het doen waren aangezien zijn collega 2 meter daarvoor ons door liet. Waarna hij door ging met, op zelfde agressieve toon, "Ik meen het echt, dit is ook geen acteerwerk jullie gaan nu terug!". Blijkbaar was precies vanaf die dag besloten dat volwassenen niet meer in het gebied mochten komen, maar dat was nergens aangegeven en zoals gezegd werden we doorgelaten. Maar waarom wij dan zo heftig de wind van voren moeten krijgen is mij een raadsel. Ik was toen eigenlijk al helemaal klaar met dat hele park.
Maargoed we zijn gebleven en in de avond werd het gelukkig íets rustiger maar bij veel achtbanen bleven de rijen belachelijk lang. gelukkig hebben we via de single rider lines nog een ritje Goliath en Condor kunnen doen maar verder waren zelfs die rijen overal te lang (behalve de Space Shot).
De scare zones waren overigens wel weer als vanouds goed. Met goede grime en tof acteerwerk. Het deed me ook goed om minder maskers te zien dan bij mijn vorige bezoek een paar jaar terug.