Hopelijk komt hij er. Ik heb het altijd jammer gevonden dat ze het waterpark niet naast de rest van het resort konden bouwen. En een monorail heeft toch inderdaad iets meer uitstraling dan zo'n bus.
Monorailverbinding Rulantica met andere EP hotels
- Bijgewerkt
Vorig weekend toen @Marco en ik daar waren hebben we het er nog over gehad. Nu wel toevallig dat daar over gesproken wordt. Wij hopen ook dat er een monorail komt!
Een monorail tussen Rulantica en EP zou een geweldige toevoeging zijn.
Niet alleen voor de gasten die verblijven in Krasnodar, maar ook voor de andere hotelgasten die een dagje naar Rulantica willen.
Freizeitparkcheck weet vandaag te melden dat de gemeenteraad in Rust inmiddels toestemming heeft gegeven voor het aanpassen van het monorail traject. Vanavond zal ook de lokale VVV besluiten over de aan te leggen verbinding tussen het station bij het hotel El Andaluz en Rulantica.
Met de komst van deze verbinding moet het verkeer van gasten tussen Europa-Park en Rulantica een stuk milieuvriendelijker worden omdat men niet langer afhankelijk is van auto's en bussen.
Bron: FreizeitparkCheck
- Bijgewerkt
Een kabelbaan zou niet misstaan in het landschap. Naar mijn idee beter dan een monorail, al is de capaciteit van een monorail wel hoger. Maar ja, het oog wil ook wat. In 2018 lagen er al wel plannen om een kabelbaan te trekken vanaf de Franse grens naar het park.
Oei ik had verwacht dat het traject zou doorlopen tot hotel El Andaluz of Colloseo.
Nu lijkt het te eindigen in de buurt van de Lidl.
- Bijgewerkt
Shesterfield Oei ik had verwacht dat het traject zou doorlopen tot hotel El Andaluz of Colloseo.
Dat doet ie ook, deze nieuwe verbinding zal aansluiten op de bestaande monorail die om El Andaluz heen loopt.
Tenminste dat moet wel de bedoeling zijn.
Als je de begeleidende tekst op het plaatje leest, is dit alleen maar het gedeelte dat valt onder de plannen voor het waterpark.
Als je het verloop van de baan over Google Earth legt is het nog wel de vraag hoe de monorail verder loopt tot aan het El Andaluz station.
Ik zou een overstap logischer vinden dan een systeem dat aansluit op het huidige parcours. En als het moet aansluiten zou ik het logisch vinden als hij de doorgaande weg blijft volgen en dan om de rotonde krult en daar pas aansluiting vindt op het bestaande parcours. Dan zou dat hotelstation gebruikt kunnen worden als overstap locatie.
Als het een overstap locatie zou moeten worden dan wordt het wel een vrij log station denk ik. En als je het iets verderop zou zetten dan verpest je het aanzicht van El Andaluz. Zouden ze niet gewoon direct uit het station een wissel plaatsen zodat er 1 trein kan pendelen tussen Europa-park en Rulantica terwijl de rest gewoon hun normale route blijft rijden? En dan inderdaad de bestaande weg volgen en via de rotonde richting Rulantica.
- Bijgewerkt
Het viel me nu pas op, nadat de oorspronkelijk plantekening van heel Rulantica in het Topic Uitreiding Rulantica, maar de monorail is altijd al ingetekend geweest op de oorspronkelijke plantekening van Rulantica die bij -meende ik- het bestemmingsplan zat.
Nu gaat dat plan geheid niet 1:1 uitgevoerd worden, maar we hebben in ieder geval een beeld hoe er over deze uitbreiding gedacht is. In rood de monorail met daarbij de beoogde stations, al zitten er een paar wel heel dicht bij elkaar:
Ik ontving vanavond een linkje naar 2 documenten vanuit de gemeente Rust.
Europa-Park heeft een verzoek neergelegd voor een monorail tussen Rulantica en het Hotel Andaluz. Deze wordt zo te zien niet aangesloten op de huidige situatie. Men zal dus moeten overstappen als een van de hotels niet je eindstation is.
Het tekstuele document:
https://www.rust.de/adb/original/97885afd60c10c4a454c11e225763e04/B-Plan_Wasserpark_2-AEnderung_Aufstellungsbeschluss-10999.pdf
- Bijgewerkt
Mark Nu gaat dat plan geheid niet 1:1 uitgevoerd worden,
Nou, die voorspelling leek dus wel te kloppen.
Dit oogt als een pendeldienst met kopstations. Als dat enkelsporig blijft heb je dus maar de capaciteit van één trein. Al lijkt dit wel dubbelsporig mits de lijntjes een track zijn.
Ik snap ergens wel dat ze de huidige rit niet verlengen, je rondje park waar de huidige ook voor gebruikt wordt, word én wel heel lang en je word wel heel erg uit de bubbel getrokken als je zo buiten de parkgrenzen komt.
Dit laat maar weer zien dat er meer plannen zijn dan enkel Rulantica aan die kant van het dorp. Dit moet echt het 'Disney Springs' van EP worden. Ook met Eatrenalin op de planning en Yullbe aan die kant. Het lijkt mij wel duidelijk dat hier wordt gekeken naar meer dan alleen Rulantica.
Mark Al lijkt dit wel dubbelsporig mits de lijntjes een track zijn.
Twee sporen voor twee pendelaars? Die uitsparingen van de dikke stippellijn lijkt mij reservering voor stations, dan zou er naast het fitness centrum van Bell Rock ook een station komen. Wel tof dat deze monorail eindelijk gerealiseerd gaat worden!
Ergens is het wel jammer dat ze voor een monorail zijn gegaan en niet voor een ander transporttype. Ze hebben al 2 monorails en er zijn genoeg alternatieven zoals een kabelbaan.
broodje123 Capaciteit, bovendien is een kabelbaan lastiger te ontruimen en zijn veel mensen doodsbang voor kabelbanen.
Pretparkgenot Kabelbanen hebben een enorme capaciteit tot 5000 personen per uur. Dat mensen ervoor bang zijn kan inderdaad wel een reden zijn om voor de derde keer een monorail te bouwen.