stukje subtieler, maar ze zijn hard mee bezig om fastpass zo snel als mogelijk te verwijderen

Bij Ratatouille is het ondertussen ook verwijderd.

En bij BTM en Peter Pan.

ppc-anoniem-2

Wanneer een wachtrij boven een bepaalde tijd uit komt, laten we zeggen 30 minuten, op dat moment zal de gast een alternatieve virtuele manier van wachten worden aangeboden. Daarbij kan je dus nog steeds in de rij gaan staan, je wordt helemaal niet weggejaagd ofzo, alleen op dat moment sta je niet fysiek in de rij maar virtueel met op je telefoon een terugkomtijd bij de attractie wanneer je versneld naar binnen kan.
Het is puur virtueel wachten, een systeem dat in Walt Disney World in Amerika al veel langer wordt gebruikt voor mindervaliden die op dat moment als ze een attractie willen doen ook virtueel in de rij moeten staan alvorens ze via de uitgang of fastpass ingang door mogen lopen.

Alleen de fastpass rij zal dus gebruikt gaan worden voor die verkoop kaarten. Of gaan ze dan een derde wachtrij creeren via de uitgang? Lijkt me niet handig om dan die terugkom tijd via dat virtueel wachten te combineren met de nieuwe fastpass krijg je daar namelijk ook weer een rij van een 20 minuten

paterdave2 de fastpass rij wordt inderdaad voor de betaalde kaarten. Op het moment dat de stand-by rij langer wordt dan dat ze kunnen huisvesten (wat bij Tower of Terror bijvoorbeeld neerkomt op 30 minuten) wordt de rij virtueel verlengd. Na de virtuele wachtrij kun je dus de fysieke rij betreden gewoon via de ‘oude’ stand-by rij.

Standby Pass is zojuist aangegaan bij Crush's Coaster.

Ergens was dit ook een van de eerste attracties (samen met Peter Pan) waar ik deze Standby Pass verwachtte, beide zijn attracties met een drama capaciteit 🙂

Hmm, ik weet zeker dat het een week of twee geleden ook aan stond voor Crush. Ik zat wat te neuzen in de app en snapte het groene icoontje al niet ...

Coaster_Sproet Dat zou best kunnen, Standby Pass werd al eerder gebruikt ten tijden van de strengere restricties terug in Oktober. Het is alleen de eerste keer dat dit nu echt gebruikt wordt sinds Fastpass niet meer gebruikt wordt in het park.

Well goed om te zien dat dit al zo'n sterk effect heeft op de wachtrij een uur na online gaan.

Hjalmar Eigenlijk is het toch juist niet goed om te zien dat de wachttijd zakt? Ik bedoel de capaciteit blijft hetzelfde van de baan, en het aantal mensen die de baan willen doen ook. Blijkbaar haken er dus toch mensen af omdat ze virtueel in de rij moeten gaan staan... Al weten we natuurlijk niet hoelang de fysieke rij is na het doorlopen van de virtuele rij.

ppc-anoniem-1 Het probleem is dat we weten dat de wachttijden altijd gemanipuleerd worden. Waardoor het niet echt goed in te schatten is hoe lang de wachtrijen daadwerkelijk zijn. Zoals jezelf ook zegt, hoe lang is daadwerkelijk de rij wanneer je erin staat. Is het dan nog steeds 65 minuten en heb je 35 minuten aan Standby Pass?

Maar kijkende naar de grafiek hierboven van Queue-times, lijkt mij het wel erg fijn als de wachtrij eens gewoon netjes rond de half uur blijft hangen. Niet zoals het nu normaal gesproken gaat, rope drop rennen naar Crush's om er voor te zorgen dat je niet gelijk anderhalf uur moet wachten voor deze attractie.

Vraag me wel af, zeker gezien die drop, of die wachttijd niet gewoon zo laag is omdat dat de Standby Pass wachttijd is, en dat je daarna nog de gewone rij in mag. En dat je dus uiteindelijk alsnog op een (klein uur) uit komt.

Goed, Crush's krijgt vandaag de test voor het Standby Pass systeem. De attractie is net pas open gegaan met Standby Pass aan, maar ligt 15 minuten later alweer in storing.

Hjalmar Goed, de attractie heeft dus van 12 tot 18 gedraaid met alleen maar Standby Pass.

In mijn ogen niet echt een verschil met de dag ervoor. Waarbij op de 15de rond 10.30 het systeem geactiveerd werd, was hij vandaag de hele dag aan. Het lijkt erop dat dezelfde dip zich afspeelt met de gebruik van Standby Pass, als de dag ervoor. Even als dezelfde piek bij het open gaan, ongeacht of het systeem wel of niet aan is.

Gisteren ben ik in het park geweest. Waar het nu eigenlijk op neer komt is dat er geen fastpass is en je het verder maar uit moet zoeken als doorsnee gast. Tenzij je die app kent en vooraf op de hoogte bent lijkt er geen manier te zijn waarop je hier van af kan weten. Wat is hier het idee, komt er een castmember voor de ingang staan zodra de rij te lang wordt of komt er tzt communicatie te hangen waar uitleg gegeven wordt ?

Ondanks dat de rij bij Peter Pan vol stond zaten we er binnen 30 minuten in. Kan je nagaan hoeveel cappaciteit er eigenlijk opgeslokt werd met de fastpass.

OlympiaLooping voor zover ik weet draait alleen Crush’s Coaster met Stand-by Pass. Wanneer het aangaat zul je borden zien zoals in de tweet van DLPReport.

DLP mist in beide parken gewoon capaciteit. Dit gegoochel met systemen is enkel maar om te verbloemen dat er teveel mensen worden toegelaten in een park met te weinig capaciteit. En dan die Crush coaster. Zo’n lage capaciteit baan bouwen met een populair figuurtje. Bah. Laat ze lekker eens attracties bouwen daar! Wat is DLP toch een geweldig triest en belachelijk park. Hoelang is het geleden dat er een nieuwe attractie kwam in het hoofdpark?

Hjalmar nouja, wel een mooie omschrijving van een gevoel dat ik ook een beetje kreeg gisteren. Park was behoorlijk vol en dat voel je dan wel. Overal werd maximale cappaciteit gedraaid (of eigenlijk met te veel boten/wagentjes) maar alsnog maar 6 rides gedaan in 7 uur tijd.

Overigens miste ik ook horeca op de paden. Waar ieder park en dierentuin tegenwoordig ook veel standjes heeft waar je wat te drinken en een snack to go kan halen, was er nu alleen popcorn te krijgen. Maar dat is weer een andere discussie.