Vandaag verscheen er via diverse kanalen een nieuwe concept art van de geplande slide-toren.
Wat meteen opvalt is dat er op sommige aspecten een wezenlijke aanpassing is gebeurd.
Zo merk ik op dat er een heuse "Master Blaster" is toegevoegd aan het gamma (en als ik juist kijk lijkt het zelfs een duelerende versie, of ik kijk scheef) net als een "TornadoWave" model als in EP met de toevoeging van één "Flyingsaucer" element. Verder zie ik nog een racerglijbaan, vermoedelijk een bodyslide, en een Bowlslide.
Lijkt allemaal wat uit het gamma van Proslide gehaald, good stuff dus!
Mooi gamma als je het mij vraagt, dat is echt wel een serieuze upgrade voor het eerder timide glijbanenaanbod die het park rijk is momenteel (buiten Rapido, een !ondergewaardeerd toppertje).
Hopelijk pakken ze de toren ook thematisch aan, al ben ik benieuwd hoe ze dit praktisch gaan bolwerken in dit gebied.
Het lijkt een beetje alsof een deel van het complex zich boven paden gaat begeven, tenzij ze de huidige route meer verleggen naar de vijver toe.
De voorgevel van het kindergebied is min of meer vormgegeven in het Karma World thema, benieuwd wat dit gaat zijn (aansluiten bij toekomstige vernieuwingen inkomst zone of eerder het nog te ontwikkelen 'New Orleans' themagebied?).
Bron: https://www.lavenir.net/regions/brabantwallon/wavre/2022/09/07/wavre-laqualibi-fermera-ses-portes-durant-cinq-mois-en-2023-QOXG5C7J2RH75NTPCRJ7HLO5YM/
EDIT: Ligt het nu aan mij, of is de locatie van de slide toren veranderd? Als je goed kijkt zie je links dat er nog een extra overkapping staat, vermoedelijk deze dewelke boven Rapido staat. Dus dat zou misschien betekenen dat deze toren komt te liggen op de huidige personeelsparking... Of ik kijk wederom scheef 😅 .