Eftelflags En dan die Crush coaster. Zo’n lage capaciteit baan bouwen met een populair figuurtje. Bah. Laat ze lekker eens attracties bouwen daar! Wat is DLP toch een geweldig triest en belachelijk park. Hoelang is het geleden dat er een nieuwe attractie kwam in het hoofdpark?
Ik wil best met je praten over capaciteit, maar met opmerkingen als triest, belachelijk kan ik niet zo veel mee.
Eftelflags Dat deed FP natuurlijk geweldig, mensen uit de wachtrij halen en zorgen dat de daadwerkelijk aantal fysieke wachtende laag bleven.
Ben ik het niet mee eens, de wachtrijen waren bij Big Thunder Mountain gedurende elke ochtend belachelijk lang. Voor zowel de attractie als de FastPass machines, waarbij de hele wachtrij tot aan de hoofdpoort van Frontierland slingerde. Dus het probleem bestond al voor dat FastPass werd weggehaald. Wat ik nu zie gebeuren op de foto van ED92, zijn precies dezelfde dingen die gebeurde bij Fastpass gebruikers, te vroeg in de rij gaan staan om voor je tijd naar binnen te maken. Gegarandeerd dat de helft van die bezoekers lopen te klungelen bij het scannen, niet begrijpen dat ze nog niet naar binnen mogen en dat een castmember dit moet gaan uitleggen per groep.
Ik begrijp absoluut wat je zegt, het is ook niet netjes om wachtrijen op deze manier te moeten verlengen. Maar uiteindelijk verlengen ze deze wel, misschien niet op de manier zoals je het had verwacht van het park (want normaal doen ze dit toch met paaltjes en kabels? of zit ik hier verkeerd). Maar ze laten het tenminste niet over de straat lopen dwars door alle gebieden heen.
Vanwaar de opmerking van de taal probleem? Dit is toch netjes in twee talen gecommuniceerd? Plus, de app wordt geleverd in 28 talen en als je geen App hebt kun je als nog de Standby Pass boeken via andere manieren. Volgens mij zijn ze nu al jaren netjes overal twee-talig, zelfs de nieuwste shows zijn een net balans tussen Engels en Frans. Bij komende voordeel van Standby Pass op de app is dat nu niet hele park door hoeft te rennen om een boeking te doen. Want was natuurlijk ook iets wat je iedere keer moest doen, naar de FastPass machine lopen om een attractie te kunnen boeken.
Wat betreft de capaciteit, ik geloof dat het park in normale dagen 64.000 bezoekers mag ontvangen in het park. Zoals we al eens eerder hebben besproken in andere topics bouw je het park voor 80% van je maximale capaciteit en niet voor je volle capaciteit aangezien je dat niet altijd haalt. Dit zou dan 51.200 bezoekers zijn. Als ik Disneyland Park de attracties dan neem:
Big Thunder Mountain Coaster - 2,420
Indiana Jones and the Temple of Peril - 1,360
Space Mountain: Mission 2 Dark Ride - 2,880
Star Tours - 1,600
Phantom Manor - 1,500
Les Voyages de Pinocchio - 1,440
it's a small world' - 2,880
Buzz Lightyear Laser Blast - 1,800
Blanche-Neige et les Sept Nains - 1,440
Casey Jr.: le Petit Train du Cirque - 1,440
Orbitron - 360
Mad Hatter's Tea Cups - 600
Le Carrousel de Lancelot - 1,440
Autopia - 1,450
Dumbo the Flying Elephant - 480
Pirates of the Caribbean - 4,300
Le Pays des Contes de Fees - 2,160
Deze hebben een gezamenlijk uur capaciteit van 29.550 per uur. Dan houden we nog geen rekening met alle theater locaties (ongeveer 10.000), parade locatie, Alice's Labyrint en restaurant locaties en normale paden, waar de overige 21.650 bezoekers moeten komen. Natuurlijk kan er altijd een attractie bij gebouwd worden, het park zou een nieuwe attractie prima kunnen gebruiken in te trant van nieuwe promotie voor het hoofdpark. Daar ben ik het absoluut mee eens. Ik denk alleen dat je hiermee niet het probleem oplost waar het park volgens jou tegen aanloopt. Want zodra je een nieuwe attractie opent zul je weer extra bezoekers binnen mogen laten en deze nemen dan gewoon de ruimte in die je hebt gecreëerd met de nieuwe attractie.
De spreiding van mensen is altijd al lastig geweest, ongeacht of je FastPass hebt, of welke andere vorm van voordring passen. Mensen doen toch wel wat ze willen en dat zie je gewoon bij de populaire attracties als Crush's en Peter Pan's Flight momenteel. Er staat een lange wachtrij maar men gaat alsnog in de rij staan. Daarbij, Crush's Coaster was niet het originele idee, er zou een Barnstormer (300 per uur?) komen met thee-kopjes molen en daar heeft Jim Shull toen bewust voor gekozen om het budget volledig te stoppen in Crush's Coaster, de attractie Cars Quatre Roues Rallye en een meet-en-greet plaats. Wat dus doet beseffen dat de Studio's nooit een E-Ticket zouden krijgen op deze plek maar altijd al een D-Ticket zouden krijgen, in dit geval zelfs eentje die een keer zoveel minder capaciteit had kunnen hebben.