Ik zou een overstap logischer vinden dan een systeem dat aansluit op het huidige parcours. En als het moet aansluiten zou ik het logisch vinden als hij de doorgaande weg blijft volgen en dan om de rotonde krult en daar pas aansluiting vindt op het bestaande parcours. Dan zou dat hotelstation gebruikt kunnen worden als overstap locatie.
Monorailverbinding Rulantica met andere EP hotels
Als het een overstap locatie zou moeten worden dan wordt het wel een vrij log station denk ik. En als je het iets verderop zou zetten dan verpest je het aanzicht van El Andaluz. Zouden ze niet gewoon direct uit het station een wissel plaatsen zodat er 1 trein kan pendelen tussen Europa-park en Rulantica terwijl de rest gewoon hun normale route blijft rijden? En dan inderdaad de bestaande weg volgen en via de rotonde richting Rulantica.
- Bijgewerkt
Het viel me nu pas op, nadat de oorspronkelijk plantekening van heel Rulantica in het Topic Uitreiding Rulantica, maar de monorail is altijd al ingetekend geweest op de oorspronkelijke plantekening van Rulantica die bij -meende ik- het bestemmingsplan zat.
Nu gaat dat plan geheid niet 1:1 uitgevoerd worden, maar we hebben in ieder geval een beeld hoe er over deze uitbreiding gedacht is. In rood de monorail met daarbij de beoogde stations, al zitten er een paar wel heel dicht bij elkaar:
Ik ontving vanavond een linkje naar 2 documenten vanuit de gemeente Rust.
Europa-Park heeft een verzoek neergelegd voor een monorail tussen Rulantica en het Hotel Andaluz. Deze wordt zo te zien niet aangesloten op de huidige situatie. Men zal dus moeten overstappen als een van de hotels niet je eindstation is.
Het tekstuele document:
https://www.rust.de/adb/original/97885afd60c10c4a454c11e225763e04/B-Plan_Wasserpark_2-AEnderung_Aufstellungsbeschluss-10999.pdf
- Bijgewerkt
Mark Nu gaat dat plan geheid niet 1:1 uitgevoerd worden,
Nou, die voorspelling leek dus wel te kloppen.
Dit oogt als een pendeldienst met kopstations. Als dat enkelsporig blijft heb je dus maar de capaciteit van één trein. Al lijkt dit wel dubbelsporig mits de lijntjes een track zijn.
Ik snap ergens wel dat ze de huidige rit niet verlengen, je rondje park waar de huidige ook voor gebruikt wordt, word én wel heel lang en je word wel heel erg uit de bubbel getrokken als je zo buiten de parkgrenzen komt.
Dit laat maar weer zien dat er meer plannen zijn dan enkel Rulantica aan die kant van het dorp. Dit moet echt het 'Disney Springs' van EP worden. Ook met Eatrenalin op de planning en Yullbe aan die kant. Het lijkt mij wel duidelijk dat hier wordt gekeken naar meer dan alleen Rulantica.
Mark Al lijkt dit wel dubbelsporig mits de lijntjes een track zijn.
Twee sporen voor twee pendelaars? Die uitsparingen van de dikke stippellijn lijkt mij reservering voor stations, dan zou er naast het fitness centrum van Bell Rock ook een station komen. Wel tof dat deze monorail eindelijk gerealiseerd gaat worden!
Ergens is het wel jammer dat ze voor een monorail zijn gegaan en niet voor een ander transporttype. Ze hebben al 2 monorails en er zijn genoeg alternatieven zoals een kabelbaan.
broodje123 Capaciteit, bovendien is een kabelbaan lastiger te ontruimen en zijn veel mensen doodsbang voor kabelbanen.
Pretparkgenot Kabelbanen hebben een enorme capaciteit tot 5000 personen per uur. Dat mensen ervoor bang zijn kan inderdaad wel een reden zijn om voor de derde keer een monorail te bouwen.
broodje123 Ergens is het wel jammer dat ze voor een monorail zijn gegaan en niet voor een ander transporttype.
Je gaat in dit geval door de openbare ruimte. Een tientallen meters hoog bouwwerk waar bezoekers in prive tuinen kunnen kijken zou een goed alternatief zijn? Ik geloof niet dat daar ooit toestemming voor zou komen. Daarnaast kent men (bezoekers en technische dienst) dit type transport waardoor het alleen maar eenvoudiger is in onderhoud en mensen de goede kant op krijgen.
- Bijgewerkt
broodje123 Ergens is het wel jammer dat ze voor een monorail zijn gegaan en niet voor een ander transporttype. Ze hebben al 2 monorails en er zijn genoeg alternatieven zoals een kabelbaan.
Overigens hebben ze het enkel over een transportsysteem op 6 meter hoogte en een "Hochbahn". We maken er daardoor een monorail van, maar dat hoeft dus niet.
broodje123 Ergens is het wel jammer dat ze voor een monorail zijn gegaan en niet voor een ander transporttype. Ze hebben al 2 monorails en er zijn genoeg alternatieven zoals een kabelbaan.
Sowieso is een monorail is nooit jammer.
Een kabelbaan is ook leuk, alleen kan ik mij met dit trace voorstellen dat het op te korte afstanden te bochtig is om lekker met een kabelbaan te voorzien, die zijn toch wat meer geschikt voor rechte lijnen.