Loekiloeki ik vind het zelf totaal niks ik zou er ook niet in durven terwijl ik wel in een mystery castle en tower of terror durf

• Marvin heeft hierop gereageerd.

Waarom zou een droptower volledig aangekleed of zelfs indoor moeten worden?
    Het is geen darkride? Het gaat bij zo'n attractie om de drop.
    Dat je het station en de wachtrij aankleed in passend thema dat is geen probleem.

We weten natuurlijk niet wat het budget is van toverland voor de uitbreiding van Avalon maar misschien dat ze een watercoaster van Mack Kunnen Bouwen met als thema Morgana wat hier eerder al op het forum stond dat ze een schaduw kant van Merlin's Quest aan het creeeren waren https://mack-rides.com/products/water-rides/water-coaster/

Debruijn7 omdat het mooier is als het binnen is (en minder eng is) dan dat het in de buitenlucht is

Of zo'n toren mooier is, als deze binnen is, daar heb ik enorm mijn twijfels bij.
        Toverland heeft namelijk niet het budget van Disney. Tower of Terror is prachtig, maar Mystery Castle in Phantasialand is echt een heel stuk minder. En dat gebouw ziet er van de buitenkant juist ook niet echt mooi uit.
        En of een indoor droptower minder eng zou zijn dan een droptower buiten betwijfel ik ook. Er zijn namelijk genoeg mensen die juist enorm bang zijn in het donker. Of bang zijn van de veel gebruikte licht en video effecten.

Ik had gehoopt en verwacht dat men bij Toverland iets realistischere standaarden zou hebben, maar helaas verwachte sommige ook hier dezelfde mogelijkheden als dat de Disney of Universal parken hebben. Ja, Toverland toont vaak lef met hun investeringen, maar dat kunnen ze niet continue blijven doen. Helemaal niet na 2 snoei harde jaren voor de vrijetijdsbranche.

Het gaat hier om het voltooien van een themagebied. Een themagebied dat al twee grote attracties heeft en juist de invulattracties mist. Ik denk dat de Magische Valei daarin het juiste voorbeeld is: een achtbaan, een waterattractie en een aantal invulattracties. Avalon mist de invulattracties nog. Een extra grote ride verwacht ik hier niet direct meer. Een indoor droptower kost haast net zoveel als een darkride en volgens mij ligt daar de wens toch meer.

Ik ben overigens wel opgelucht dat Toverland er opnieuw voor kiest om de huidige themagebieden te verbeteren ipv. weer een heel gebied te openen. Het park is nu groot genoeg en er is genoeg ruimte voor extra attracties in het bestaande park. Financieel gezien is dit ook een stuk aantrekkelijker natuurlijk. Ik ben benieuwd naar de plannen en ik laat me graag verrassen, maar een 'E-Ticket' verwacht ik niet. Die verwacht ik pas op z'n vroegst in 2025.

Nou niet als universal of disney maar je verwacht dat ze de concurrent van de Efteling Willen zijn dus kijk naar het attractie aanbod van beide parken en dan staat toverland een stuk achter

Debruijn7 ik vind het zelf totaal niks ik zou er ook niet in durven terwijl ik wel in een mystery castle en tower of terror durf

Dus eigenlijk zou het alleen een flater zijn omdat het niet jou persoonlijke voorkeur is? Zo werkt dat natuurlijk niet 😅

Ik denk sowieso dat er niet te hoog (pun intended) ingezet moet worden wat deze nieuwe attracties betreft. Ik verwacht dat dit vooral het completeren van een bestaand gebied (of bestaande gebieden) zal zijn en geen nieuwe top attractie voor het park. Als dat de bedoeling zou zijn dan zouden die namelijk nooit met 4 tegelijk gebouwd worden, dat is zonde van de impact van de investering.

Dit hierboven dus. Ik verwacht een aantal zeer simpele attracties, zoals we dat eerder hebben gezien met bijvoorbeeld de uitbreiding van Ithaka, Scorpios en Paarden van Ithaka. Prima aanvullingen thematisch gezien op Troy, maar verder weinig noemenswaardig.

Debruijn7 maar je verwacht dat ze de concurrent van de Efteling Willen zijn

Ik denk niet dat je dit moet willen. Efteling is al jaren ‘ontastbaar’ en niet te vergelijken met elk ander park hier in Nederland. Maar Toverland kan met gemak het tweede park worden van Nederland. Dat is een mooi streven toch? 😊

Loekiloeki nummer 2 worden ze wel, maar de efteling uitdagen kan geen kwaad, heeft de efteling ook meer reden om goed te investeren in toekomstige uitbreidingen.

Loekiloeki zeker waar. Denk niet eens dat je ontastbaar met aanhalingstekens hoeft te schrijven. Efteling is een statement dat vastgebakken zit in de Nederlandse cultuur. Daar ga je als Toverland gewoon niet tussen komen. Maar zoals asuran zegt kan uitdagen geen kwaad.

asuran Die hebben al genoeg redenen om bij te blijven met de rest van Europa. 😊

Mijn verwachtingen voor de nieuwe attracties liggen trouwens niet al te hoog. Ik verwacht een prima aanvulling op het gebied maar niet meer dan dat. Een vrijevaltoren vindt ik wel een goeie aanvulling op het huidige aanbod. Maar dan denk ik meer aan iets wat ze bijvoorbeeld in Slagharen hebben staan.

Toverland moet niet echt de Efteling willen uitdagen maar juist een eigen identiteit willen creëeren. En daar zijn ze hard mee op weg, ze kiezen duidelijk hun eigen weg.

Opzicht is het jammer dat Toverland zelf niet comminuceert wat de plannen zijn, daar voorkomen ze mee dat fans te hoge verwachtingen gaan krijgen.
                  Maar zoals reeds al vaker gezegd is: verwacht er niet te veel van.

Overigens vind ik de richting die ze kiezen om Avalon verder uit te werken wel echt top, ondanks dat Avalon er prachtig uitziet zijn de 2 attracties, the flaming feather en die merchandise shop te weinig om lang in Avalon te blijven hangen. Dat themagebied verdient een veel langer verblijf.

JRS Opzicht is het jammer dat Toverland zelf niet comminuceert wat de plannen zijn, daar voorkomen ze mee dat fans te hoge verwachtingen gaan krijgen.
                    Maar zoals reeds al vaker gezegd is: verwacht er niet te veel van.

Dat deze 4 nieuwe attracties bedoeld zijn als aanvulling/opvulling van het bestaande Avalon gebied, was mij al lang duidelijk. En omdat het om een aanvulling gaat, was het voor mij ook al duidelijk dat het geen enorm grote attracties zullen worden, ondanks dat Looopings meldde dat het 2 kleinere en 2 grotere attracties zouden worden.
                    Als je het bij flatrides houd in de ruimtste zin van het woord, zit je denk ik redelijk goed.

Tot nu toe is er bijna nog geen informatie bekend over wat voor rides we kunnen verwachten, alleen volgens Looopings die vrijeval toren. Dit kan zowel een kleine attractie zijn, van b.v. Zierer als een grotere attractie van b.v. Intamin.
                    Ja, ik weet dat er ook andere fabrikanten zijn die vrijeval torens bouwen, maar deze zijn vaak redelijk krachtloos.
                    Of je moet kijken naar een kermistoren als Power Tower II, waar er door de operator een geweldig leuke show van gemaakt werd.

• msnguy heeft hierop gereageerd.

The_Bullgod Ja, ik weet dat er ook andere fabrikanten zijn die vrijeval torens bouwen, maar deze zijn vaak redelijk krachtloos.

Dit dacht ik ook heel lang, maar de hogere Funtime torens zijn behoorlijke forcefull! Zowel die in Hansa Park als in Nigloland hebben mij enorm verrast. Dan zit je wel op/boven de 100 meter.

Ik denk dat we bij de 2 kleine attracties niet heel veel voor hoeven stellen, maar ik hoop stiekem dat 1 van de grotere attracties een Zamperla Nebulaz is. Degene in Walibi Rhone Alpes was een verrassend leuk, interessant ritje met een gigantische populariteit! Een Gerstlauer Sky Fly zie ik ook wel zitten, maar die heeft natuurlijk een vrij lage capaciteit.

JRS Opzicht is het jammer dat Toverland zelf niet comminuceert wat de plannen zijn

Het bericht in de gemeentekrant is dan ook alleen maar een vooraankondiging. Wat ik al eerder schreef, ook een (verplaatsing) van een speeltuin is al een nieuwe attractie voor de vergunning denk ik. Een beetje hardop fantaseren is natuurlijk heerlijk, maar ik denk dat we 1 "grotere" mechanische ride mogen verwachten en dat de rest speeltuinen of waterplaatsen worden. En groot kan in dit geval ook zomaar niet zo megagroot worden.

msnguy Dit dacht ik ook heel lang, maar de hogere Funtime torens zijn behoorlijke forcefull! Zowel die in Hansa Park als in Nigloland hebben mij enorm verrast. Dan zit je wel op/boven de 100 meter.

Ok, dat wist ik niet. Ik heb dan ook alleen maar enkele kermistorens gedaan van Funtime en die vond ik toch een beetje tegenvallen.

msnguy Dit dacht ik ook heel lang, maar de hogere Funtime torens zijn behoorlijke forcefull! Zowel die in Hansa Park als in Nigloland hebben mij enorm verrast. Dan zit je wel op/boven de 100 meter.

Krachtig zou ik die torens zelf niet willen noemen. Ik heb die van Nigloland en Bayernpark mogen doen. Beide waren zeker heel tof met het geweldige uitzicht op die enorme hoogte (besneeuwde Alpen aan de horizon, wauw), het vrijheidsgevoel met de heupbeugels en de heeeeel lange val. Maar krachtig zijn ze niet, dat gebrek aan kracht zorgt er juist voor dat de val zo lang duurt. Echt een totaal andere ervaring dan de abrupte krachtige drop van een Intamin-toren.