Jailsamer dit heeft ook te maken met verwachtingsmanagment. De teaser is geplaatst op de merchandise pagina, en ook hier is aangegeven dat een ombouw van de attractie dus zeker niet te verwachten is. De verwachting was uiteindelijk 100% dat het iets met merchandise te maken zou hebben. In het beste geval was het realistisch gezien een boek geweest, maar om daardoor van een “toppunt van how low can you go” te spreken is naar mijn mening erg overtrokken.

Erg lelijk hoesje overigens, al vind ik eigenlijk alles m.b.t. merchandise welke teksten of quotes bevat niet mooi. Maar dat is uiteraard een kwestie van smaak 😄

    ppc-anoniem-1 De teaser is geplaatst op de merchandise pagina

    Ja, eens, en het wordt opgepakt door een nieuwssite die het ook snel benoemd, maar in het plaatje is er weinig dat erop hint dat dit een uiting is uit Disney Merchandising. Met de mogelijkheid tot retweeten of het kopiëren van je nieuws zou het voor mij wenselijk zijn als je alleen in de uiting al ziet dat dit gaat om een Disney Merchandising item. Want in de eerste post van @Jailsamer was dit niet duidelijk, en als ik de tijdlijn van DLP Report bekijk dan was het voor hun ook eerst onduidelijk hoe dit in het nieuws werd gezet. Bij andere Disney Parken zie je dat marketing uitingen (waaronder ik een Shop Disney ook zie) altijd wel duidelijker met een logo of merkje in de afbeelding.

    Ik snap dat de verwachtingen daarin vaag kunnen zijn geweest, kan de uiting niet meer terugvinden om de door Jailsamer aangegeven bronnen maar dat komt ook omdat ik zelf niet op deze social media zit en je na 3 posts scrollen moet aanmelden om meer te mogen zien. En mogelijk zijn sommige uitingen al wel weer verwijderd. Zeker als je ziet dat sites als DLP Review ook zoekende zijn over hoe ze dit gerucht moeten plaatsen.

    Maar goed, nog steeds kekke hoesjes. Ben wel benieuwd of er ergens een overzicht te zien is, want op die site van de maker op Disney zoeken levert je 2000+ hits op.

      ppc-anoniem-1 Nou ik had een boek nog wel leuk gevonden. Een speciale uitgave ofzo. Maar een telefoonhoesje, dan zink je wel diep ja...

      Ah, jammer dat je ook dan niet online kan zien welke variatie er is 🙂

      Hahaha... dit is zo slecht, dat ik hier eigenlijk wel weer om moet lachen. Dat je de aankondiging van een telefoonhoesje gaat 'teasen' is echt wel heel jammer! 😅

        Hahaha zelfs met de verwachting dat het een boek zou worden is dat telefoonhoesje nog een deceptie 😅

        Dit kan toch echt niet 🙄

        Dat ze zo'n hoesjes uitbrengen is prima maar dat ze dit zo teasen of willen hypen en er dan nog de Tower of Terror bij betrekken vind ik erover.

        Moby Hahaha... dit is zo slecht, dat ik hier eigenlijk wel weer om moet lachen. Dat je de aankondiging van een telefoonhoesje gaat 'teasen' is echt wel heel jammer! 😅

        Desondanks hebben ze dankzij de fans wel een enorme aandacht gekregen voor een telefoonhoesje, dus wat dat betreft heeft de marketing afdeling het niet slecht gedaan.

        • Moby heeft hierop gereageerd.

          SvenDonut ik vraag het mij af of je dit wil als marketingafdeling. De volgende keer neemt niemand zo’n aankondiging nog serieus.

          Jailsamer Zij noemden 't "exciting" op een pagina voor precies dit soort spullen. Jij maakte daar "groot nieuws" van in je post. Ligt dat aan Disney? Het is best een leuk product dat ze nog niet hadden.

            Jules Tja, ik hoop nog steeds op nieuwe park belevenissen in de vorm van nieuwe atracties en shows, daar gaat het mij eigenlijk om als je een atractiepark runt. Ik hou hoop!

              Jailsamer daar gaat het mij eigenlijk om als je een atractiepark runt.

              Voor jou draait het daar wel om en ergens snap ik dat. Maar voor parken is merchandising misschien wel net zo belangrijk omdat de marges op dergelijke producten torenhoog zijn en je er uiteindelijk heel veel op kan verdienen . . .

              . . . en dat laatste maakt jou weer blij want dan is er meer budget voor nieuwe toevoegingen.

              Maar ik snap wel dat parken zich ook op het gebied van Food & Bev en Merch zich willen profileren. Het had alleen misschien wat duidelijker mogen zijn waar deze afbeelding vandaan kwam.

              Ergens zie je dat andere parken zich hier (merch) ook mee profileren. Walibi met zijn #hardgaan condooms en de Efteling met het lavenbier.

                ppc-anoniem-2 Het had alleen misschien wat duidelijker mogen zijn waar deze afbeelding vandaan kwam.

                In eerste instantie inderdaad niet, maar later kon ik het niet duidelijker maken 😇

                ppc-anoniem-1 Het filmpje is te zien in de Instagram Stories van ShopDisneylandParis: https://instagram.com/shopdisneylandparis?utm_medium=copy_link

                ppc-anoniem-1 aangezien het op de merchandise pagina geplaatst is.

                  @Hjalmar & @ppc-anoniem-1 : Ook voor Disney hoor . . . maar het had ook met het begin van het topic te maken. Punt van het niet een beeldmerk aanbrengen in een foto of video die je publiceert is dat hij een eigen leven kan gaan leiden. Zoals nu ook is gebeurd, pas op een later moment werd ook voor best gerenomeerde sites als DLP Report duidelijk dat het een uiting was van Disney's merchandising team.

                  Daarmee niet zeggende dat Disney merchandising geen teasende uitingen mag doen, nee, want wat je zegt, dat is de kracht van je marketing uitingen zo nu en dan. Maar ergens een beeldmerk in je afbeelding verwerken dat het een uiting is van ShopDisney of zoiets dergelijks zou wenselijk zijn naar mijn idee, maar volgens mij lopen we intussen rondjes en is alles hierover wel gezegd.

                  CarlosAmigos ik heb het over de aliens franchise. Fox is van disney en daar zit de aliens universe ook in.

                    jos Van 1989 tot 2017 was Alien een van de scenes van de Great Movie Ride in Disney's Hollywood studios met naast een animatronic van de actrice ook 2 animatronics van de Alien zelf. Niet lang geleden weg gehaald dus. Daarnaast denk ik niet dat Disney snel nogmaals het thema van een 18+ horrorfilm zou kiezen voor een van hun parken. Zeker niet wanneer ze nog zo veel IP's hebben die niet alleen voor een volwassen publiek zijn.

                    Ik weet niet of je het filmpje hebt gekeken, maar die laat (ook al is het een ander soort alien dan die van de bekende franchise) zien dat de bezoekers van een Disney pretpark overduidelijk niet zaten te wachten op attractie welke volledig in het teken stond van een eng IP. 🙂



                      Off topic maar vind het wel even leuk om erover te filosoferen: Ik denk dat Disney zeker aan het nadenken is over het inzetten van de wat engere IP’s.
                      Alien hebben ze in de portfolio, maar ook The Fly, Predator, Independence day om er maar te noemen, allemaal in potentie mooie formats om mee te werken voor een wat volwassener publiek.

                      Hoe het verder met de rechten zit is even een ander verhaal, maar we zien allemaal hoe populair Halloween events in andere parken wereldwijd immens populair zijn, dus wie weet of een scarezone of scarehouse er ooit inzit bij Disney van een steviger kaliber, ik zou het in ieder geval toejuichen, en volgens mij is een hele eerste voorzichtige stap gemaakt want die Captain America zombie was nou niet echt aaibaar zoals Winnie de Pooh of Mickey.

                      Qua merchandising zou je dan ook weer toffe dingen kunnen doen, maar of een telefoonhoesje iets is waar we op zitten te wachten…