Bobske Ik ben benieuwd naar de ervaringen van @Glenneke die net in Orlando was en nu in Anaheim is.
Ik deel mijn ervaringen graag even live van op een zonnig bankje in Cars Land 😄
Hier in Anaheim kan ik concluderen dat Genie+ een zegen is voor diegenen die het hebben, maar geen straf voor diegenen die de extra dollars niet willen ophoesten. Het lijkt een eerder beperkte groep die Genie+ aanschaft, wat iedereen ten goede komt. Dit wil namelijk zeggen dat de Lightning Lanes (zoals hun naam belooft) effectief waanzinnig snel zijn, maar dat de standby rijen niet tot een absolute stilstand komen. We hebben de eerste drie dagen zonder Genie+ beleefd en dat was eigenlijk prima. Met een beetje logische planning konden we toen alle attracties op onze wishlist doen, zonder exuberante wachtrijen te moeten trotseren. Gisteren en vandaag hebben we wél in Genie+ geïnvesteerd en dan voel je jezelf werkelijk een VIP. De Lightning Lanes nemen zelden langer dan 5 minuten in beslag, dus je kan ontzettend veel gedaan krijgen op een dag. Je kan vanuit DCA overigens ook reserveringen maken voor attracties in Disneyland en vice versa. Je kan dus al een eerste Lightning Lane reserveren, nog vooraleer je gaat park-hoppen. Tijdverlies is er bijgevolg niet.
Aan bezoekers met Hopper-passen kan ik wel aanraden om DCA eerst te bezoeken. Het aantal (interessante) attracties met Lightning Lane is hier beperkt, dus de return-tijden schuiven vrij snel op. Wie hier pas in de namiddag arriveert, kan bijgevolg met late beschikbare tijdsloten geconfronteerd worden. In Disneyland is dat veel minder het geval, omdat er veel meer attracties (en dus meer Lightning Lanes) zijn. Zelfs bij topattracties als Indiana Jones Adventure en Space Mountain kon ik bijgevolg meestal binnen de 60 à 90 minuten terugkeren om m'n reservering te verzilveren. De individuele Lightning Lanes van Rise of the Resistance, Radiator Springs Racers en Web Slingers heb ik trouwens niet uitgeprobeerd, omdat de wachttijden daar laat/vroeg op de dag prima doenbaar waren. Rise of the Resistance komt vandaag op 20 dollar, de andere twee rides kosten 12 dollar per persoon.
Wel opmerkelijk: met Genie+ kan je elke attractie met Lightning Lane slechts één keer bezoeken. Het is mogelijk dat dit reeds vermeld werd in dit topic, maar ik wist het niet. We hadden gisteren een middagritje op Big Thunder Mountain gemaakt en we wilden dat in de avond graag nog eens overdoen, maar dat bleek dus onmogelijk (tenzij we via de standby-rij gingen uiteraard). Helaas.
In Disneyland Resort is mijn advies dus: koop gewoon die Genie+. Het kan weliswaar zonder, maar je krijgt voor 20 dollar echt een topervaring voorgeschoteld. Dus ik ga hier afronden, want ik word zodadelijk bij Space Mountain verwacht 😅
PS: in Walt Disney World lijkt het er op dat Genie+ meer verkocht wordt, waardoor de invloed op standby rijen veel groter is. In Orlando ben ik dus minder fan van het systeem, zeker omdat het aantal interessante Genie+ attracties in enkele parken tamelijk beperkt is. Enkel in Magic Kingdom en (in mindere mate) Hollywood Studios is het daar echt een meerwaarde.