Dit kan toch echt niet
Dat ze zo'n hoesjes uitbrengen is prima maar dat ze dit zo teasen of willen hypen en er dan nog de Tower of Terror bij betrekken vind ik erover.
Dit kan toch echt niet
Dat ze zo'n hoesjes uitbrengen is prima maar dat ze dit zo teasen of willen hypen en er dan nog de Tower of Terror bij betrekken vind ik erover.
Moby Hahaha... dit is zo slecht, dat ik hier eigenlijk wel weer om moet lachen. Dat je de aankondiging van een telefoonhoesje gaat 'teasen' is echt wel heel jammer!
Desondanks hebben ze dankzij de fans wel een enorme aandacht gekregen voor een telefoonhoesje, dus wat dat betreft heeft de marketing afdeling het niet slecht gedaan.
Jules Tja, ik hoop nog steeds op nieuwe park belevenissen in de vorm van nieuwe atracties en shows, daar gaat het mij eigenlijk om als je een atractiepark runt. Ik hou hoop!
Jailsamer daar gaat het mij eigenlijk om als je een atractiepark runt.
Voor jou draait het daar wel om en ergens snap ik dat. Maar voor parken is merchandising misschien wel net zo belangrijk omdat de marges op dergelijke producten torenhoog zijn en je er uiteindelijk heel veel op kan verdienen . . .
. . . en dat laatste maakt jou weer blij want dan is er meer budget voor nieuwe toevoegingen.
Maar ik snap wel dat parken zich ook op het gebied van Food & Bev en Merch zich willen profileren. Het had alleen misschien wat duidelijker mogen zijn waar deze afbeelding vandaan kwam.
Ergens zie je dat andere parken zich hier (merch) ook mee profileren. Walibi met zijn #hardgaan condooms en de Efteling met het lavenbier.
ppc-anoniem-2 Het had alleen misschien wat duidelijker mogen zijn waar deze afbeelding vandaan kwam.
In eerste instantie inderdaad niet, maar later kon ik het niet duidelijker maken
ppc-anoniem-1 Het filmpje is te zien in de Instagram Stories van ShopDisneylandParis: https://instagram.com/shopdisneylandparis?utm_medium=copy_link
ppc-anoniem-1 aangezien het op de merchandise pagina geplaatst is.
ppc-anoniem-1 Duidelijker kon ik het niet maken
Ik denk dat @ppc-anoniem-2 eerder de topicstarter bedoelde dan jouw bericht. Het originele bericht was wat onduidelijk waar dit nu precies vandaan kwam.
Hjalmar had de tekst inderdaad al aangepast
@Hjalmar & @ppc-anoniem-1 : Ook voor Disney hoor . . . maar het had ook met het begin van het topic te maken. Punt van het niet een beeldmerk aanbrengen in een foto of video die je publiceert is dat hij een eigen leven kan gaan leiden. Zoals nu ook is gebeurd, pas op een later moment werd ook voor best gerenomeerde sites als DLP Report duidelijk dat het een uiting was van Disney's merchandising team.
Daarmee niet zeggende dat Disney merchandising geen teasende uitingen mag doen, nee, want wat je zegt, dat is de kracht van je marketing uitingen zo nu en dan. Maar ergens een beeldmerk in je afbeelding verwerken dat het een uiting is van ShopDisney of zoiets dergelijks zou wenselijk zijn naar mijn idee, maar volgens mij lopen we intussen rondjes en is alles hierover wel gezegd.
CarlosAmigos ik heb het over de aliens franchise. Fox is van disney en daar zit de aliens universe ook in.
jos Van 1989 tot 2017 was Alien een van de scenes van de Great Movie Ride in Disney's Hollywood studios met naast een animatronic van de actrice ook 2 animatronics van de Alien zelf. Niet lang geleden weg gehaald dus. Daarnaast denk ik niet dat Disney snel nogmaals het thema van een 18+ horrorfilm zou kiezen voor een van hun parken. Zeker niet wanneer ze nog zo veel IP's hebben die niet alleen voor een volwassen publiek zijn.
Ik weet niet of je het filmpje hebt gekeken, maar die laat (ook al is het een ander soort alien dan die van de bekende franchise) zien dat de bezoekers van een Disney pretpark overduidelijk niet zaten te wachten op attractie welke volledig in het teken stond van een eng IP.
Off topic maar vind het wel even leuk om erover te filosoferen: Ik denk dat Disney zeker aan het nadenken is over het inzetten van de wat engere IP’s.
Alien hebben ze in de portfolio, maar ook The Fly, Predator, Independence day om er maar te noemen, allemaal in potentie mooie formats om mee te werken voor een wat volwassener publiek.
Hoe het verder met de rechten zit is even een ander verhaal, maar we zien allemaal hoe populair Halloween events in andere parken wereldwijd immens populair zijn, dus wie weet of een scarezone of scarehouse er ooit inzit bij Disney van een steviger kaliber, ik zou het in ieder geval toejuichen, en volgens mij is een hele eerste voorzichtige stap gemaakt want die Captain America zombie was nou niet echt aaibaar zoals Winnie de Pooh of Mickey.
Qua merchandising zou je dan ook weer toffe dingen kunnen doen, maar of een telefoonhoesje iets is waar we op zitten te wachten…
ppc-anoniem-1 ik weet het, ik ik heb ze ook beide meerdere keren mogen doen en, vond het oprecht jammer dat alien encounter moest wijken voor stitch. Daarin was ik niet de enige.. Disney heeft wel meer angstaanjagende ritten gebouwd. Dinosaur bijvoorbeeld is nog steeds een intense rit waar niet iedereen lachend uitstapt..
ik geef alleen aan dat ik een beetje klaar bent met de zoveelste starwars en marvell attractie..
jos ik geef alleen aan dat ik een beetje klaar bent met de zoveelste starwars en marvell attractie..
Ik snap die constante kritiek op Marvel en Star Wars niet zo. Ik bedoel, Toy Story is letterlijk in alle 12 Disney parken ter wereld te vinden. Met zelfs in 4 parken daarvan een heel eigen thema gebied. En dat is gebaseerd op telkens dezelfde karakters welke in 4 films te vinden zijn. Marvel bestaat momenteel uit 34 films met ontelbaar veel karakters. Dan heb ik er niet zo veel problemen mee dat er van de 12 parken wereldwijd straks in 4 parken Marvel attracties te vinden zijn. Het kan zeker niet je smaak zijn, ik ben ook niet de grootse Marvel fan, maar om van de ‘zoveelste’ Marvel attractie te spreken is wat overdreven.
ppc-anoniem-1 Het punt bij mij is vooral dat Star Wars en Marvel totaal niet "Disney" uitstralen. Toy Story doet dat wel. Een aangekocht IP in het gezicht van de bezoekers drukken omdat dat IP veel geld heeft gekost, is gewoon erg jammer. Ik kom naar Disney voor de Disney karakters. Marvel en Star Wars kunnen mij gestolen worden.
msnguy Maar de Disney die jij omschrijft is de Disney van 1990, het bedrijf is gegroeid en heeft het aangedurfd om nieuwe richtingen in te gaan en juist zijn karakter te vergroten. Ik durf met zekerheid te zeggen dat Disney niet meer zou bestaan als het niet de stap had genomen om ABC, Pixar, Lucasfilm, Marvel en 20th Century aan te schaffen. Dat die franchises je niet interesseren is natuurlijk een persoonlijke keuze/smaak, maar dat betekend niet dat het meer of minder Disney is. Bedoel, films als Pearl Harbor en Pretty Women zou ik niet perse classificeren als Disney, toch is het Disney.
Disney is niet alleen de prinsessen, cartoons en pretparken. Het is veel meer en juist daarom een ijzersterk bedrijf, omdat het alle mensen bedient en niet alleen de persoon die 1990 Disney leuk vindt, of de Alien films.
Wat een verloop zeg, van;
Een mogelijke aanpassing van ToT
Een verduidelijking dat het een shopping uiting is
Telefoonhoesjes van een bekend merk
Hoe goed / stom deze marketing techniek is
Disney scares
Teveel star wars
Disney diversiteit
. . .
Veelzijdige discussie dit, met nog weinig raakvlak met het originele onderwerp denk ik.
ppc-anoniem-2 over het telefoonhoesje is nu eenmaal niet zo veel meer te zeggen
msnguy Een aangekocht IP in het gezicht van de bezoekers drukken omdat dat IP veel geld heeft gekost, is gewoon erg jammer.
Dat is een kromme en ook onjuiste beredenering. Disney bouwt die attracties niet omdat de aanschaf van het IP veel geld heeft gekost, maar omdat het de populairste films van het decennium zijn. In de top 10 best verdienende films aller tijden staan er 4 van Marvel. Dus die aanschaf hebben ze écht wel terug verdiend. Daarnaast is volgens die denkwijze ook Toy Story een aangekocht IP. De eerste films zijn uitgekomen in 1995 en 1999, sinds 2006 is Pixar eigendom van Disney.
Het kan niet je smaak zijn, en dat is zeker je goed recht. Maar het zou pas onlogisch zijn als Disney niets met Marvel zou doen.