- Bijgewerkt
ppc-anoniem-1 Ik ben in principe wel voor het afschaffen van de fast pass-systemen in de Disneyparken. Zonder fast-pass kan de gewone wachtrij weer vlotter doorlopen en op het einde van de dag heb je volgens mij ook minder wachttijd gehad. Of toch zeker voor de gewone bezoekers. Dat was een terecht punt dat je eerder aanhaalde.
Ik vrees echter dat Disney er voornamelijk een verdienmodel van zal willen maken. Net zoals ook de Merlin-parken of Port Aventura dat gebruiken. Zo zie je bijvoorbeeld dat in Port Aventura de wachttijden van de voornaamste attracties worden opgedreven om zo meer voorsteekpassen te kunnen verkopen. Deze passen worden dan ook nog eens verkocht aan de ingang van deze attracties. Dat zie je ook bij Thorpe-park of Gardaland gebeuren. Ik denk niet dat Disney het zo bont zal maken als Merlin maar met dit systeem brengen lange rijen op het einde van de dag ook meer geld op. En dat weet Disney ook.
En de youtube-video is inderdaad eerder een mening. Waar wel dezelfde vrees wordt uitgesproken.