Komt de toiletgroep dan voor het huis te staan? Zou deze niet gewoon in het verlengde van het nieuwe servicegebouw geplaatst kunnen worden? Waarom in z'n rare hoek

rambo1990 daar zou volgens de tekeningen van het hotel een pas komen met waterpartijen, precies in die hoek zoals het toilet nu staat.

Behalve richting het sprookjesbos vanaf de parkeerpromenade, zijn ook rechts van de parkeerpromenade werkzaamheden.

had niet verwacht dat bekand de gehele linkerzijde afgesloten zou worden, dacht zelf dat een deel nog gebruikt zou worden voor publiek. een deel van de rechterzijde had ik ook niet verwacht.

Beter dit tijdens dagen waar het sowieso al onaantrekkelijk is om een park te bezoeken

kan wel snappen dat ze het nu zo doen, de overheid had met veel pech kunnen zeggen pas in april alle pretparken en dierenparken weer open, kan je net zo goed dingen aanpassen/verbeteren, dat ze vandaag weer open mogen is fijn voor hun en tijdelijk iets minder mooi entree voor ons.

Zo is dat, zolang nog niet de volledige capaciteit benut kan/mag worden, dan kun je beter nu werkzaamheden uitvoeren dan in de zomer. Kunt niet een omeletje bakken zonder een ei te breken

Het pad naar het Sprookjesbos vanaf de Pardoes Promenade lijkt verwijderd. Heeft dit iets te maken met de actuele bouwwerken (pad is op dit moment niet toegankelijk, wordt het permanent?) of een visuele glitch?

Lijkt op de papieren plattegrond in het park ook niet aanwezig (zie foto van Vrolijke Noot in tweet, erboven over de spoorweg is geen pad meer). Is het dan meer dan een visuele bug?

Roeltje lijkt mij dat zoiets niet per ongeluk gebeurt. Maar dan wel gek dat de poort er nog wel ingetekend staat. Ik den dus een tijdelijke oplossing om aan te geven dat hier nu geen ingang meer zit

Robkuh84 Wanneer komt de nieuwe plattegrond dan uit, want je verwijdert toch geen pad op een actuele plattegrond als die niet toegankelijk is tot minstens de datum van uitgave van de nieuwe plattegrond?

Roeltje deze versie is de plattegrond van vandaag, de eerstvolgende nieuwe komt waarschijnlijk vanaf de Winter Efteling weer. Als dit pad dus gedurende die hele periode niet toegankelijk is, iets wat me niet onwaarschijnlijk lijkt, snap ik dat ze deze voor de duidelijkheid even weggehaald hebben.

Voor de komende de tijd is de 9+ ervaring even afwezig, gelukkig komt er uiteindelijk wat moois voor terug!

5 dagen later

Ik denk dat ik het nog wel in dit topic kan zetten maar de ingang van de Pardoes Promenade is dus dicht.

Het park betreden via het Huis is toch een eerste hoogtepunt tijdens een dagje Efteling. Hopelijk zijn deze hinderlijke werkzaamheden zoveel mogelijk achter de rug tegen de paasvakantie.

17 dagen later

Geen groene barrière meer tussen Pinokkio en Promenade. Bizar.

Kunnen ze na de bouw niet wat bomen vanuit Strookrijk verhuizen naar diverse plekken in het huidige park 🙂

Jeetje niet iets om heel vrolijk van te worden. Ik laat me graag verrassen door het eindresultaat want er zal ongetwijfeld een idee achter zitten en ik wil ook niet te gauw oordelen, maar het ziet er wel ingrijpend uit. Het duurt jaren, en in het geval van bomen decennia, voordat vergelijkbaar groen weer is teruggegroeid, en van een park wat natuur zo hoog in het vaandel heeft staan is dit niet meteen wat je verwacht.

Iemand enig idee wat de reden kan zijn behalve het nieuwe hotel? Waren er een aantal bomen dood of ziek, of zijn de punten die nu worden aangepakt knelpunten op drukke dagen?