K-ToF En ik denk dat, met een ongeziene investering als die van komend seizoen, die cijfers nog meer omhoog zullen gaan. Ik ben trouwens ook zeer benieuwd hoe men daar in Plopsa op gaat reageren.
Vermoedelijk niet, toch niet in De Panne. Plopsaqua is daar op zo'n manier gebouwd (en ingebouwd door het Theater en het Hotel), dat er eigenlijk geen enkele uitbreidingsmogelijkheid meer is (en dat heeft Plopsa ook al aangegeven). Ze hebben de populariteit van het zwembad danig onderschat waardoor ze nu eigenlijk heel vaak te weinig capaciteit hebben.
Uitbreiden lukt gewoon niet meer: nieuwe glijbanen kunnen moeilijk ingepast worden en kunnen maar aan 1 kant van het gebouw geplaatst worden (waar de huidige toren al staat). Meer ruimte hebben ze daar realistisch gezien niet meer, gezien de weg die er ligt ook de aanvoerweg is naar het Theater voor decorstukken en dergelijke. Die weg kunnen ze dus niet belemmeren en er is ook geen ruimte meer voor de skim-outs om terug in het zwembad aan te komen. Dus uitbreiden is daar gewoon geen optie. Hoe ze het nu in Plopsaland De Panne gedaan hebben, hebben ze eigenlijk alles zo dicht bebouwd dat geen van de onderdelen ooit nog uitbreidingsmogelijkheden hebben (het Hotel, het Theater en Plopsaqua). Een deel van het hotel is zelfs boven het zwembad gebouwd (boven de kleedkamers).
De enige (absurde) mogelijkheid tot uitbreiding die ik zie, is als ze de huizen naast Plopsaqua en hun magazijn opkopen, die platgooien en daar een tweede stuk Plopsaqua aan breien, die met een overdekte brug/tunnel aan mekaar verbonden worden. Als ze echt avontuurlijk zijn, smijten ze hun magazijn ook plat, maar dat zie ik echt niet snel gebeuren... Uitbreiden naar de andere kant van de straat, op de parkeerplaats, zie ik nog minder snel gebeuren gezien ze die parkeerplaatsen constant in gebruik hebben. Plopsa zit op dit moment zowat op het maximale wat ze kunnen bebouwen in het huidige park met heel weinig beschikbare ruimte (zeker met het Bumba-gedeelte erbij).
Aqualibi gaat nu vrij stevig uitbreiden, maar er is zelfs dan nog een pak meer ruimte om uit te breiden, zeker in vergelijking met Plopsaqua..