Eftelflags Torentje zoals Tikal ofzo
Van mij mogen ze echt die Wirbelbaum slopen en daar een Tikal neerzetten... Past perfect, geen al te dure investering, leuk voor iedereen en véél minder onderhoud nodig dan hetgeen wat er nu staat.
Eftelflags Torentje zoals Tikal ofzo
Van mij mogen ze echt die Wirbelbaum slopen en daar een Tikal neerzetten... Past perfect, geen al te dure investering, leuk voor iedereen en véél minder onderhoud nodig dan hetgeen wat er nu staat.
Er komt toch een toevoeging? Die knikkerbaan? Geen standaard ride, maar wel iets wat voor levendigheid kan zorgen. Een extra ride brengt ook weer andere/hogere onderhoudskosten met zich mee, personeelskosten etc. Dat is ook een afweging die hiermee gemaakt kan worden. En mooiere aankleding van je park zorgt voor hogere gasttevredenheid en dat kan weer zorgen voor extra uitgaven. In dat opzicht vind ik een uitbreiding als deze niet helemaal in de 'we doen het voor de marketing' vallen. Hier wordt wel echt iets toegevoegd.
Japio Er komt toch een toevoeging? Die knikkerbaan?
Ja, maar deze toevoeging ga je toch geen attractie noemen? Dit is een leuk interactief element, en niet meer, ondanks dat je voor de ballen mag betalen.
Kevjoe maar ik vind dat er toch nog wat te weinig kinetische energie in die hoek zit.
Er komt elke 90 seconden een boomstam karretje een meter of twaalf naar beneden met dito splash. Hoeveel kinetische energie wil je in die hoek sowieso toevoegen zonder dat je wordt overdonderd of overprikkelt raakt? Ik denk dat de toevoeging juist zonder attractie, maar wel met elementen als de knikkerbaan voor veel balans gaat zorgen in dit gebied. Bovenal, het wordt er een stuk groener en daarmee een stuk prettiger om naar te kijken of te vertoeven. De elementen zoals de stube, de fonteintjes, (andere?) watereffecten en de looppaden gaan voor genoeg extra beweging zorgen in het gebied.
Michael Hieraan toevoegend vind ik ook dat je een pretpark niet te vol moet stoppen met kinetische energie. Hoe meer je dat doet, hoe meer je weghaalt van de rustige sfeer die ik zelf erg prettig vind in Toverland en hoe meer het gaat lijken op een kermis. Dus dit lijkt me inderdaad een goede balans tussen rust en bedrijvigheid.
The_Bullgod Ja, maar deze toevoeging ga je toch geen attractie noemen?
<Maar waarom zou er dan persé een attractie moeten komen? Wees blij dat er nog parken zijn die juist investeren in een mix van attractieve elementen. Anders krijg je overal alleen maar dezelfde verzameling molens.
Eftelflags Nu verkoop je eigenlijk helemaal niets in Toverland. Een opgeknapte boomstam is leuk voor de fans en abonnementhouders. Je trekt er echt geen nieuwe bezoekers mee.
Ik denk dat je hiermee iets te kort door de bocht beredeneerd. Het klopt dat een vernieuwde boomstambaan niet direct nieuwe bezoekers trekt, maar er gebeurd op deze manier iets met het park, wat toch bezoekersaantallen gaat opleveren.
Wat zorgt er voor dat de grote bezoekersstroom terug komt naar een park? Deels de attracties, maar een groot deel zit dat ook in de sfeer van een park. De sfeer van attractieparken zit hem voor het grootste deel in hoe het park eruit ziet. Het buitendeel van de boomstambaan was sfeerloos. Toverland pakt nu een pijnpunt in de belevenis aan, dat gaat uiteindelijk z'n vruchten af werpen op de herhaal bezoeken en dus toch op de bezoekersaantallen.
Japio Anders krijg je overal alleen maar dezelfde verzameling molens.
En zelfs dan kun je nog origineel zijn, met b.v. je thema en aankleding.
Ik ben ook wel benieuwd waar de voorstanders van een extra attractie die dan zouden plaatsen? Je kan niet veel van het grote looppad inleveren want daar loopt best wat volk, en regelmatig hebben ze daar al die extra foodtrucks staan, dus daar zou ik geen ruimte inleveren. Je moet natuurlijk ook plek hebben voor een (kleine) wachtrij.
De Tikal torentjes heb ik een aantal keer genoemd horen worden, maar dat lijkt mij eigenlijk geen logische zet. Ze hebben al het vliegend tapijt en Coco Bolo die om hetzelfde soort effect draaien als zo'n torentje, naar mijn idee in ieder geval.
Ik zie dan eerder toch een molen verschijnen, een zoals Solguden (Djurs), of Mias Elfenflug uit Holiday Park, of Heisser Ofen uit Tripsdrill bijvoorbeeld. Alle drie helemaal anders, maar naar mijn mening allen leuke opties, wel in een leuk Toverland thema natuurlijk. Wel zie ik die eerder in Avalon verschijnen dan in het Zork gebied.
Wat vgm het doel van het gebied is is om het niveau van Toverland door te trekken, ook de verschillende nieuwe paden gaan er voor zorgen dat gasten een nieuw stukje Toverland gaan ontdekken.
In de zomer maanden zien we bij Expedition zork altijd verschillende food trucks staan, en voorheen stonden hier geen vaste banken. Vgm doelen ze er op om juist hier mensen heen te lokken, lijkt mij om de bezoekersstroom te manipuleren en de duur van het bezoek langer te laten duren.
Wat ik me wel afvraag is hoe dit vorm gaat krijgen, zitten de fonteinen in het water of ligt dit droog? Want naar mijn mening stopt het water niet bij de brug en zou het gek zijn als hier in het water fonteinen worden geplaatst. De kracht die het moet gebruiken om door het water heen te spuiten is niet bepaald kind vriendelijk.
Van de website: "Het is niet alleen afkoelen geblazen ín de boomstammen, maar ook aan de voet van de 15 meter hoge drop. De bekende dansende fonteinen krijgen een nieuwe en meer prominente plaats."
Dat lijkt mij de bevestiging dat de huidige fonteinen verdwijnen en dat deze terugkomen op deze plek. (En hergebruikt worden denk ik, tenzij dat Technisch onmogelijk is. Ik ben geen fonteinenexpert haha )
Overigens wordt sowieso wel het een en ander hergebruikt in dit gebied volgens mij.
Ik kan het alleen maar toejuichen dat Toverland blijft investeren.
Wellicht niet zo spannend als een heel nieuw gebied/attractie maar daar zullen ook vast al plannen voor gemaakt worden.
Toverland word steeds mooier en mooier.
Nu nog een manier vinden om die hallen te camoufleren zoals in de Plopsa parken.
Amber hoewel ik het zeker zou toejuichen als toverland de hallen echt helemaal wegwerkt. Maar ik denk niet dat dat er in zit bij toverland. De manier zoals ze dit plan nu is aangekondigd is de manier hoe ze dit denk ik aanpakken. Ze werken de hallen wat weg met groen en decoraties, maar de hallen zullen zichtbaar blijven.
Zelf denk ik dat dit voor toverland ook de goede manier is. De hallen horen nu eenmaal bij toverland. Zolang ze maar de eventuele nieuwe hallen/gebouwen wel op een goede manier wegwerken