ppc-anoniem-2 Het had alleen misschien wat duidelijker mogen zijn waar deze afbeelding vandaan kwam.

In eerste instantie inderdaad niet, maar later kon ik het niet duidelijker maken 😇

ppc-anoniem-1 Het filmpje is te zien in de Instagram Stories van ShopDisneylandParis: https://instagram.com/shopdisneylandparis?utm_medium=copy_link

ppc-anoniem-1 aangezien het op de merchandise pagina geplaatst is.

    @Hjalmar & @ppc-anoniem-1 : Ook voor Disney hoor . . . maar het had ook met het begin van het topic te maken. Punt van het niet een beeldmerk aanbrengen in een foto of video die je publiceert is dat hij een eigen leven kan gaan leiden. Zoals nu ook is gebeurd, pas op een later moment werd ook voor best gerenomeerde sites als DLP Report duidelijk dat het een uiting was van Disney's merchandising team.

    Daarmee niet zeggende dat Disney merchandising geen teasende uitingen mag doen, nee, want wat je zegt, dat is de kracht van je marketing uitingen zo nu en dan. Maar ergens een beeldmerk in je afbeelding verwerken dat het een uiting is van ShopDisney of zoiets dergelijks zou wenselijk zijn naar mijn idee, maar volgens mij lopen we intussen rondjes en is alles hierover wel gezegd.

    CarlosAmigos ik heb het over de aliens franchise. Fox is van disney en daar zit de aliens universe ook in.

      jos Van 1989 tot 2017 was Alien een van de scenes van de Great Movie Ride in Disney's Hollywood studios met naast een animatronic van de actrice ook 2 animatronics van de Alien zelf. Niet lang geleden weg gehaald dus. Daarnaast denk ik niet dat Disney snel nogmaals het thema van een 18+ horrorfilm zou kiezen voor een van hun parken. Zeker niet wanneer ze nog zo veel IP's hebben die niet alleen voor een volwassen publiek zijn.

      Ik weet niet of je het filmpje hebt gekeken, maar die laat (ook al is het een ander soort alien dan die van de bekende franchise) zien dat de bezoekers van een Disney pretpark overduidelijk niet zaten te wachten op attractie welke volledig in het teken stond van een eng IP. 🙂



        Off topic maar vind het wel even leuk om erover te filosoferen: Ik denk dat Disney zeker aan het nadenken is over het inzetten van de wat engere IP’s.
        Alien hebben ze in de portfolio, maar ook The Fly, Predator, Independence day om er maar te noemen, allemaal in potentie mooie formats om mee te werken voor een wat volwassener publiek.

        Hoe het verder met de rechten zit is even een ander verhaal, maar we zien allemaal hoe populair Halloween events in andere parken wereldwijd immens populair zijn, dus wie weet of een scarezone of scarehouse er ooit inzit bij Disney van een steviger kaliber, ik zou het in ieder geval toejuichen, en volgens mij is een hele eerste voorzichtige stap gemaakt want die Captain America zombie was nou niet echt aaibaar zoals Winnie de Pooh of Mickey.

        Qua merchandising zou je dan ook weer toffe dingen kunnen doen, maar of een telefoonhoesje iets is waar we op zitten te wachten…

          JeepeeB zowel Hong Kong Disneyland als onze Disneyland Parijs hebben échte enge Halloween-events gehad al! 🙂

          11 dagen later

          ppc-anoniem-1 ik weet het, ik ik heb ze ook beide meerdere keren mogen doen en, vond het oprecht jammer dat alien encounter moest wijken voor stitch. Daarin was ik niet de enige.. Disney heeft wel meer angstaanjagende ritten gebouwd. Dinosaur bijvoorbeeld is nog steeds een intense rit waar niet iedereen lachend uitstapt..

          ik geef alleen aan dat ik een beetje klaar bent met de zoveelste starwars en marvell attractie..

            jos ik geef alleen aan dat ik een beetje klaar bent met de zoveelste starwars en marvell attractie..

            Ik snap die constante kritiek op Marvel en Star Wars niet zo. Ik bedoel, Toy Story is letterlijk in alle 12 Disney parken ter wereld te vinden. Met zelfs in 4 parken daarvan een heel eigen thema gebied. En dat is gebaseerd op telkens dezelfde karakters welke in 4 films te vinden zijn. Marvel bestaat momenteel uit 34 films met ontelbaar veel karakters. Dan heb ik er niet zo veel problemen mee dat er van de 12 parken wereldwijd straks in 4 parken Marvel attracties te vinden zijn. Het kan zeker niet je smaak zijn, ik ben ook niet de grootse Marvel fan, maar om van de ‘zoveelste’ Marvel attractie te spreken is wat overdreven.

              ppc-anoniem-1 Het punt bij mij is vooral dat Star Wars en Marvel totaal niet "Disney" uitstralen. Toy Story doet dat wel. Een aangekocht IP in het gezicht van de bezoekers drukken omdat dat IP veel geld heeft gekost, is gewoon erg jammer. Ik kom naar Disney voor de Disney karakters. Marvel en Star Wars kunnen mij gestolen worden.

                msnguy Maar de Disney die jij omschrijft is de Disney van 1990, het bedrijf is gegroeid en heeft het aangedurfd om nieuwe richtingen in te gaan en juist zijn karakter te vergroten. Ik durf met zekerheid te zeggen dat Disney niet meer zou bestaan als het niet de stap had genomen om ABC, Pixar, Lucasfilm, Marvel en 20th Century aan te schaffen. Dat die franchises je niet interesseren is natuurlijk een persoonlijke keuze/smaak, maar dat betekend niet dat het meer of minder Disney is. Bedoel, films als Pearl Harbor en Pretty Women zou ik niet perse classificeren als Disney, toch is het Disney.

                Disney is niet alleen de prinsessen, cartoons en pretparken. Het is veel meer en juist daarom een ijzersterk bedrijf, omdat het alle mensen bedient en niet alleen de persoon die 1990 Disney leuk vindt, of de Alien films.

                Wat een verloop zeg, van;

                ➡️ Een mogelijke aanpassing van ToT
                ➡️ Een verduidelijking dat het een shopping uiting is
                ➡️ Telefoonhoesjes van een bekend merk
                ➡️ Hoe goed / stom deze marketing techniek is
                ➡️ Disney scares
                ➡️ Teveel star wars
                ➡️ Disney diversiteit
                ➡️ . . .

                Veelzijdige discussie dit, met nog weinig raakvlak met het originele onderwerp denk ik.

                  ppc-anoniem-2 over het telefoonhoesje is nu eenmaal niet zo veel meer te zeggen 😉

                  msnguy Een aangekocht IP in het gezicht van de bezoekers drukken omdat dat IP veel geld heeft gekost, is gewoon erg jammer.

                  Dat is een kromme en ook onjuiste beredenering. Disney bouwt die attracties niet omdat de aanschaf van het IP veel geld heeft gekost, maar omdat het de populairste films van het decennium zijn. In de top 10 best verdienende films aller tijden staan er 4 van Marvel. Dus die aanschaf hebben ze écht wel terug verdiend. Daarnaast is volgens die denkwijze ook Toy Story een aangekocht IP. De eerste films zijn uitgekomen in 1995 en 1999, sinds 2006 is Pixar eigendom van Disney.

                  Het kan niet je smaak zijn, en dat is zeker je goed recht. Maar het zou pas onlogisch zijn als Disney niets met Marvel zou doen.


                    ppc-anoniem-2 Veelzijdige discussie dit, met nog weinig raakvlak met het originele onderwerp denk ik.

                    ppc-anoniem-1 over het telefoonhoesje is nu eenmaal niet zo veel meer te zeggen

                    Ik wil voorstellen het dan maar zoveel mogelijk ontopic te houden. We bemerken her en der wat irritatie, en dat is voor niemand goed 🙂
                    Kleine sidenote @ppc-anoniem-2 : het veelvuldige emoji gebruik in je post leest echt niet chill, dus dat mag je wel achterwege laten.


                      Niek het veelvuldige emoji gebruik in je post leest echt niet chill, dus dat mag je wel achterwege laten.

                      Stukje leesbaarder gemaakt, vond het op mijn telefoon niet vervelend overkomen eigenlijk, maar zal erover nadenken 🙂

                      Ik zal deze topic afsluiten ( als ik er achter ben hoe dat moet)

                      ppc-anoniem-1 dat is jou mening en dat respecteer ik. ik heb daarin een andere mening 🙂.

                      ik vind het sonde dat ze space mountain die starwars make over gegeven hebben.. en de makeover van tower of terror blijf ik ook eeuwig sonde vinden.. en dan rock n rollercoaster weg. makkelijke manier van scoren door het afbreken van iconische attractie's.. dat vind ik jammer..