Maar dan wel graag met minder kanteling.. Vond het hierdoor veel op een Dive Coaster lijken.. Het engste was het achteruit omhoog gaan (na kanteling).. maar de drop zelf vond ik volstrekt niet spannend. Doordat je eigenlijk te ver kantelt zie je de paal, die als een soort track gaat fungeren.. In Bijvoorbeeld Movie Park heb je dat effect niet, terwijl je door de kanteling juist wel meer naar beneden kijkt. Heeft op mij toch elke keer weer een véél sterker effect.
Toverland vraagt vergunning aan voor 4 nieuwe attracties
Coasterfrenzy ik heb deze niet gedaan. Die in Moviepark wel natuurlijk.
- Bijgewerkt
Een intamin zou idd het vetste zijn, maar ben bang dat deze teveel kost. Een goede drop toren kost bij intamin al snel rond de 9 a 10 miljoen euro. Die van zamperla rond de 5 miljoen. Oké die is qua ervaring misschien minder maar is wel een stuk goedkoper. In Finland staat een hele vette zamperla drop toren genaamd BOOM. Zo eentje zie ik ook graag in Toverland verschijnen.
Edit:
BOOM is 68 meter hoog, dus best behoorlijk, de capaciteit is wel best laag volgens mij tussen de 350 en de 400.
Toverland zou toch eerder attracties in een gebouw of iets bouwen dan zo kaal in de buitenlucht
Zo’n kale toren zou in Avalon heel erg uit de toon vallen. En daarnaast kijk je dan direct op de bovenkant van diverse gebouwen zoals het station van Fēnix en The Flaming Feather. Hoewel ik het wel een attractie vind die bij Toverland past, dan wel indoor…. Je kunt natuurlijk ook een stuk de grond in(?)
mikeee Zo’n kale toren zou in Avalon heel erg uit de toon vallen. En daarnaast kijk je dan direct op de bovenkant van diverse gebouwen zoals het station van Fēnix en The Flaming Feather. Hoewel ik het wel een attractie vind die bij Toverland past, dan wel indoor…. Je kunt natuurlijk ook een stuk de grond in(?)
Goede punten… maar deze attracties moeten al volgend jaar openen. Voor hele uitgebreide bouwprojecten is er geen tijd denk ik.
Bran Welkom op het forum! Leuk dat je je meteen actief mengt in de discussies. Zou je echter wel iets meer tijd en aandacht aan je posts willen besteden? Het lijkt erop dat ze redelijk gehaast gedaan worden waardoor ze nogal wat taalfouten en slecht lopende zinnen bevatten. Dat leest niet zo lekker. Het is hier tenslotte geen WhatsApp gesprek o.i.d.
Progress Vergeet niet dat Avalon én Port Laguna ook binnen 10 maanden gebouwd zijn.
Pretparkgenot Dat, en 2023 betekent niet direct aan het begin van het seizoen, maar kan dus ook halverwege of zelfs rond Halloween zijn. Vanaf dit jaar is Toverland ook in de winter geopend. Stel je opent deze attracties dan, dan zorgt het ook voor extra bezoekers in een periode waar het normaal wat rustiger is.
Pretparkgenot Vergeet niet dat Avalon én Port Laguna ook binnen 10 maanden gebouwd zijn.
Goed punt! Toch verwacht ik niet veel meer dan aangeklede flatrides; de vergunningsaanvraag sprak immers maar van één gebouw.
- Bijgewerkt
Daarnaast moet volgens het bestemmingsplan voor (diep) graven in de grond ook een (uitgebreide) vergunningaanvraag gedaan worden en dat lijkt me nu niet gebeurd.
Áls de freefall er komt en áls dit een “volwassen” variant is van aanzienlijke lengte, is deze niet indoor of ingegraven of welk uitgebreide ontwerp hier ook gewenst wordt.
Verwacht nu vooral niet teveel van de uitbreiding en voorkom teleurstelling. Voor een uitgebreid project is er beperkte bouwtijd (ja, ze hebben eerder veel werk verzet, maar een gethematiseerde freefall is echt wat anders als een achtbaanstation in een loods), ik verwacht ook niet een ruim budget na de crisisjaren en tenslotte lijkt de vergunningaanvraag maar beperkt dus hebben ze zich te houden aan de regels in het bestemmingsplan.
Toverland zou een flater slaan als ze die Droptower niet in een gebouw met thematisering zetten
Debruijn7 Dat is wel erg overdreven.
Hoewel Toverland zelf nog niets heeft aangekondigd, wijzen de berichten ook niet in die richting. En laten we wel wezen, als je dat een beetje leuk wil doen met een fatsoenlijke hoogte dan heb je het waarschijnlijk over een investering van tientallen miljoenen. Wat betreft overdekte droptowers met een beetje hoogte heb je ook niet zoveel. Bij Mystery Castle kun je inderdaad niks zien wat buiten is, maar aan de andere kant vind ik de toren vanaf de buitenkant ook meteen het lelijkste stukje Phantasialand. Bij Tower of Terror gaan de luikjes open en heb je een geweldig uitzicht over een heleboel lelijke loodsen.
Ik zou geen enkele moeite hebben als het al zoiets wordt als High Fall, al denk ik dat je blijk mag zijn als het meer wordt dan Space Shot of Free Fall. En wellicht gaat het wel compleet de andere kant op en worden het uiteindelijk wel een paar van die Zierer torentjes. En ook dat soort attracties zou ik al een mooie aanvulling vinden in de bestaande gebieden.
We gaan het vanzelf zien.
Debruijn7 En waarom is dat? Dan zouden o.a. Walibi Belgium, Movie Park en Heide-Park ook een flater hebben geslagen of is dat anders?
Loekiloeki ik vind het zelf totaal niks ik zou er ook niet in durven terwijl ik wel in een mystery castle en tower of terror durf
Waarom zou een droptower volledig aangekleed of zelfs indoor moeten worden?
Het is geen darkride? Het gaat bij zo'n attractie om de drop.
Dat je het station en de wachtrij aankleed in passend thema dat is geen probleem.
The_Bullgod omdat het mooier is als het binnen is (en minder eng is) dan dat het in de buitenlucht is
We weten natuurlijk niet wat het budget is van toverland voor de uitbreiding van Avalon maar misschien dat ze een watercoaster van Mack Kunnen Bouwen met als thema Morgana wat hier eerder al op het forum stond dat ze een schaduw kant van Merlin's Quest aan het creeeren waren https://mack-rides.com/products/water-rides/water-coaster/