PretparkPro beetje preuts toch?
Walibi Belgium voegt in 2023 4 nieuwe glijbanen toe aan Aqualibi
Eftelflags Je mag gewoon een sluitende short dragen, dus dat vangt het preutse gedeelte op. Probleem blijft een stukje comfort. Daarnaast schijnen dergelijke strakke broeken nu ook niet heel gezond voor je te zijn.
Maar ook zonder dat blijft het gewoon een belachelijke regel die volstrekt geen enkel bewezen nut heeft.
Amber Genoeg video's gezien en recensies gelezen dat de hygiëne te wensen overlaat.
Dit was vroeger inderdaad zo, maar samen met het park is ook Aqualibi flink opgelapt en zijn de meer moderne recensies beduidend positiever. Logisch ook: alles daar is gewoon enorm verbeterd in de afgelopen jaren.
De eerste keer dat ik Walibi bezocht was het meer een schroothoop dan een pretpark. Maar hoe dit park zich herpakt heeft is gewoon ongelofelijk. Ik kan letterlijk niets verzinnen dat niet verbetert is. Dat ze dan Aqualibi ook aanpassen lijkt me niet meer dan logisch en na alle nieuwe attracties in het park, is het ook goed dat er eens een goede glijbaantoren in Aqualibi bij word bij gebouwd. Plopsaqua heeft eigenlijk amper iets te bieden (voor een schandalige prijs) maar trekt veel volk. Ook zijn er al enkele Lago's in België die Aqualibi voorbij geschoten zijn. Met deze uitbreiding troeft Walibi toch behoorlijk wat concurrentie af en zou het zelfs makkelijk een vervanging kunnen bieden voor de zeer populaire Océade.
De eerste voorbereidende werkzaamheden zijn al begonnen.
Coasterfrenzy Maar ook zonder dat blijft het gewoon een belachelijke regel die volstrekt geen enkel bewezen nut heeft.
Oh?
Het dragen van zwemslips heeft wel degelijk hygiënische nut/
Eduard Oh?
Het dragen van zwemslips heeft wel degelijk hygiënische nut/
Dat wordt beweert, maar zoals gezegd: Daar is geen enkel bewijs voor.. of wellicht beter gezegd: De redenen die aangekaart worden zijn van die aard dat ze zichzelf tegenspreken:
De theorie er achter is dat mensen met een zwemshort ook buiten rond lopen en daar dus viezigheid op kunne pikken.. Echter met dezelfde logica zou je juist strakke broeken moeten verbieden, omdat er ook van die types bestaan die zoiets al een week als onderbroek gebruiken voordat ze eens gaan zwemmen.
Beide gevallen komen dusdanig zelden voor dat maatregelen in de praktijk geen nut hebben (een kind dat in het bad plast doet beduidend meer schade aan je hygiene dan dit). In beide gevallen hoort het reinigingssysteem dit makkelijk te kunnen opvangen en is het niets in vergelijk met "gewone" vervuiling (voorbeeld: In lang haar of kroeshaar ga je meer vuil mee naar binnen slepen dan in eender welke zwembroek).
Het gaat er toch meer om dat een strakke slip/short meer ‘tegenhoud’ dan een losse zwemshort? Mij stoort de regel niet echt, iedereen in het park is verplicht het te dragen waardoor het minder ‘ongewoon’ aanvoelt.
Ik kijk uit naar de eerste constructies die de lucht in gaan!
The_Bullgod Door de hoek van de foto is het net alsof de Cobra een extra ondersteuning gekregen heeft... grappig.
En als Belg: er zijn effectief zwembaden in België die iets tegen boxershorts/zwemshorts hebben, maar dat is zeker geen algemeen iets.
- Bijgewerkt
De officiële reden van de zwemkleding policy is hygiene. De onofficiële reden is dat het flink wat overlastgevend jongeren afschrikt.
Het gaat snel in Aqualibi!
Bron: Themepark Magic op Facebook
Coasterfrenzy Walibi en Aqualibi zijn compleet andere parken geworden. Ze worden beter en beter.
Aqualibi timmert toch al enkele jaren flink aan de weg hoor. Zelfs voor de eerste grote renovatie van 2010/2011 was het al een vrij populair zwembad. Ik denk dat het toen enkel nog Océade in Brussel moest laten voorgaan als best bezochte subtropische zwemparadijs.
Nu is Océade al eventjes uit beeld verdwenen. En ik denk dat het - net zoals bij de pretparken - een nek aan nek race is met Plopsaqua in De Panne. Walibi Belgium haalt volgens officiële cijfers jaarlijks 1.400.000 bezoekers. Deze cijfers zijn Walibi en Aqualibi samen, waarvan Aqualibi 400.000 bezoekers haalt. En die cijfers blijven eigenlijk jaar na jaar stijgen.
En ik denk dat, met een ongeziene investering als die van komend seizoen, die cijfers nog meer omhoog zullen gaan. Ik ben trouwens ook zeer benieuwd hoe men daar in Plopsa op gaat reageren.
K-ToF En ik denk dat, met een ongeziene investering als die van komend seizoen, die cijfers nog meer omhoog zullen gaan. Ik ben trouwens ook zeer benieuwd hoe men daar in Plopsa op gaat reageren.
Vermoedelijk niet, toch niet in De Panne. Plopsaqua is daar op zo'n manier gebouwd (en ingebouwd door het Theater en het Hotel), dat er eigenlijk geen enkele uitbreidingsmogelijkheid meer is (en dat heeft Plopsa ook al aangegeven). Ze hebben de populariteit van het zwembad danig onderschat waardoor ze nu eigenlijk heel vaak te weinig capaciteit hebben.
Uitbreiden lukt gewoon niet meer: nieuwe glijbanen kunnen moeilijk ingepast worden en kunnen maar aan 1 kant van het gebouw geplaatst worden (waar de huidige toren al staat). Meer ruimte hebben ze daar realistisch gezien niet meer, gezien de weg die er ligt ook de aanvoerweg is naar het Theater voor decorstukken en dergelijke. Die weg kunnen ze dus niet belemmeren en er is ook geen ruimte meer voor de skim-outs om terug in het zwembad aan te komen. Dus uitbreiden is daar gewoon geen optie. Hoe ze het nu in Plopsaland De Panne gedaan hebben, hebben ze eigenlijk alles zo dicht bebouwd dat geen van de onderdelen ooit nog uitbreidingsmogelijkheden hebben (het Hotel, het Theater en Plopsaqua). Een deel van het hotel is zelfs boven het zwembad gebouwd (boven de kleedkamers).
De enige (absurde) mogelijkheid tot uitbreiding die ik zie, is als ze de huizen naast Plopsaqua en hun magazijn opkopen, die platgooien en daar een tweede stuk Plopsaqua aan breien, die met een overdekte brug/tunnel aan mekaar verbonden worden. Als ze echt avontuurlijk zijn, smijten ze hun magazijn ook plat, maar dat zie ik echt niet snel gebeuren... Uitbreiden naar de andere kant van de straat, op de parkeerplaats, zie ik nog minder snel gebeuren gezien ze die parkeerplaatsen constant in gebruik hebben. Plopsa zit op dit moment zowat op het maximale wat ze kunnen bebouwen in het huidige park met heel weinig beschikbare ruimte (zeker met het Bumba-gedeelte erbij).
Aqualibi gaat nu vrij stevig uitbreiden, maar er is zelfs dan nog een pak meer ruimte om uit te breiden, zeker in vergelijking met Plopsaqua..
- Bijgewerkt
Kevjoe Aqualibi gaat nu vrij stevig uitbreiden, maar er is zelfs dan nog een pak meer ruimte om uit te breiden, zeker in vergelijking met Plopsaqua..
Ruimte is er voor Aqualibi genoeg. Er is nog altijd ruimte tussen de reeds bestaande glijbaantoren en de ingang en ook richting Cobra is er nog altijd plek. Ik heb eigenlijk altijd gehoopt dat Aqualibi opnieuw zou investeren in een nieuw buitenbad. Met de laatste zomers die steeds warmer worden lijkt mij dat geen verkeerde keuze. Men heeft ooit een tijdelijke ligweide ingericht enkele zomers geleden en daar activiteiten georganiseerd, zoals wedstrijdjes beachvolley. En die waren toen erg succesvol en populair.
Trouwens, een kleinigheidje waar ik net aan denk...bij de concept-arts van Aqualibi kon je zien dat er een boot in die boom in het midden van het bad zou komen. Die kwam er in 2018 niet, maar zou er volgens Marc Guffens sowieso komen, maar wat later. Weet iemand daar toevallig meer van?
Ruik ik naar aankomende zwemeeting met Walibi ik krijg nu al zin in om af te glijden
Een bouwupdate van de jongens van Themepark Magic!
[
En we hebben een eerste promofilmpje:
Ik blijf het wel een verrassend leuke slidetoren vinden, echt iets dat het park verschrikkelijk hard nodig had! De racende masterblaster vind ik persoonlijk wel geinig .
Varnonth
Dit is echt een geweldige uitbreiding die nodig was ! En dan nog eens superleuke soorten glijbanen, love it
dit is zo leuk. kijk er al naar uit om deze glijbanen te doen. hopelijk zien we dit binnen enkele jaren terug in bellewaerde.