Walibi is echt wel goed bezig de laatste jaren. Het park en het aanbod zijn zienderogen verbeterd. Mooie uitbreiding!
Walibi Belgium voegt in 2023 4 nieuwe glijbanen toe aan Aqualibi
- Bijgewerkt
DaltonTerror Walibi Belgium is echt wel goed bezig de laatste jaren.
Corrected that for you
theorder01 Helemaal gelijk Jammer genoeg want ooit leek Walibi Holland zoveel potentieel te hebben.
Walibi Belgium investeert 20 miljoen euro in Aqualibi: vier nieuwe glijbanen
Walibi Belgium voegt volgend jaar vier nieuwe glijbanen toe aan waterparadijs Aqualibi. Dat heeft het een woordvoerster van het pretpark vandaag officieel bevestigd tijdens een bijeenkomst met fans. Het overdekte waterpark gaat volgend jaar maandenlang dicht voor verbouwingen.
Daarbij wordt een nieuwe toren gebouwd, die hoger wordt dan het huidige piramidevormige dak. Walibi belooft "vier eersteklas waterglijbanen". Details over de nieuwe waterattracties worden op een later moment bekendgemaakt.
Al bouwen ze er 100 ik ga niet naar dit zwembad toe.
Genoeg video's gezien en recensies gelezen dat de hygiëne te wensen overlaat.
Mijn ervaring met Aqualibi was ook dat het een enorm fijn en net zwembad is. Afgelopen jaar voor het eerst geweest!.
En nu weer on-topic:
Deze uitbreiding ziet er heel erg goed uit! Walibi is een heel fijne weg ingeslagen, en ik ben dus ook zeer benieuwd naar wat ze hier neer gaan zetten!
Zolang je er geen fatsoenlijke zwembroek aan mag ga ik er daar toch niet heen.
Het is een regel die al sinds 2003 in voege is getreden in Wallonië. Sinds enkele jaren is het ook in bijna alle Vlaamse zwembaden verplicht om een Speedo of aansluitende zwemshort te dragen.
Grappig eigenlijk. In het begin werd er hier in België ook slecht op gereageerd toen die regel doorgevoerd werd. Maar ik denk dat ondertussen 98% van de Belgische mannen geen enkele schaamte meer voelt als ze in hun strakke zwembroek gaan zwemmen.
PretparkPro beetje preuts toch?
Eftelflags Je mag gewoon een sluitende short dragen, dus dat vangt het preutse gedeelte op. Probleem blijft een stukje comfort. Daarnaast schijnen dergelijke strakke broeken nu ook niet heel gezond voor je te zijn.
Maar ook zonder dat blijft het gewoon een belachelijke regel die volstrekt geen enkel bewezen nut heeft.
Amber Genoeg video's gezien en recensies gelezen dat de hygiëne te wensen overlaat.
Dit was vroeger inderdaad zo, maar samen met het park is ook Aqualibi flink opgelapt en zijn de meer moderne recensies beduidend positiever. Logisch ook: alles daar is gewoon enorm verbeterd in de afgelopen jaren.
De eerste keer dat ik Walibi bezocht was het meer een schroothoop dan een pretpark. Maar hoe dit park zich herpakt heeft is gewoon ongelofelijk. Ik kan letterlijk niets verzinnen dat niet verbetert is. Dat ze dan Aqualibi ook aanpassen lijkt me niet meer dan logisch en na alle nieuwe attracties in het park, is het ook goed dat er eens een goede glijbaantoren in Aqualibi bij word bij gebouwd. Plopsaqua heeft eigenlijk amper iets te bieden (voor een schandalige prijs) maar trekt veel volk. Ook zijn er al enkele Lago's in België die Aqualibi voorbij geschoten zijn. Met deze uitbreiding troeft Walibi toch behoorlijk wat concurrentie af en zou het zelfs makkelijk een vervanging kunnen bieden voor de zeer populaire Océade.
De eerste voorbereidende werkzaamheden zijn al begonnen.
Coasterfrenzy Maar ook zonder dat blijft het gewoon een belachelijke regel die volstrekt geen enkel bewezen nut heeft.
Oh?
Het dragen van zwemslips heeft wel degelijk hygiënische nut/
Eduard Oh?
Het dragen van zwemslips heeft wel degelijk hygiënische nut/
Dat wordt beweert, maar zoals gezegd: Daar is geen enkel bewijs voor.. of wellicht beter gezegd: De redenen die aangekaart worden zijn van die aard dat ze zichzelf tegenspreken:
De theorie er achter is dat mensen met een zwemshort ook buiten rond lopen en daar dus viezigheid op kunne pikken.. Echter met dezelfde logica zou je juist strakke broeken moeten verbieden, omdat er ook van die types bestaan die zoiets al een week als onderbroek gebruiken voordat ze eens gaan zwemmen.
Beide gevallen komen dusdanig zelden voor dat maatregelen in de praktijk geen nut hebben (een kind dat in het bad plast doet beduidend meer schade aan je hygiene dan dit). In beide gevallen hoort het reinigingssysteem dit makkelijk te kunnen opvangen en is het niets in vergelijk met "gewone" vervuiling (voorbeeld: In lang haar of kroeshaar ga je meer vuil mee naar binnen slepen dan in eender welke zwembroek).
Het gaat er toch meer om dat een strakke slip/short meer ‘tegenhoud’ dan een losse zwemshort? Mij stoort de regel niet echt, iedereen in het park is verplicht het te dragen waardoor het minder ‘ongewoon’ aanvoelt.
Ik kijk uit naar de eerste constructies die de lucht in gaan!
The_Bullgod Door de hoek van de foto is het net alsof de Cobra een extra ondersteuning gekregen heeft... grappig.
En als Belg: er zijn effectief zwembaden in België die iets tegen boxershorts/zwemshorts hebben, maar dat is zeker geen algemeen iets.
- Bijgewerkt
De officiële reden van de zwemkleding policy is hygiene. De onofficiële reden is dat het flink wat overlastgevend jongeren afschrikt.