Dit laat maar weer zien dat er meer plannen zijn dan enkel Rulantica aan die kant van het dorp. Dit moet echt het 'Disney Springs' van EP worden. Ook met Eatrenalin op de planning en Yullbe aan die kant. Het lijkt mij wel duidelijk dat hier wordt gekeken naar meer dan alleen Rulantica. 😅

Mark Al lijkt dit wel dubbelsporig mits de lijntjes een track zijn.

Twee sporen voor twee pendelaars? Die uitsparingen van de dikke stippellijn lijkt mij reservering voor stations, dan zou er naast het fitness centrum van Bell Rock ook een station komen. Wel tof dat deze monorail eindelijk gerealiseerd gaat worden!

• Mark heeft hierop gereageerd.

Michael Twee sporen voor twee pendelaars?

Met een wisselverbinding is zelfs nog wel meer mogelijk, maar dat lijkt me ook niet nodig.

Maar het is zo’n summier plaatje, daar moeten we maar weinig van afleiden vermoed ik.

Ergens is het wel jammer dat ze voor een monorail zijn gegaan en niet voor een ander transporttype. Ze hebben al 2 monorails en er zijn genoeg alternatieven zoals een kabelbaan.

broodje123 Capaciteit, bovendien is een kabelbaan lastiger te ontruimen en zijn veel mensen doodsbang voor kabelbanen.

Pretparkgenot Kabelbanen hebben een enorme capaciteit tot 5000 personen per uur. Dat mensen ervoor bang zijn kan inderdaad wel een reden zijn om voor de derde keer een monorail te bouwen.

broodje123 Ergens is het wel jammer dat ze voor een monorail zijn gegaan en niet voor een ander transporttype.

Je gaat in dit geval door de openbare ruimte. Een tientallen meters hoog bouwwerk waar bezoekers in prive tuinen kunnen kijken zou een goed alternatief zijn? Ik geloof niet dat daar ooit toestemming voor zou komen. Daarnaast kent men (bezoekers en technische dienst) dit type transport waardoor het alleen maar eenvoudiger is in onderhoud en mensen de goede kant op krijgen.

• Daffie heeft hierop gereageerd.

Michael

Een kabelbaan hoeft niet tientallen meters boven de grond te zweven (een meter of 4 is ruim voldoende) ; maar ik snap je punt.

Ik snap nog steeds niet dat ze het waterpark zo ver weg van het park hebben gebouwd en daarmee het dorp nog veel verder inbouwen.

Daffie Ik snap nog steeds niet dat ze het waterpark zo ver weg van het park hebben gebouwd en daarmee het dorp nog veel verder inbouwen.

Ruimtegebrek, ze mogen niet de meest logische kant uitbreiden; richting het Westen. Dat is beschermd natuurgebied voor de rivier.

broodje123 Ergens is het wel jammer dat ze voor een monorail zijn gegaan en niet voor een ander transporttype. Ze hebben al 2 monorails en er zijn genoeg alternatieven zoals een kabelbaan.

Overigens hebben ze het enkel over een transportsysteem op 6 meter hoogte en een "Hochbahn". We maken er daardoor een monorail van, maar dat hoeft dus niet.

broodje123 Ergens is het wel jammer dat ze voor een monorail zijn gegaan en niet voor een ander transporttype. Ze hebben al 2 monorails en er zijn genoeg alternatieven zoals een kabelbaan.

Sowieso is een monorail is nooit jammer.

Een kabelbaan is ook leuk, alleen kan ik mij met dit trace voorstellen dat het op te korte afstanden te bochtig is om lekker met een kabelbaan te voorzien, die zijn toch wat meer geschikt voor rechte lijnen.